• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Olycka lett till ökad gångavikelse, garanti?

swedesoc

Panerai
2-Faktor
Om klockan går så borde det räcka med att rucka den, det borde vilken urmakare som helst värt namnet att klara.
Det som kan vara knepigt är packning måste bytas, vilket jag inte tror då den är så pass ny.
Och som andra har skrivit så har du McGyver på forumet.
Kom ihåg att trycktesta efter öppning av klockan om du ska bada med den.
 

Skeeter

Panerai
Vad är det för grade på verket?
ETA 2824-2 ska hålla detta enl spec
  • the Standard grade is adjusted in two positions with an average rate of +/−12 seconds/day, with a maximum daily variation of +/−30 seconds/day;
  • the Elaborated grade is adjusted in three positions with an average rate of +/−7 seconds/day, with a maximum daily variation of +/−20 seconds/day;
  • while the Top grade is adjusted in five positions with an average rate of +/−4 seconds/day, with a maximum daily variation of +/−15 seconds/day.
 

Knekten_

Omega
Vad är det för grade på verket?
ETA 2824-2 ska hålla detta enl spec
  • the Standard grade is adjusted in two positions with an average rate of +/−12 seconds/day, with a maximum daily variation of +/−30 seconds/day;
  • the Elaborated grade is adjusted in three positions with an average rate of +/−7 seconds/day, with a maximum daily variation of +/−20 seconds/day;
  • while the Top grade is adjusted in five positions with an average rate of +/−4 seconds/day, with a maximum daily variation of +/−15 seconds/day.
Hej
Det rör sig om en elaboré. En mätning som jag gjorde med hjälp av app visade -25. Men vill göra fler av den sorten, synkar annars mot mobilklockan som visat lite bättre siffror men fortfarande runt 20 snåret.
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Jag skulle försöka ta det på garantin, och sedan betala för service om det inte täcktes.

Vi pratar ändå om en beater som ska tåla lite tuffare tag?
Fel det är en dykare, den skall tåla att tas ner till x hundra meters djup utan att läcka. Inte att kastas i golvet.
Vill man ha klockor som tål att åka i golvet är mekaniska urverk fel väg att gå.
 

tictac62

Cartier
Fel det är en dykare, den skall tåla att tas ner till x hundra meters djup utan att läcka. Inte att kastas i golvet.
Vill man ha klockor som tål att åka i golvet är mekaniska urverk fel väg att gå.
Ska man kasta klockor, ska man köpa CASIO GSHOCK!
Detta ska den tåla, och bilen ska ju tåla en krock, annars är det dålig kvalité , eller hur tänker folk!
 

Ticktack

Cartier
2-Faktor
Som nämnts tidigare, kolla med hemförsäkringen.
Har själv fått en klocka lagad då jag vurpa med min förra vintern och hemförsäkringen täckte det.
 

tictac62

Cartier
Tyvärr är oftast självrisken, för dyr, om det inte är dyrare reparationer, på klockan, i detta fallet. tror jag det räcker med avmagnetisering och inruckning, och trycktest.
Är du ute och åker ihelgen ta en tur till halland, så ska jag hjälpa dig annars. @Knekten_
 
Topp