Valdemar25
Silver
Fick hem en liten trevlig julklapp till mig själv igår, Omega Seamaster 300, har varit en dröm länge!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hm jag tycker faktiskt att insertet ser lite konstigt ut?
Indexen ser också udda ut?
Säkert relumade index.Såg att jag skrev lite konstigt... Insertet på vridringen ser väldigt fräscht ut?
Samt att de kortare indexen gör att man undrar om de är relumade? Men det kanske är bilderna?
Insertet ska vara original enligt uppgift.
Mycket trevlig modell, kul!
Visarna? Brukar det inte vara svärd på timvisaren?
Mycket trevlig modell, kul!
Visarna? Brukar det inte vara svärd på timvisaren?
Vridningen som diskuteras har jag aldrig sett i detta utförande, t.ex. trean i 30 har en skarp överdel istf en rundad?
Japp det finns!
Här är lite olika genom åren, den som är D kom rätt sent så kikar man på en klocka av tidigare år 64-67 som har denna varianten så kolla noga.
Men det här är verkligen en snygg klocka, men en modell jag inte blir riktigt klok på. Under de här 5 åren som den fanns så är det ju knappt att den såg lika ut från år till år.
Ett enkelt sätt att kolla om en 300 är relumad är att leta efter de små hålen i index klockan 6 och 12. Syns de inte är den säkert relumad. Kan vara svårt att se på bild dock. Här är min gamla där de syntes tydligt.
Har de alltid samma hål eller bara hål? Lite udda kan man tycka men helt klart intressant.
Har de alltid samma hål eller bara hål? Lite udda kan man tycka men helt klart intressant.
Men vad säger ni om den här, Tycker den ser kosher ut och jag har sett tavlor som ser likadana ut:
Ser kosher ut, och det ser ju NÄSTAN ut att vara ett hål på 6:an. Eller är det bara inbillning?
Hittade det här på australiensisk ebay-guide:
”Look at the 12 and the 6 hour marker. I do not understand why, but the original VINTAGE (I am not talking about reproduction pieces made by Omega) dial, has a little small hole at the 12 and the 6 hour marker luminious. It is found at the centre of the luminious spot. I do not know why. BUT, I stress and emphasis this point: AN ORIGINAL, UNTOUCHED, Vintage will have this little hole.
But IF that watch doesn't have it, it might be:
1) Redial/ fake stuff!
2) Relumed (Which I will also advised to stay away)
3) Original but Reproduction dial by Omega (why bother buying one vintage watch but spots a reproduced dial then?)
4) Other possiblities but, personally, I will give it a pass....”
http://www.ebay.com.au/gds/Vintage-Omega-Seamaster-300-/10000000001260778/g.html
Fan, men jag ska leta fram bilden på den/de andra tavlorna jag hittade som såg likadana ut! Men visst ser den kosher ut, hålet tror jag bara är önsketänkande