• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Plo-Prof

Ninen79

Audemars
Ni som funderar på sm1200 bör testa först. Det är inte bara en kloss, den är väldigt tjock också och inte som originalet sm600 som faktisk är rätt tunn tack vare monocoque.
Jag har testat, den är riktigt stor och tjock, fick 30% på den när när Stjärnurmakarna skulle rea ut omega men köpte aldrig p.g.a storleken. Min PO 45,5 XL kändes liten i jämförelsen.
 

bykr89

Cartier
Jag har testat den den är riktigt stor och tjock, fick 30% på den när när Stjärnurmakarna skulle rea ut omega men köpte aldrig p.g.a storleken. Min PO 45,5 XL kändes liten i jämförelsen.
Har du testat den nya i Titan?
Jag har provat och jämfört båda vid samma tillfälle. Titanen är nätt i jämförelse. Tunnare och mycket lättare. Såklart. :)
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Har du testat den nya i Titan?
Jag har provat och jämfört båda vid samma tillfälle. Titanen är nätt i jämförelse. Tunnare och mycket lättare. Såklart. :)

Så den blev tunnare alltså? Trodde att den skulle vara tjockare pga glasbaksidan.

Jag upplever inte tjockleken på Sm1200 i stål som ett problem. Jag skulle däremot inte vara OWG med den...
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Jag håller med. Ägt en sm1200 och det är en grym klocka för pengen. Den fungerar bra på även mindre handleder som andra påtalat. Den bygger dock rejält på höjden och detta i kombo med boettens form gör att det blir en rejäl grej på armen. Aldrig haft fotboja men fick lite samma vibbar... Det är som sagt en grym klocka och gillar man känslan på armen så kör.
Fotboja på armen, det låter som en bra idé:D:D:D tack för den liknelsen!
 

Mr.Chang

Audemars
IMG_2514.JPG
Ingen dussin klocka,älskar den.
Köp!
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Nu har jag burit Ploppen på gummi sedan igår.

På svart gummi blir klockan snäppet sportigare medan den på vitt gummi blir lite lyxigare - "stekig" i brist på bättre ord. Tänk vit linneskjorta med tre knappar uppknäppta och ett glas rött någonstans kring Medelhavet...

image.jpeg
image.jpeg

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


Det vita gummit var en chansning då en sökning på Google med meningen "Omega Ploprof 1200 white rubber" ger bilder på den vita Ploppen, jag har inte sett min kombination tidigare. Jag skulle inte ha kört på ett vitt gummi om jag var ljus och blond, det blir lite väl blekt.

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


Summering mesh/gummi:

Det coola meshet sitter bekvämt och lent mot huden. Meshet rycker absolut inte hår. Gummit sitter åt, nästan kramar om handleden på ett skönt vis - att du kan skära gummit till din storlek gör mycket. Med min handled på ~16 cm har jag skurit bort alla märkta delar förutom en, varje del ger ca 1 cm, och har viklåset längst in. Jag har gjort samma sak med meshlänken, endast en länkbit går att ta bort. Har du mindre handleder än 16 cm blir det nog svårt att få till passformen om inte Omega har mindre storlekar på bandvalen... Viklåset med sin millimeterinställning gör att det inte är några problem att få till den perfekta passformen. Och Ploppen måste sitta tight. Annars flyger den runt obekvämt vid varje rörelse. Oavsett val av band är det väldigt mycket feeling i klockan.

Ps, den har gått +1 sekund på 72 timmar.
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Nu har jag burit Ploppen på gummi sedan igår.

På svart gummi blir klockan snäppet sportigare medan den på vitt gummi blir lite lyxigare - "stekig" i brist på bättre ord. Tänk vit linneskjorta med tre knappar uppknäppta och ett glas rött någonstans kring Medelhavet...

image.jpeg
image.jpeg

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


Det vita gummit var en chansning då en sökning på Google med meningen "Omega Ploprof 1200 white rubber" ger bilder på den vita Ploppen, jag har inte sett min kombination tidigare. Jag skulle inte ha kört på ett vitt gummi om jag var ljus och blond, det blir lite väl blekt.

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


Summering mesh/gummi:

Det coola meshet sitter bekvämt och lent mot huden. Meshet rycker absolut inte hår. Gummit sitter åt, nästan kramar om handleden på ett skönt vis - att du kan skära gummit till din storlek gör mycket. Med min handled på ~16 cm har jag skurit bort alla märkta delar förutom en, varje del ger ca 1 cm, och har viklåset längst in. Jag har gjort samma sak med meshlänken, endast en länkbit går att ta bort. Har du mindre handleder än 16 cm blir det nog svårt att få till passformen om inte Omega har mindre storlekar på bandvalen... Viklåset med sin millimeterinställning gör att det inte är några problem att få till den perfekta passformen. Och Ploppen måste sitta tight. Annars flyger den runt obekvämt vid varje rörelse. Oavsett val av band är det väldigt mycket feeling i klockan.

Ps, den har gått +1 sekund på 72 timmar.
Intressant och självklart: den måste sitta tight. Då kanske den inte är ngt för mig, lite bilhandlarhär e schysst tycker jag.
Härliga bilder.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Oj, världens bästa kund utan kritiskt tänkande eller åsikt. Hade förväntat mig något mer med din erfarenhet.

Jag har inget problem med klockan, så jag tänker inte ljuga ihop något bara för att du förväntade dig något mer.

Prova själv att ligga i sängen under tre veckor - i princip dygnet runt. Du skulle nog också bli rastlös. Jag är iaf det.
 
Topp