• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 328 51.8%
  • Hesalit

    Röster: 305 48.2%

  • Totala väljare
    633
Kan mjukstarta... Sålde min Speedmaster igår och det känns inte helt okej idag.
20160422_054314.jpg


Men det var av en anledning. Den här vackra är på ingång:
Screenshot_2016-04-26-19-51-56-1.png

Bild lånad från nätet. Är kluven då jag älskar speedyn men kände för något lite mer dressat.
 

Zuuki

Cartier
2-Faktor
Kan mjukstarta... Sålde min Speedmaster igår och det känns inte helt okej idag.
20160422_054314.jpg


Men det var av en anledning. Den här vackra är på ingång:
Screenshot_2016-04-26-19-51-56-1.png

Bild lånad från nätet. Är kluven då jag älskar speedyn men kände för något lite mer dressat.
Speedyn och ATn är ju en ruskigt fin kombo, inte okej att du sålde Speedyn!
 

Zuuki

Cartier
2-Faktor
Speedyn var beggad, vilket jag har halvsvårt för. Vill att det endast ska vara mina repor. Lite fjantigt, men vafan... Blir en ny om ett år med stora boxen :)
Låter som du har läget under kontroll :)
Tycker du ATn med 8500 sitter bra på handleden med sina 13mm? Tyckte POn med sina 15.7mm var alldeles för högt, därför den såldes relativt snabbt.
 

Måberg

Panerai
Välbehövlig tråd! Är inte hemma för tillfället och kan således inte bidra med bilder ännu, men i min samling finns i nuläget 4st Omegor. Två vintage manuella guldare, en 80tals seamaster och en något modernare Seamaster 120m multifunction :)
 
Låter som du har läget under kontroll :)
Tycker du ATn med 8500 sitter bra på handleden med sina 13mm? Tyckte POn med sina 15.7mm var alldeles för högt, därför den såldes relativt snabbt.
Tycker den satt bra på mig. Gillar fläskiga klockor, så POn är skön också! När jag testade AT 38mm kändes det lite som att något skit fastnat på handleden och det var mest irriterande. Jag vill känna tyngden :)
 
Låter som du har läget under kontroll :)
Tycker du ATn med 8500 sitter bra på handleden med sina 13mm? Tyckte POn med sina 15.7mm var alldeles för högt, därför den såldes relativt snabbt.
Sen glider ju inte POn perfekt in under skjortan direkt, så den är ju något hög. Då hade jag speedyn istället, men ser fram emot att segla med ATn ett tag nu!
 
  • Like
Reactions: Kai

Pez-ez

Panerai
2-Faktor
Låter som du har läget under kontroll :)
Tycker du ATn med 8500 sitter bra på handleden med sina 13mm? Tyckte POn med sina 15.7mm var alldeles för högt, därför den såldes relativt snabbt.

Jag tycker att AT:n sitter bra fast den är 13mm, jag har dock den mindre 38,5mm som kompenserar höjden lite. Jag trivs riktigt bra med den faktiskt.
Bidrar med en bild på min

image.jpg
 
Senast ändrad:

Zuuki

Cartier
2-Faktor
Jag tycker att AT:n sitter bra fast den är 13mm, jag har dock den mindre 38,5mm som kompenserar höjden lite. Jag trivs riktigt bra med den faktiskt.
Bidrar med en bild på min

image.jpg
Härlig klocka! Jo det är ju stor skillnad på 13mm och 16mm som POn är. Dock väldigt olika klockor då dykare ofta är lite bitigare. Provade du den större storleken också innan du tog 38.5:an? En mindre klocka behöver ju inte nödvändigtvis upplevas bättre på armen.
 

Pez-ez

Panerai
2-Faktor
Härlig klocka! Jo det är ju stor skillnad på 13mm och 16mm som POn är. Dock väldigt olika klockor då dykare ofta är lite bitigare. Provade du den större storleken också innan du tog 38.5:an? En mindre klocka behöver ju inte nödvändigtvis upplevas bättre på armen.
Absolut stor skillnad mellan PO och AT. PO med 8500 för hög för mig i mitt tycke, annars en oerhört fin klocka. Jag provade AT 41,5 också, den är inte för stor utan mer i gränslandet i min smak. Jag trivdes bättre med 38,5 och har den mer som en dressklocka som jag tycker passar bra om den är lite mindre.
 

Zuuki

Cartier
2-Faktor
Absolut stor skillnad mellan PO och AT. PO med 8500 för hög för mig i mitt tycke, annars en oerhört fin klocka. Jag provade AT 41,5 också, den är inte för stor utan mer i gränslandet i min smak. Jag trivdes bättre med 38,5 och har den mer som en dressklocka som jag tycker passar bra om den är lite mindre.
Jo alla har ju olika handleder och smak så 38.5 hade säkert varit klockren på min arm också. Det är ju bara en siffra då alla klockor upplevs olika oavsett diameter.
 
Topp