Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kör för fan!Hm... Ska man? Måste fundera... Omega Railmaster.
Hm, fin men den ser ju väldigt blank ut...Hm... Ska man? Måste fundera... Omega Railmaster.
Det ser ut som en deville, men jag har väldigt dålig koll på äldre Omegor.Kan ingen berätta vad det här är för klocka?
Japp, på tok för mkt blanka ytor samt ett glas som verkar reflektera det mesta.Hm, fin men den ser ju väldigt blank ut...
Ja, spotlights brukar förstärka det men ändå. Känns väldigt repkänsligt för en så kallad "tool-watch".Japp, på tok för mkt blanka ytor samt ett glas som verkar reflektera det mesta.
Sedan kan säkert AD ljussättning påverka en hel del. Kanske upplevs annorlunda irl
@Undersköterskan har rätt.Alltså nu är jag sjukt förvirrad gällande tjockleken på 42mm PO8500. Hur fet är den egentligen?
Uret.se säger 14,5mm, gmtminusfive.com skriver 16mm i sin recension, Omegaprofessorn ;-) @Undersköterskan skrev i ett inlägg 15,7mm medan @Isodor skrev i sin strålande minirecension 14,5mm. Omega verkar inte redogöra tjockleken på sin sida.
15.7mm är denAlltså nu är jag sjukt förvirrad gällande tjockleken på 42mm PO8500. Hur fet är den egentligen?
Uret.se säger 14,5mm, gmtminusfive.com skriver 16mm i sin recension, Omegaprofessorn ;-) @Undersköterskan skrev i ett inlägg 15,7mm medan @Isodor skrev i sin strålande minirecension 14,5mm. Omega verkar inte redogöra tjockleken på sin sida.
Måste också tillägga att det där j**la introt till stor del är ansvarigt till mitt köp av en PO
Jag var lite orolig själv, speciellt över tjockleken. Men. Efter att ha burit min i en vecka så känns den perfekt. Bra proportioner. Det är mer det ekonomiska utlägget som bekymrat mig, men jag fyller jämnt inom kort. Det är min present till mig självGrymt. Tackar. Återstår att se om jag lyckas bära upp en sådan pjäs
Ja det där var inget dåligt intro. Ruskigt snyggt.Måste också tillägga att det där j**la introt till stor del är ansvarigt till mitt köp av en PO
Tja,
Letar efter ett diskret, prisvärt gummiarmband med hög kvalitet till denna. Förslag?
Om någon har bra fantasi och känner sig belägen att föreslå annan typ av strap (annat material) så är du också välkommen att komma med förslag!
Nyinförskaffad sedan en vecka tillbaka, super nöjd!
Tack på förhand!
länken vetifasen om den är 100%, vill se nån med smalare mittlänkbitar.Hm... Ska man? Måste fundera... Omega Railmaster.
Racing speedyn ser ju exakt ut som en viss modell från rolex på det fotot hahaNya tavlan har letat sig in i "golfmodellerna" nu.
Tycker personligen att den vit-orange:a ser klockren ut.
En annan modell som verkar vara rätt förbisedd är den senaste vita racing-speedy:n.
Jäävligt snygg.
va? Vad tråkigt.Eftersom ingen i Speedytråden ville svara mig så testar jag här innan det skapas en ny tråd.
Någon som vet vad det är för referens på denna Reduced?
Jag har googlat en del och har sett att tidiga reduced har detta boettlock, men det var inte många.va? Vad tråkigt.
Vet inte på rak arm, men kanske en 3510.50. Får gräva lite. Eller ping @Undersköterskan som har koll på lite allt möjligt Omega
Edit: råkade dubbelcitera. Konstigt boettlock för övrigt. Det borde vara en hippocampus på locket.
Racing speedyn ser ju exakt ut som en viss modell från rolex på det fotot haha
Kanske 1750032 då, men jag har aldrig sett det där släta locket. Är dock inte expert på området. Köp ett sett klockverktyg vetja. Kostar ett par hundra.Jag har googlat en del och har sett att tidiga reduced har detta boettlock, men det var inte många.
Har själv ingen boettkniv för att poppa backsidan heller
ändå rätt stor skillnad mot en daytona...inte speciellt likt tycker jagRacing speedyn ser ju exakt ut som en viss modell från rolex på det fotot haha
Du kan också kolla serienumret mot diverse listor på nätet. Förr kunde man spåra referensnr på det viset. Går inte på nyare ur. @mofoKanske 1750032 då, men jag har aldrig sett det där släta locket. Är dock inte expert på området. Köp ett sett klockverktyg vetja. Kostar ett par hundra.
Jag kollar som sagt runt och ser vad jag hittar, tänkte att jag lägger ut några krokar här samtidigt.Du kan också kolla serienumret mot diverse listor på nätet. Förr kunde man spåra referensnr på det viset. Går inte på nyare ur. @mofo
Edit: fast det kanske står under boettlocket på äldre modeller..
Hmmmmmmmm, kan inte säga att jag blev såld baserad på de bilderna. Väldigt shiny som sagt och rimmar illa med "patina-looken" och färgerna på tavlan.Hm... Ska man? Måste fundera... Omega Railmaster.
Har lite svårt för den vågräta teak dialen..Nya tavlan har letat sig in i "golfmodellerna" nu.
Tycker personligen att den vit-orange:a ser klockren ut.
En annan modell som verkar vara rätt förbisedd är den senaste vita racing-speedy:n.
Jäävligt snygg.
En vanlig AT med PCL blänker nog lika mycket i det ljuset? Men jag lockas ändå mer av den icke-limiterade helt borstade Railmastern, tyvärr är jag inte helt såld på tavlan och visarna på den utifrån bilderna jag sett.Hmmmmmmmm, kan inte säga att jag blev såld baserad på de bilderna. Väldigt shiny som sagt och rimmar illa med "patina-looken" och färgerna på tavlan.
+1Har lite svårt för den vågräta teak dialen..