• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega's nya fullträff

Vad tycker ni om Omegas nya globemaster?

  • Fullträff! Vill ha!

    Röster: 72 44.4%
  • Förjävlig!

    Röster: 81 50.0%
  • 41mm? Är det ännu en damklocka??

    Röster: 9 5.6%

  • Totala väljare
    162

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Både den här och den förra (som precis släppts) gör ingenting för mig. Trista helt enkelt. :bored:
 

CLT

Rolex
Typiskt Omega. Börjar med att göra en riktigt fin modell som man sedan förstör med 100 olika varianter....... Inget för mig tyvärr..
 

Biffbert

Cartier
Nja. Tittar man däremot på versionen i rosé och utan månader så är den extremt mycket bättre enligt mig.
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Rörig och gillar inte månadsindelningen och framför allt inte den font som dom använder. Skär sig mot klockans övriga utseende.
 

pederr

Cartier
Kluven. Å ena sidan fascineras jag av klockor med flera komplikationer, men faller ofta tillbaka till "less is more". Väljer nog den "vanliga" med mörk tavla a la @Hebbe.
 

fc2

Rolex
Gillar att de erbjuder en annular för det priset. Gillar månadsindelningen som är lite rolig samt att den erbjuds i stål. Ogillar 41 mm. 36-38 hade väl räckt? Ogillar också dessa breda verk som Omega kör med vilka gör alla klockor ganska stora.
 

M.U

Rolex
Färgkombinationen är riktigt bra enligt mig, dock kunde de löst månadsindelningen bättre...
 

Simpatico

Rolex
Röstade fördjävligt- var en rätt hård bedömning. Gillar Globen i grundutförande men som 41 och med en massa text blir det för mycket av allt på alla håll och kanter.
"Less is more" är mer i min smak.
 

Espresso

Cartier
tyvärr så är det inget som jag skulle prioritera att köpa, har svårt för sättet som månaderna visas.
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Röstade på fullträff eftersom jag inte tycker den är förjävlig. Ganska fin men inget jag skulle köpa själv.
 

denjohan

Rolex
Pledge Member
Nja säger jag.

image.jpeg

_Där_ är fullträffen.
 

Orson

Omega
2-Faktor
Inget jag skulle köpa men skulle gärna klämma på den och se den i verkligheten. Röstade fullträff men riktigt så bra är den inte.
 

Oew

Rolex
Många blandade åsikter, många verkar haka upp sig på storleken vilket jag förstår och egentligen håller med om. Tycker egentligen ingen klocka förutom en dykare behöver vara över 39mm men tror att denna faktiskt bär rätt bra ändå och storleken ger den en lite mer casual look som gör sig bra till kortärmat.
Vi får se hur den bär när den kommer ut!
 

JayLar

Rolex
2-Faktor
Det där teckensnittet för månaderna får mig att tänka på tatueringar av någon anledning. Inte bra.
 

Urfunktion

Cartier
2-Faktor
Varför inte bara slänga dit några visare till. Kanske en för veckodag (gärna ytterligare ett typsnitt för dagarna), en för månfas och en kompassnål när de ändå är igång...
 
Topp