• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega's nya fullträff

Vad tycker ni om Omegas nya globemaster?

  • Fullträff! Vill ha!

    Röster: 72 44.4%
  • Förjävlig!

    Röster: 81 50.0%
  • 41mm? Är det ännu en damklocka??

    Röster: 9 5.6%

  • Totala väljare
    162

Oew

Rolex
Omega har försläppt ännu en modell inför Basel och det är en spinn på deras bästa släpp 2015 nämligen Globemastern och jag tycker det är en riktig fullträff! En Annual calendar för under 8000chf. Tycker att alla deras pre-releases i år har varit riktigt vassa och kan faktiskt tänka mig att ha alla (även "dam-dykaren"). Här kommer lite mer bilder och specs på senaste släppet iallafall
Klockan mäter 41mm och har självklart nya 8922 verket och är Metas certifierad.
Omega-Globemaster-Annual-Calendar-aBlogtoWatch-8.jpg

Omega-Globemaster-Annual-Calendar-aBlogtoWatch-3.jpg

Omega-Globemaster-Annual-Calendar-aBlogtoWatch-10.jpg

Omega-Globemaster-Annual-Calendar-aBlogtoWatch-11.jpg
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Slobemaster. Rätt fin i övrigt! Tavlan känns lite stål på stål tycker jag. Men tror nog att den gör sig väldigt mycket bättre irl. Hade vart kul att se.
 

pjmb

Cartier
Hmm, tror den är jävligt snygg på riktigt men är nog ingen klocka för mig.. (men skulle jag FÅ en så..... ;))
 

Stormgaard

Breitling
Jag gillar den! Men har lite för många klockor jag måste köpa innan en sådan där. Så får införskaffa en sådan i nästa liv kanske.
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Diggar den

Gillar speciellt det annorlunda typsnittet och den blåa färgen, men sedan är jag lite speciell.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Fin men för stor.
Edit: Den som kom förra året är på 39mm. Dock utan kalenderhistorien runt om.
Det är en av få Omegor jag faktiskt skulle kunna tänka mig.
 
Senast ändrad:

Spindel

KS vulkanolog på Island
Inte en fullträff (men att behöva rösta fördjävlig kändes lite hårt). Dock är 41 mm för stort hade den varit bantad till 39 mm eller gubb-36 mm (jag gillar 36 mm så jag får väl vara gubbe :p ) hade den varit storleksmässigt bra.

EDIT:// hur tjock är den?
 

JayJay

Rolex
Fin, men föredrar basversionen. På bild i a f. Ska bli roligt att få se irl, har ju börjat dyka upp hos handlarna nu.
 

Viktor.L

Cartier
2-Faktor
Vilken vattendelare, antingen gillar man den eller inte. Ingen höjdare med månadsvisningen för mig dock.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Röstade på förjävlig, men jag tycker inte att den är det. Men jag är inte överförtjust...,det är någonting som känns lite ofärdigt. Men det kanske bara är på bild?
 
Lite för stor bara i övrigt ganska cool faktiskt och lite "nytänkt" kan jag tycka. Men som sagt, hade den varit 38 hade det varit så mycket bättre!
 
Topp