• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Om OWG var ett måste

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
1. Svårt. Antingen oysterquartzen eller black bayen. Men skulle nog bli black bayen för det var mitt första ad köp och bezeln används till vardags och är nere på djupare vatten ibland.
image.jpeg

2.
image.jpeg
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
1. Svårt val, men det skulle bli min farfars farfars Perret et fils fickur.
image.jpg


2. Betydligt enklare val, denna F.P Journe (vet ej vad modellen heter)
image.jpg
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Detta är egentligen en dubbelfråga och den har säkert kommit upp innan, men...

1: OM du bara fick behålla en av de klockor du äger, vilken skulle det vara?
2: OM du hade råd att köpa vilken klocka som helst, men var tvungen att bara bära den resten av livet, vilken klocka skulle det vara?
1. Ja det var ju lätt. Jag är helkär i min 5513!
2. Nu blev det svårt. Det är lite för nära inpå köpet av min Sub så jag säger Comex.
Ber om ursäkt för lite tråkiga svar.

WP_20151117_19_30_38_Pro.jpg


C__Data_Users_DefApps_AppData_INTERNETEXPLORER_Temp_Saved Images_3528967_orig.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Skadat. Hade helt glömt mitt gamla inlägg. Japp, Tag:en är kvar. Den säljer jag aldrig. Och är typ kär i Aquanaut. Har väl iofs insett att jag aldrig blir nöjd, så om nåt år blir det en 5711 eller 5712 istället :)
Provade Aquanaut för första gången denna vecka och den är riktigt nice. Tunna ur är så sjukt trevligt. Trodde den skulle vara tråkigare IRL än på bild, men icke.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
1. Måste vara den klockan man använder mest.
Gillar egentligen andra klockor mer, men detta är en klocka jag tar på mig för jag behöver inte vara rädd om den, alltid laddad plus att den laddar upp sig själv, sambon gillar den, när handlederna tjocknar kan jag bara ändra länken med ett snabbt klick i glide-spännet, den sitter lågt och bekvämt, enkel design som passar till allt och den ger mig en allmänt skön känsla.
DSC_2379.JPG

2. Har aldrig testat, men Submariner är bra och mil-sub hade varit en dröm!
MILSUB-GEAR-PATROL-AMBIANCE-11.jpg

c5bc19d907eadf7157bf500c90488643.jpg
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
1.
image.jpeg

2. Svårt! Finns så otroligt många fantastiska klockor. Skulle leta efter något tidlöst och "tåligt" som har en design man så osannolikt som möjligt skulle tröttna på. Väldigt tråkigt svar, men...
image.jpeg

Mångsidig (eller ja...), snygg, klassisk, tål bad och lättare dyk, bra storlek. Hade inte valt denna som min graal, men som livskamrat, gärna!
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
På fråga 1 blir det Hulken!

image.jpg


På fråga 2 blir det nog PP 5711 eller 5712 eftersom dem fungerar till det mesta, tål lite bad och äventyr, är exklusiva men ändå diskreta och framför allt... båda är snygga som FAN! :D
 

ScubaKing

Audemars
Detta är egentligen en dubbelfråga och den har säkert kommit upp innan, men...

1: OM du bara fick behålla en av de klockor du äger, vilken skulle det vara?
2: OM du hade råd att köpa vilken klocka som helst, men var tvungen att bara bära den resten av livet, vilken klocka skulle det vara?

Svar på fråga 2: En Breitling Chronomat från mitten av 90-talet, troligen en Vitesse i svart.
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Har inte stannat sen jag köpte den i våras, kommer förhoppningsvis ticka på min handled tills den dag jag lämnar jordelivet
image.jpeg

Allt utom denna är excess
 

Johe

Omega
1. Min DJ 16030 med jubilee och ljus tavla.
2. PP Nautilus, 5711 eller vintage 3800 beroende på vilken som sitter bäst!
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
1. Idag skulle jag spara speedyn
DSC_1191.JPG


2. Om jag fick välja fritt så ligger en äldre sea dweller farligt till.. Pateck i all ära, men dweller har nog det mesta jag letar efter i en klocka.
Lånad bild
title99.jpg
 
Topp