• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Speedmaster??

D

Deleted member 1749

Guest
Jeg har planer om å kjöpe en Omega Speedmaster. De det står mellom nå er en 3570.50.00, en 3573.50.00 eller en 3576.50.00, vilken anbefaler dere??

En annen ting er att en kollega av meg har en söster som jobber hos denne kjeden i England, http://www.goldsmiths.co.uk, hun kan gi meg 35% rabatt på prisene i England. Er det noen som har erfaring med denne siden?

Så hva sier dere, vilken klokke er å anbefale? Skal jeg kjöpe brukt her i Sverige, eller nytt ifra England??

Håper på gode råd, å er det andre klokker som anbefales i samme klassen er det også interessant!
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Med rådande pundkurs är 35% rabatt inte illa alls. 3573.50.00 (eller "sapphire sandwich" som nördarna glatt kallar den) är inte dum - det är trevligt att slänga ett öga på cal 1863 då och då.
 
D

Deleted member 1749

Guest
Ja har kikket på "Sapphire Sandwich", fantastisk vakker i mine öyne. Hva kan man finne en brukt en for mon tro?
 

EpicS

Omega
Och vad grundar du det på? Ganska meningslöst inlägg om du frågar mig.
vart ser du att jag frågar dig?.. det är vad JAG tycker.

men för att svara din fråga så pga utsende, värdeökning, efterfrågan och igenkännande så väljer jag en rolex vilken dag som helst,
omega är inte med i min big 5 om jag säger så...
pratar vi kvalite så är de absolut i samma klass, men nu är det inte pga kvaliten vi köper klockor då det är en accesoar och ska se bra ut!
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
vart ser du att jag frågar dig?.. det är vad JAG tycker.

men för att svara din fråga så pga utsende, värdeökning, efterfrågan och igenkännande så väljer jag en rolex vilken dag som helst,
omega är inte med i min big 5 om jag säger så...
pratar vi kvalite så är de absolut i samma klass, men nu är det inte pga kvaliten vi köper klockor då det är en accesoar och ska se bra ut!

Sämsta inlägget någonsin. Självklart håller inte Omega samma kvalité som Rolex.
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
vart ser du att jag frågar dig?.. det är vad JAG tycker.

men för att svara din fråga så pga utsende, värdeökning, efterfrågan och igenkännande så väljer jag en rolex vilken dag som helst,
omega är inte med i min big 5 om jag säger så...
pratar vi kvalite så är de absolut i samma klass, men nu är det inte pga kvaliten vi köper klockor då det är en accesoar och ska se bra ut!
Så du tycker inte Omega är en ''riktig'' klocka p.g.a. utseendet?

När du skriver att ''vi'' inte köper klockor p.g.a. kvalitén så tror jag du bara tala för dig själv. Dem flesta jag känner och som köper klockor är ute efter bra kvalité!.. Förövrigt tar jag vilken Omegaklocka som helst framför världens tråkigaste klocka, sub 16610..... :)
 

EpicS

Omega
Sämsta inlägget någonsin. Självklart håller inte Omega samma kvalité som Rolex.
om du har koll på forums och diskutionstrådar runt om på nätet så ser du att folk ofta tycker att kvalitén är bättre på omegan precis som vintage92 nämner i ett inlägg ovan.
så måste nog säga att ditt inlägg är nog i de sämre klassen
 

EpicS

Omega
Så du tycker inte Omega är en ''riktig'' klocka p.g.a. utseendet?

När du skriver att ''vi'' inte köper klockor p.g.a. kvalitén så tror jag du bara tala för dig själv. Dem flesta jag känner och som köper klockor är ute efter bra kvalité!.. Förövrigt tar jag vilken Omegaklocka som helst framför världens tråkigaste klocka, sub 16610..... :)

jag anser klockor vara en accesoar villket gör att utseendet är otroligt viktigt ja!

när jag säger vi så syftar jag på mig och min krets :) men alla är inte lika lyckligt lottade
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
vart ser du att jag frågar dig?.. det är vad JAG tycker.

men för att svara din fråga så pga utsende, värdeökning, efterfrågan och igenkännande så väljer jag en rolex vilken dag som helst,
omega är inte med i min big 5 om jag säger så...
pratar vi kvalite så är de absolut i samma klass, men nu är det inte pga kvaliten vi köper klockor då det är en accesoar och ska se bra ut!
Enligt dig så är dessa fula alltså??
FCB556FD-787D-4EAA-BD07-C7178B400E70-3614-00000305F093A068_zps384ba5a0.jpg

