• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Om ni skulle köpa en Rolex Daytona...

Zed

Swissera
Professional Dealer
Köp med valfri tavla, och sedan letar du som 17 efter en vitguldstavla att sätta i.

lite bilder från min finns på forumet.

Seriöst så kan det inte bli fel med en Daytona, och ja, den drar till sig hairlines.

Kan inte säga att jag håller med angående vitguldstavlan. Man gör bara klockan till något den inte är (franken) och ringen stämmer inte överens med tavlan. Fult i mina ögon i alla fall. Köp vitguldsmodellen om det nu är det man egentligen vill ha.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Köp med valfri tavla, och sedan letar du som 17 efter en vitguldstavla att sätta i.

lite bilder från min finns på forumet.

Seriöst så kan det inte bli fel med en Daytona, och ja, den drar till sig hairlines.
Håller med Cosmo - vitguldstavlorna är riktigt fina. Har kollat runt efter dem, men det tar emot att betala 9-12k för en urtavla...
 

David

Bödeln
Finns bara två som intresserar mig, men ingen av dem ligger särskilt högt på ösnkelistan.

Meteorit-116509.

Rolex-Daytona-Meteorite-116509.jpg


Choklad-116515.

Rolex-116515-Daytona_zps9c561e2a.jpg
 

Rille

Rolex
Skulle nog också ha svårt att bestämma mig men om någon tvingade mig så hade det nog blivit vit:)
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Hade inte tacka nej till någon, men troligtvis satsat på en så ny som möjligt och vit, även om den äldre á la Zenith inte alls är dum (framför allt tavlan).

Å andra sidan så funderar jag på om det inte finns annat som lockar mer i prisklassen om man bortser från utseende och dess "funktion" helt och hållet, säg AP ROO till exempel.
 
Topp