• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega - Vad är detta?!!

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Urtypen för franken?
Har verkligen Lauritz så dålig koll, eller är det jag som har det? :eek:

Beskrivning:
Vintage herrearmbåndsur fra Omega, model Genéve, ref.nr.: 165.002, cal. 565, i urkasse af stål, sølvfarvet skive med stregindeks, datoangivelse ved 3" position, eftermonteret justerbar lynette, optrækskrone med logo, original plexiglas, monteret med uoriginal rem med forkromet metalspænde, automatisk urværk. Ø. 37 mm. Fremstår med brugsspor, patineret skive. Uret gik på vurderingstidspunktet. Lauritz.com garanterer ikke for funktionalitet.
http://www.lauritz.com/sv/auktion/o...eur-i-staal-med-dato-og-justerbar-l/i3394725/

3394725.jpg
33947252.jpg
33947253.jpg
 

KMS

Rolex
Är väl egentligen för dålig på detta. Men seamaster bakstycke till en Geneve tavla? Dessa är också 30m om det nu betyder nåt.
Känns som ett hopplock av olika. Visarna känns sinte som rätt till den tavlan. Kan också vara en Seamaster modell som har utbytt tavla. Men jag hade inte chansat...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Känns inte så troligt att den modellen finns. Sedan när tillverkade Omega dykarklockor (vintage) med ljus urtavla?
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Nej, den ser helt knäpp ut med Genevé-tavlan med stavindex och nätta visare mot Seamaster boetten. Det är det jag menar, släpper Lauritz igenom en sådan klocka och sätter en värdering över 12 kkr?
 
Topp