• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Om någon mer än jag skulle vara intresserad av IWC's nya Aquatimer ...,

laketwig

Patek
2-Faktor
dvs den här (ref IW329002),

IWC Aquatimer 2014.jpg


kan jag meddela följande direkt från källan i Schaffhausen:

- Svenskt riktpris blir 52.800:-

- Leverans tidigast i juni i år

- Länken saknar tyvärr microjustering, som dom flesta av IWC's länkar

Vill ni läsa mera om klockan går det bra här: http://www.iwc.com/en/collection/aquatimer/IW3290/

Har sett den annonseras av Spanska och Italienska handlare på C24 för mellan 35 och 40k SEK (4k EUR), lite beroende på dagskursen för euron. Dom har givetvis inga för leverans än.

Mums ... :happyhappy:
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
dvs den här (ref IW329002),

IWC Aquatimer 2014.jpg


kan jag meddela följande direkt från källan i Schaffhausen:

- Svenskt riktpris blir 52.800:-

- Leverans tidigast i juni i år

- Länken saknar tyvärr microjustering, som dom flesta av IWC's länkar

Vill ni läsa mera om klockan går det bra här: http://www.iwc.com/en/collection/aquatimer/IW3290/

Har sett den annonseras av Spanska och Italienska handlare på C24 för mellan 35 och 40k SEK (4k EUR), lite beroende på dagskursen för euron. Dom har givetvis inga för leverans än.

Mums ... :happyhappy:
Kul!
Blir det till komplettera dina flygare med en dykare till sommaren?;)
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Trist, det var i stort sett det enda jag inte kom överens med med min 3536. Relationen blev antingen så slapp eller spänd att den enda utvägen var att sälja i slutändan.

Trist! Ska fråga dom om det finns eller planeras halvlänkar till den. Betydligt större länkbitar än till mina flygare, så det vore rimligt i alla fall.
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Jag tycker att den är riktigt snygg. Men det är något som inte riktigt klickar, och efter att ha känt efter lite så tror jag är det är att den helt enkelt känns för tidstypisk. Varken retro, klassisk eller futuristisk. Utan bara väldigt mycket 2014, på något sätt. Och det gör tyvärr att den känns "billigare" än den förtjänar.
 

Galaxy

Rolex
Jag tycker att den är riktigt snygg. Men det är något som inte riktigt klickar, och efter att ha känt efter lite så tror jag är det är att den helt enkelt känns för tidstypisk. Varken retro, klassisk eller futuristisk. Utan bara väldigt mycket 2014, på något sätt. Och det gör tyvärr att den känns "billigare" än den förtjänar.

Det kanske stämmer det du säger när man ser den live, men konkret tycker jag att den känns ganska futuristisk, som om filmen Tron skulle designat den:
tron.jpg

:D

Med det sagt tycker jag inte den är ful, utan snarare ganska cool.
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Det kanske stämmer det du säger när man ser den live, men konkret tycker jag att den känns ganska futuristisk, som om filmen Tron skulle designat den:
tron.jpg

:D

Med det sagt tycker jag inte den är ful, utan snarare ganska cool.

Nej, jag har alltså inte sett den live. Endast bilder. Med "känt efter" så menade jag bara mentalt... :)

Har dock haft den här:
9asa3u2e.jpg


Så jag gillar konceptet. Men inte riktigt formgivningen.

/R
 

BME

Cartier
Tycker den är snygg men som andra påpekat något är inte riktigt 100 utan att jag kan sätta fingret på vad...
Vem vet kanske ändrar åsikt om man får testa den irl :)
Så köp och kom på ett GTG och låt mig prova helt enkelt ;)
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Inte så dyrt. Är det priset på gummiband istället för länk?

Pris med länk. Gummi har ref IW329001. Ingen aning om vad den kostar.

