Brimi
Silver
Kul med lite liv i luckan. Annars rätt dött i denna tråden. Snygg!
Tack!
Jag hade faktiskt helt missat denna tråden!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kul med lite liv i luckan. Annars rätt dött i denna tråden. Snygg!
Grym! Grattis!Sommaren äro räddad
![]()
Bra fångat!Sommaren äro räddad
![]()
Jesus så bra! Vilken tavlaSommaren äro räddad
![]()
Bilder underlättar om man vill ha hjälp med något. Googlade och förutsätter att det är friktionsstift. Ser inte vad det annars skulle kunna vara. Antingen ser man ju skruvskallar eller inte när det kommer till länkar som dessa. Angående håll så ser man ju även det, ska de bara gå åt ett håll ser man ett spår i ena änden. Den änden skall ut först ur länken. Även de stiften går ju att trycka ut åt båda hållen, iaf enligt min erfarenhet.Ingen som vet?
Här kan du inte ta av någon bit med sprintarnas hjälp? Kanske på andra sidan? Annars får man böja upp länkbitarna. Lite jobb att få det perfekt.Hör kommer två
I länken? Låter sjukt. Eller menar du spännet?Lyckades! Var ett jäkla pill med de va ”fjädrade” stift
Var ett fjädrade stift som jag satte i dom inre länkarna (7st) som sen skulle i dom yttre..behövde inte ta eller nåt sånt men var pilligt..@Olpes kan nog kanske förklara bättre..de sitter bra iaf men kan ju såklart ha gjort de svårare än nödvändigtI länken? Låter sjukt. Eller menar du spännet?
Nu blev jag sjukt nyfiken. Någon som har bild på detta? Låter som en väldigt vek konstruktion.Var ett fjädrade stift som jag satte i dom inre länkarna (7st) som sen skulle i dom yttre..behövde inte ta eller nåt sånt men var pilligt..@Olpes kan nog kanske förklara bättre..de sitter bra iaf men kan ju såklart ha gjort de svårare än nödvändigt
Har ingen bild men minns att det var en lite udda konstruktion med fjädrade stift i länkbitarna, dock gjorde det väldigt enkelt att plocka bort dem men det bör nog som du säger vara en rätt vek konstruktion jämfört med solida.Nu blev jag sjukt nyfiken. Någon som har bild på detta? Låter som en väldigt vek konstruktion.