16B0A510-F402-42F2-BE9E-977DE2FB31D3-4665-00000364FA46A984_zps562778f4.jpg


Är du helt blind eller driver du bara?...:)
 

KalleKnuda

Cartier
säger det jag alltid säger skippa omega köp en riktig klocka
haha min vän med risk att du tar illa upp ja!.
för mig blir det lite ripoff känsla på daytonan och gmt/sub, och lite plotriga men smaken är som baken!
jag gillar stilrena saker,

Jag kräktes lite i munnen. Vad tillför du till diskussionen med dina idiotiska inlägg? Håll dig till flashback istället

Ont: Jag hade valt en 3570.50. Plexi är underbart, och därför så anser jag att den enda fördelen med 3573.50 är att man kan kika lite på verket. Men enligt mig så väger det inte upp de extra tusenlapparna. Happy hunting!
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Så om kvalitén är minst densamma, och smaken är som baken, då ska alltså trådstartaren skippa Omega och köpa en riktig klocka för att den inte passar samma bak som DU och din krets har? Är det korrekt uppfattat?
 

EpicS

Omega
Jag kräktes lite i munnen. Vad tillför du till diskussionen med dina idiotiska inlägg? Håll dig till flashback istället

Ont: Jag hade valt en 3570.50. Plexi är underbart, och därför så anser jag att den enda fördelen med 3573.50 är att man kan kika lite på verket. Men enligt mig så väger det inte upp de extra tusenlapparna. Happy hunting!

hoppas du då kvävs på den :), så du tycker du tillfört mer med ditt inlägg?
jag uttrycker mina åsikter eftersom Vintage92 frågade vad jag tyckte om dem så snälla håll dina outvecklade tankar för dig själv
 

EpicS

Omega
Så om kvalitén är minst densamma, och smaken är som baken, då ska alltså trådstartaren skippa Omega och köpa en riktig klocka för att den inte passar samma bak som DU och din krets har? Är det korrekt uppfattat?

om du frågar mig ja det är korrekt,
sen om ts har en annan smak eller uppfattning så är det upp till hen.
men trådens mening är att hen vill veta åsikter som finns och klockor i liknande klass läs gärna ts inlägg innan du postar!

"Håper på gode råd, å er det andre klokker som anbefales i samme klassen er det også interessant! "
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
om du frågar mig ja det är korrekt,
sen om ts har en annan smak eller uppfattning så är det upp till hen.
men trådens mening är att hen vill veta åsikter som finns och klockor i liknande klass läs gärna ts inlägg innan du postar!

"Håper på gode råd, å er det andre klokker som anbefales i samme klassen er det også interessant! "


Men dom är väl inte i liknande klass eftersom Omega inte ens är en "riktig" klocka enligt dig?

Jag tycker du "trollar" av vägen lite här... :)
 

EpicS

Omega
Men dom är väl inte i liknande klass eftersom Omega inte ens är en "riktig" klocka enligt dig?

Jag tycker du "trollar" av vägen lite här... :)


Omega känns som en kopia på rolex design och pga det anser jag att de inte är en "riktig" klocka,
sedan att de är Liknande i klass är ju en helt annan diskution.
så du kan inte dra parallelen att pga att jag inte tycker att det är en "riktig" klocka att de inte är likvärdiga i kvalite eller utseende?

kan jämföras med bildelar till bilen,
köper jag en reservdel från audi eller kina så är det exact samma delar men den i kina är "fake" .
 

KalleKnuda

Cartier
Omega känns som en kopia på rolex design och pga det anser jag att de inte är en "riktig" klocka,
sedan att de är Liknande i klass är ju en helt annan diskution.
så du kan inte dra parallelen att pga att jag inte tycker att det är en "riktig" klocka att de inte är likvärdiga i kvalite eller utseende?
kan jämföras med bildelar till bilen,
köper jag en reservdel från audi eller kina så är det exact samma delar men den i kina är "fake" .


Snälla sluta skriva innan du gör bort dig ännu mer. Detta är ju smärtsamt att följa
 
Topp