Kul med alla kommentarer! Jag hade också lite delad åsikt när jag såg den första gången. Ett klart steg i rätt riktning jämfört med föregående modell, men inte lika tilltalande som dom äldre modellerna. Om man ser den som en nytolkning av dom äldre så känns den modern men samtidigt med en klar vink till deras dykartradition, så den växer i mina ögon i alla fall och ska definitivt provas på arm.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tycker den ser grym ut! Älskar spadvisarna och den diskreta färgskillnaden på lyset. Storleken verkar idealisk. Svenska listpriset känns dock löjligt.
 

john b

Rolex
Tycker den ser grym ut! Älskar spadvisarna och den diskreta färgskillnaden på lyset. Storleken verkar idealisk. Svenska listpriset känns dock löjligt.
Löjligt billigt! Sjukt mycket bra boett och länk för pengarna.
Om det är inhouse verk eller inte skiter jag i

Gillar nästan att det är ETA, då kan nisse på hörnet serva istället för dyrfabrik i Schweiz.
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Jarl Sandin hade fått dit en representant från IWC som hade med sig klockorna från den nya kollektionen som vi fick prova och aquatimern var den som imponerade mest på mig. (Sen har jag å andra sidan inte vett att uppskatta roséguld och annat trams ;) )
 

erolorhun

Cartier
2-Faktor
Trist! Ska fråga dom om det finns eller planeras halvlänkar till den. Betydligt större länkbitar än till mina flygare, så det vore rimligt i alla fall.

Ja, trist som fan för jag gillade verkligen den klockan. En dykarklassiker. Men. Länken satt antingen aningens för tight eller precis för löst. Helvetesveckan var sju dar i Cefalu, Sicilien, där klockjäveln satt någorlunda ok på morgonen för att sedan sitta som ett handfängsel anbringat av Norrmalmspiketen när vristen ökade lite i omfång under 35-gradersdagen och kladdighet från svett. Vill minnas att det var sista spiken i Aquatimer-kistan för mig. För nu iaf.

Edit: här är den, solidare dink-engineering är svår att hitta, men vristmässigt så lirade det bara inte. Fan.

 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Ja, trist som fan för jag gillade verkligen den klockan. En dykarklassiker. Men. Länken satt antingen aningens för tight eller precis för löst. Helvetesveckan var sju dar i Cefalu, Sicilien, där klockjäveln satt någorlunda ok på morgonen för att sedan sitta som ett handfängsel anbringat av Norrmalmspiketen när vristen ökade lite i omfång under 35-gradersdagen och kladdighet från svett. Vill minnas att det var sista spiken i Aquatimer-kistan för mig. För nu iaf.

Edit: här är den, solidare dink-engineering är svår att hitta, men vristmässigt så lirade det bara inte. Fan.

Har inte nya AT en halvlänk? Ingy har det numera, vilket har förbättrat komforten
 

erolorhun

Cartier
2-Faktor
Vet inte varför men tänker på Glycine Lagunare när jag kollar på nya AT:n. Kan vara den där breda ringen. Siffrorna skriker också 2014, inte klassisk, knte futuristisk som någon skrev ovan. Tror den kommer dateras fort.

Jag tror också att IWC lägger lite krokben på sig själv när de för varje ny generation så drastiskt förändrar utseendet. Jämför med Submariner där Rolex försiktigt honar på utseende och mekanik mellan de olika generationerna. IWC kastar ut babyn med badvattnet och börjar på nytt. Typ.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Jag tror också att IWC lägger lite krokben på sig själv när de för varje ny generation så drastiskt förändrar utseendet. Jämför med Submariner där Rolex försiktigt honar på utseende och mekanik mellan de olika generationerna. IWC kastar ut babyn med badvattnet och börjar på nytt. Typ.
Enig

Märklig design och varumärkesfilosofi...
 

RonJeremy

Cartier
Trist, det var i stort sett det enda jag inte kom överens med med min 3536. Relationen blev antingen så slapp eller spänd att den enda utvägen var att sälja i slutändan.
Har lite samma problem med min iw3548. Lite spänd eller lite slapp, som du säger. Får väl helt enkelt bita mig i läppen och sälja den jag med. Känns fel!
 
Topp