• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Aqua Terra skyfall

38,5 mm versionen är perfekt på min handled som är 16,5 cm.
Har du grövre handleder skulle jag satsa på den större varianten.
 

Jga

Breitling
Jag tror att du absolut kan få ner priset mer om du kommer med ett kort (ej Amex eller något annat "högavgiftskort"), jag har köpt två klockor hos AD och då har jag fått ett pris och när jag har sagt att jag betalar med ett vanligt bankkort har de sänkt ytterligare då de slipper höga avgifter.

38,5 mm är den som hade passat mig, men det beror ju helt på hur man är bygg osv. Hur som helst är det en sjuuuuukt fin klocka och du kommer bli supernöjd!

Lycka till och ser fram emot en paketöppning...
 
Om du ska köpa en Skyfall så köp 38.5mm och inte 41.5 för den ÄR för stor. Jag har också läst att man kan få ATn för 30k, begagnat kan man hitta för runt 25k.

Jag bjuder på några bilder:
s.jpg

ss.jpg




På läder:

ImageUploadedByTapatalk1371544538.076103.jpg

En fråga, byter du till läder själv? Hur svårt/enkelt är det egentligen?
 

Galaxy

Rolex
G

Gör det verkligen det? Vi har ju ändå påbörjat någon form av personlig relation, han vet att jag är seriös osv.

I vilket fall som helst så ser jag fram emot att bära uret i framtiden. Om man ska ha läderarmband, var säljs det? Jag är ute efter någon av dessa, vad heter dom?


bild.jpg
Pretty watch.jpg

Tror att det andra armbandet är ett Hirsch Duke, säljs bland annat på Rob tror jag. Alligatorpräglat läder för 499 där jag köpte mitt.
 

Boris Balkan

Fark you!
Vad har ni för sikter om klockan? Vad gäller priset så är listpriset 39 700 kr, Uret.se säljer den för drygt 34 000. Kanske kan pruta ner den hos min AD? Hur mkt är rimligt?

Min åsikt ang AT Skyfall är att tänk igenom detta köp noga. Skyfallen verkar vara något många av oss förälskar oss i häftigt men sedan snabbt tröttnar på.
 

DrDre

Patek
Jag skulle definitivt satsat på 38mm varianten om du vill en (1) allroundklocka. Över 40mm kan nog kännas som att "man får lite mer" när man är i butiken då den ger mer närvarokänsla, men i längden är jag nästa helt säker på att man kommer att uppskatta den mindre mer. Vill man ändå ha något med lite mer Rockn Roll och större och i samma stil på boetten skulle jag istället satsa på en begagnad Rolex Milguass.

Om du kan få en ny för lite över 30 och en beg kostar ca 25, så skulle jag utan tvekan köpa nytt. Känslan att handla en helt ny i en riktig butik och sedan vara den första ägaren av en ny klocka, stanna till på ett fik efteråt och fira och sitta och titta på den splitter nya rackaren är ju värt de pengarna över att hämta något beg med mikrorepor på posten som ju faktiskt har lite en okänd historia. Rabatten på 5-6 tkr är helt enkelt för liten för att köpa beg.
 
Jag fick 25% rabatt hos svensk AD på min nya Hour Vision. På NK i Sthlm känns det dock inte lönt att prova. Pruta i telefon känns inte som en god strategi.

Om du är sugen på en Skyfall varför inte kolla på en blå Hour Vision.

Jag provade en Skyfall själv. Tyckte dock 41,5mm satt bättre när den mindre. Dock så känns en AT lite "lång" i formen, det är något med bandhornen som inte riktigt stämmer...

Lycka till.
 
Jag fick 25% rabatt hos svensk AD på min nya Hour Vision. På NK i Sthlm känns det dock inte lönt att prova. Pruta i telefon känns inte som en god strategi.

Om du är sugen på en Skyfall varför inte kolla på en blå Hour Vision.

Jag provade en Skyfall själv. Tyckte dock 41,5mm satt bättre när den mindre. Dock så känns en AT lite "lång" i formen, det är något med bandhornen som inte riktigt stämmer...

Lycka till.

Jag har tittat på Hour Vision också, men det är något med den som inte tilltalar mig. Kan inte riktigt sätta fingret på vad. De gånger jag provat har jag också tyckt att 41,5 mm sitter bättre. Men majoriteten här tycker att man ska satsa på den mindre varianten. Hmmm o_O
 

n1tro

Panerai
Jag kan säga att om du knallar in där med ett vanligt bankkort ja som nämnt i tråden och är rätt bestämdmed att du inte går ut utan en klocka så kan du få ner priset bra. Talar av erfarenhet på stålsportsrolex..
 

Everglade

Omega
2-Faktor
Jag köpte en AT här på KS som var några dagar gammal åt en vän.
Fantastisk klocka med 8500 cal. Verket.
Superskön på armen och skitsnygg tavla.

Jag har ca 18 cm runt handleden och hade satsat på den större boetten om jag hade köpt den till mig själv.
Nytt är nytt men jag rekommenderar dig att kolla efter en fin lätt begagnad på köp och sälj här. Låg en fin ute i förra veckan.
 
Topp