• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Speedmaster

M021

Rolex
2-Faktor
Som nämnts i tråden, steget mellan 105.002 62' och 105.003 är ganska stort. Så du kan få en pre pro mellan 63-68 för rimliga pengar, satsa på det med.original länk!
 

Petter

Omega
Någon som har synpunkter på kronan på den manuella. Jag upplever den rätt svår att få "grepp" om vid uppdragningen. Detta ska ju dessutom göras varje dag.
 

fc2

Rolex
Kolla in nya First Omega in Space Speedy'n. Är som andra sagt tidigare ~40 mm och har straight lugs vilket ser riktigt bra ut. Manuell med cal. 1861.
 

M021

Rolex
2-Faktor
Beror också på vad du vill lägga i pengar? Efter 69' tiodubblades produktionen, så är du ute efter ikonen som grundlade denna rymdikon ska du sikta 57-68, ang den manuella vridningen på min 105.002 är en fröjd i morgonrutinen ;)
 
D

Deleted member 1154

Guest
Men en 1969 års modell då , är det nåt att ha eller ska det va 1968 iså fall?
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Inga konstigheter, egentligen. Som alltid är tidigare "finare". I verkligheten äre same same. Om det gäller 861-varianten. Typ.

Om 68an däremot är en 321 blir det annorlunda.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
861 har jag sett gått för 15k och en vän köpte en annan "billigt" sa han. Är den något att ha? Månklocka?
 

fc2

Rolex
Beror också på vad du vill lägga i pengar? Efter 69' tiodubblades produktionen, så är du ute efter ikonen som grundlade denna rymdikon ska du sikta 57-68, ang den manuella vridningen på min 105.002 är en fröjd i morgonrutinen ;)

Har du referens? Säger inte att det är fel men är intresserad.

Btw, om TS är ute efter en 2915 eller 2998 lär han få öppna stora plånboken.
 

fc2

Rolex
861 har jag sett gått för 15k och en vän köpte en annan "billigt" sa han. Är den något att ha? Månklocka?

Ja, den är givetvis "något att ha." Bara för att det står 861 istället för 321 betyder det inte att klockan är dålig. Kanonur båda två. Kan vara intressant att veta att NASA gjorde om testerna i början av 70-talet, denna gång med fler deltagande klockor (bla Omega 125 och Lobster) men att den vanliga Professional fortfarande kom ut som etta. Testerna var dessutom tuffare än de som gjordes i mitten av 60-talet så det säger förhoppningsvis lite om Speedy'ns kvalite.
 
D

Deleted member 1154

Guest
För oss okunniga , om vi pratar klartext vilken ska man ha som samlarobjekt en 1969 med 861 verk, eller tidgare? Om man hittar en från just 1969 vilken ska man då leta efter?

Utan länk är det okej eller ska man betala dyrt för en med länk?

/J
 

Singular

Rolex
2-Faktor
För oss okunniga , om vi pratar klartext vilken ska man ha som samlarobjekt en 1969 med 861 verk, eller tidgare? Om man hittar en från just 1969 vilken ska man då leta efter?

Utan länk är det okej eller ska man betala dyrt för en med länk?

/J

Som samlarobjekt? Då ska det vara tidigare. Och komplett. Och med länk. I superskick.

För att använda? 1969 blir skitbra. Det är en 861, "Pre-Moon". Länk är ingen biggie.
 
D

Deleted member 1154

Guest
Som samlarobjekt? Då ska det vara tidigare. Och komplett. Och med länk. I superskick.

För att använda? 1969 blir skitbra. Det är en 861, "Pre-Moon". Länk är ingen biggie.
Vad ska man betala för en head only 1969 allt original men kanske sliten är ok? Nån som sålt/köpt en sån här nyligen?
 
Topp