• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Omega seamaster 300 master co axial vs Tudor black bay

Med den duon får man i alla fall lite färg. Seamaster 300 blir det dubbel vintagekänsla med din Speedmaster från 69.
Det är lite det jag är ute efter dock tycker jag båda har en viss vintage känsla.
Vilken färg är TS ute efter då?
Det är den svarta som det gäller.

Det får bli att gå och klämma på dem en sista gång innan beslutet tas. Finns det ingen som kör nato eller läder på sin Black Bay?

Det är lite det jag är ute efter dock tycker jag båda har en viss vintage känsla.

Det är den svarta som det gäller.

Det får bli att gå och klämma på dem en sista gång innan beslutet tas. Finns det ingen som kör nato eller läder på sin Black Bay?
Jo jag har kört mycket läder och naton.

Senast ändrad:
Ingen av dem är unika "samlar" klockor på något sätt utan bra moderna kvalitetsklockor. Därför ska du ta den DU verkligen gillar.
Om du skulle sitta resten av livet på en öde ö vilken av dem skulle du vilja ha på armen?
Mina personliga tankar:
- Tudorn finns i så lika många varianter som våtservetter...
- Omegan är riktigt snygg och rätt allround, gör sig bra både på nato och läder.
- om de polerade mittlänkarna stör så borsta dom. Det gör du enkelt själv med en svamp och du kommer inte tappa symetrin.
Var själv länge sugen på Omegan men handlederna är för klena :)

IMG_3009.JPG
Eller köp den här för 100k?
Jäkla överpris men det är ungefär så mycket JAG tycker om den och det är det ända som räknas. ;)
Jag är inte på något sätt bevandrad i klockvärlden men jag har kört x antal Tudor, rolex och omegor. Och det man alltid kommer tillbaka till i slutändan är att man haft svaret själv hela tiden. Man vet vad man gillar och "goda råd" ska man ta med en nypa salt.
Ända goda rådet jag kan ge är att du troligtvis kommer gilla mindre och mindre klockor. Så har det varit för mig och mina vänner och jag tror säkert att delar av forumet känner igen sig.

Själv valde jag denna. Valde mellan SM300 och Tudor Pelagos. Tudor modellerna blev för stora på min handled.
Bytte länken mot läder. Tycker det passar bra för att vara en dykare. Dock vill jag kunna använda den på gymmet och duscha , så kommer skaffa ett mörkgrönt nato band :) Lycka till !
'
IMG_0008.JPG

Tillbaka
Topp