• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega SMP - 36mm eller 41mm (Bilder)

NickL

KS Explorers Club
2-Faktor
En till röst på 41mm. Det tunna formatet gör att den funkar bra även på tunnare handleder.
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Tror med på 41. Min grabb börjar växa ur tjejens 34.

image.jpg
 

Esh

Omega
2-Faktor
Hade kört på 41mm, du kommer säkert "växa" in i storleken samt att jag skulle tippa på att den är mer lättflippad!
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Jag hade lätt kört 41mm! En dykarklocka ska vara relativt köttig, vill du ha en mindre klocka borde du titta på något annat än en dykare.
+1 En dykare blir ju av naturen lite större, ex så har SMP 41 och AT 38,5 ganska exakt lika stora urtavlor. Hoppet till den mindre är lite väl stort med 5mm, AT har ju två storlekar där det skiljer 3mm. Sedan är väl 41 mer attraktiv = bättre andrahandsvärde.
 

LEC16

Cartier
2-Faktor
Ta det som ser bäst ut på armen!
Någon skrev att det är "löjligt" med de mindre klockorna, något som är löjligt är när man har en på tok för stor klocka sett till handleden. Storlek efter handled.
Det absolut dummaste jag läst på detta forum.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
+1 En dykare blir ju av naturen lite större, ex så har SMP 41 och AT 38,5 ganska exakt lika stora urtavlor. Hoppet till den mindre är lite väl stort med 5mm, AT har ju två storlekar där det skiljer 3mm. Sedan är väl 41 mer attraktiv = bättre andrahandsvärde.
Hade ett ärende in på Bergströms idag så jag spanade lite på dessa i montern. Får revidera mig lite, dom här lite mindre är faktiskt väldigt fina dom med. Denna och PO i 37,5. Sant är väl att dom flesta vill ha 41 men begutbudet är ju klart mindre av 36 och köpare finns ju, nog fel av mig att påstå att andrahandsvärdet är sämre.
Sen vad du skall välja vete tusan. Omöjligt att från den bilden säga om 41 ser för stort ut, 36 ser i alla fall inte för litet ut. Valet måste du göra själv. Men att du ställt frågan tyder ju på att du upplevde 41 lite stort. Finns en risk att du ångrar dig med den större men antagligen inte med den mindre.
Själv suktar jag mer och mer efter en keramisk SMP i svart men i mitt fall så är det ingen tvekan om sizen, 41 är perfekt.
 

Aanta

Omega
2-Faktor
Har samma dilemma som dig TS. Tyckte 41 mm satt bra på mig, har 16,5 cm runt handleden. Har aldrig provat en mid-size irl men funderar på om den sitter snyggare eftersom länken kommer fram mer. Vad mäter dina handled, om jag får fråga? Tyckte nämligen 36 mm såg bra ut på dig. Tyckte 41 mm såg bra ut också för den delen.
 
Topp