• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Om ni bara fick ha en enda klocka, vilken skulle det då bli?

Arcticreef

Silver
För mig är svaret enkel. Den här. Håller tiden perfekt (för att vara mekanisk). Tål misshandel och är väldigt snygg.
FEA4D1FF-E834-457C-96A6-C210D53DDD9D.jpeg

En enda for life?! Då hade det blivit någon jag inte äger, ÄN! (eller som inte existerar idag). Antingen en panerai submersible eller Explorer II med svart bezel. Lutar åt att mitt nästa inköp faktiskt blir en panerai sub. Om inte Explorer 2:an kommer i nedan utförande. Då är det mycket troligt att den blir nästa inköp. T.o.m så jag nästan skulle kunna tänka mig att betala lite över list för den...
A14446FF-1A68-4795-BB74-A7A7B8F33B78.jpeg
DAC0A406-18D5-428F-BFF3-A8C2BC3DDA8D.jpeg

1617196987629.png

Klockan som gör mig glad varje gång jag ser den, som jag drömt om i många år innan jag tillslut köpte en :)

Namnet Ingenieur är även en liten bekräftelse/klapp på axeln för mig själv att man inte alltid ska lyssna på vad andra säger. Engagemang, intresse och hårt jobb tar en otroligt långt !

Av dem jag äger så hade jag valt Santos, tror jag hade trivts bäst i den om man nu bara fick ha en.
DSC_1411~2.JPG
Riktigt fina dom där. Vad är det för ref och hur stort bärs den jämförelsevis med ex en 36a med rund boett ?
Edit: Vilket handledsomfång har du ?
Kan vara bra att veta som referens :)

Riktigt fina dom där. Vad är det för ref och hur stort bärs den jämförelsevis med ex en 36a med rund boett ?
Edit: Vilket handledsomfång har du ?
Kan vara bra att veta som referens :)
Kan inte ref men det är en Carrée, men om du vill hitta en likadan så sök brett för folk är dåliga på att se skillnad mellan galbée och carrée. Skulle säga som ca 34mm med vanlig rund boett. Små handleder a 15,5 cm ish, men tycker den gör sig bra på större handleder också exempelvis på @Bjoerlin76

Kan inte ref men det är en Carrée, men om du vill hitta en likadan så sök brett för folk är dåliga på att se skillnad mellan galbée och carrée. Skulle säga som ca 34mm med vanlig rund boett. Små handleder a 15,5 cm ish, men tycker den gör sig bra på större handleder också exempelvis på @Bjoerlin76
Ok tack då ska jag kolla runt lite då jag är helt grön i Cartier världen.
Runt 34mm brukar funka fint för mig med en handled på 17,5 ish i size.

Tillbaka
Topp