Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tyvärr såld sen ett tag, den blev för stor i längden för mig!Tack för recensionen. Är du fortfarande lika kär?
Tack så mycket! Jag har dryga 17 cm, men ganska platta på toppenTack för bra recension och fin klocka! Hur stora handleder har du @AdamST ?
Tack. Låter precis som mina handleder. Väldigt kluven mellan 38,5 och 41,5. Finns ju roligare val på 41an mellan t.ex. Gauss eller den sköna golfvarianten med gröna inslag.Tack så mycket! Jag har dryga 17 cm, men ganska platta på toppen![]()
Nu har jag inte kvar klockan men minns den med stor glädje. Fantastiska detaljer och visaren poppade verkligen fram med lite färg. Med det sagt skulle jag rekommendera en 38.5, i längden var 41.5 för stort för mig då den verkligen har sin "wrist presence"!Tack. Låter precis som mina handleder. Väldigt kluven mellan 38,5 och 41,5. Finns ju roligare val på 41an mellan t.ex. Gauss eller den sköna golfvarianten med gröna inslag.
Denna klockas urverk är ett stycke innovation. Uppbyggt från grunden för att tåla magnetisk strålning upp till 15'000 gauss eller 1.5 Tesla, utan ett skyddstäcke runt urverket! Färgerna är de klassiska för att visa på varning för elektromagnetiska fält.
Den klassiska lösningen! Här placeras en sköld kring urverket för att avleda strålningen från urverket för att skada den finkänsliga mekaniken i klockorna. Men som illusteraras i nästa bild...
Så blir det tråkigt för alla inblandade när strålningens styrka överstiger 1000 gauss. Så lösningen från Omega tycker jag är lite lustig!
Då urverket inte längre är magnetiserande så finns det helt enkelt inget behov (så länge det är under 15'000 gauss...) att skydda det! Detta tillåter designen på klockan att vara mer slimmad då skölden bygger lite åt alla håll och kanter.
Har en till saluVill ha!!!