Fast det är ju inget bra råd till en som inte har erfarenhet av att skruva med klockor..
Nä, tanken var nog inte att han skulle göra det själv. Min poäng var mest att det kan göras ..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fast det är ju inget bra råd till en som inte har erfarenhet av att skruva med klockor..
Ne jag undra bara hur du räknade ut de , själv har jag en 1:a i matte. Så jag va bara impadDå va jag inte så långt borta med min första mätning.
Varför gånger 20 då ? Hänger fan inte med idag alltsåMäter klockan till ca 50mm på bilden, enkronan är på bilden ca 28mm.
50/28 = 1,78
1,78*20 = 35,6mm
Var tänker jag fel?
Vad får du det till?
Varför gånger 20 då ? Hänger fan inte med idag alltså
Jippi!!! Ska skutta iväg och köpa en triss , känns som denna dagen är speciellTre i rad + 1 gör att du vinner ett pris.
Detta är ett FF-köp om det blir köp.Färgförändringen sitter ibland enbart i klarlacken som ligger ovanpå baslacken under med text och färg. Ibland går det att ta bort den övre transparenta klarlacken (ofta det som händer vid tvättning) men då bör man ersätta den borttagna klartecken, helst utan att skada lacken under, dvs färgen och texten. Men det är inget man experimenterar med själv, om man nu vill ha det gjort.
Nej det är ingen damklocka på bilden. Man får nog se upp lite om säljaren säger så. Vad kommer säljaren skicka för klocka? Fel bild?
Inga planer på att tvätta tavla som jag tänker just nu.köp inte klockan om du inte tycker om hur den ser ut nu. Många här med mig som älskar looken så jag tycker du skall låta tavlan vara.
Den är säkert fin inuti.Då ligger klockan på bordet.
Ska beställa ett verktyg så man kan öppna den.
Kan meddela att här blir inget snack om att tvätta någon urtavla. Det var en riktigt snygg patina på den.
Lite spännande att vänta tills verktyget kommer.
Tänk om det är ett skiturverk i den? :-/