Min gamla seamaster
nästa hoppas jag landar innan fredag!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Såå snygg!The Railmaster. Borstad. Helt borstad.
![]()
Om jag var ute efter en ny Omega skulle jag definitivt kolla med Erikson i Sundbyberg (även om jag inte befinner mig i Stockholm, dom kan ju skicka den).
Om jag var ute efter en ny Omega skulle jag definitivt kolla med Erikson i Sundbyberg (även om jag inte befinner mig i Stockholm, dom kan ju skicka den).
Vad härligtSnyggt, lade en handpenning där på en ny Speedy som jag hämtar ikväll!
Kul! Visa gärna bilder när du hämtat denSnyggt, lade en handpenning där på en ny Speedy som jag hämtar ikväll!
Snyggt, lade en handpenning där på en ny Speedy som jag hämtar ikväll!
Man får ha klart för sig att det man köper är en clasp till en helt annan länk. I det här fallet tror jag det är till SM300 eller möjligen en större 44mm Speedmaster (eller så har dom samma?). Den är större på alla ledder och jag tycker det ser "fel" ut på 005/006-länken. Åsikterna går givetvis isär här, vissa tycker det är värt det för justeringsmöjligheten. Min åsikt är att om du får till en ok passform med standard-claspen så lämna det vid det. Kolla video och bilder...Har på nätet noterat att man kan köpa till en adjustable clasp till bland annat Speedmaster. Tycker det verkar vara en vettig lösning. Jag fick prisuppgift på 3500 för delar+jobb hos Erikson i Sundbyberg. Är detta "rätt" pris? Förstår att det är billigare om man kan göra detta själv. Tyckte dock det lät lite väl dyrt. Vad säger Era erfarenheter?
Man får ha klart för sig att det man köper är en clasp till en helt annan länk. I det här fallet tror jag det är till SM300 eller möjligen en större 44mm Speedmaster (eller så har dom samma?). Den är större på alla ledder och jag tycker det ser "fel" ut på 005/006-länken. Åsikterna går givetvis isär här, vissa tycker det är värt det för justeringsmöjligheten. Min åsikt är att om du får till en ok passform med standard-claspen så lämna det vid det. Kolla video och bilder...
Edit: Erikson får svara på det men vill tro att dom i det här fallet tar betalt vad delarna kostar och arbetet ingår. Omega-delar är dyrt!
https://forums.watchuseek.com/f20/speedmaster-adjustable-clasp-finally-done-3372618.html
Grattis! Mycket trevlig och lite underskattad modell. Omega bemödade sig att göra en ”true GMT” av 1120-verket och benämde det 1128. Man slipper heliumventil om man inte gillar det. Hade en sån här i flera år och gillade den verkligen, borde ha behållt den. Min var äldre och kom på Bond-länk utan clasp men den här är bättre.Kom idag! Kul med en riktigt GMT![]()
![]()
det claspet med tre stegs justering aitter nu som standard i speedmaster tokyo 2020 klockorna som är vanliga safir speedys och det ser ej konstigt ut alls!!Man får ha klart för sig att det man köper är en clasp till en helt annan länk. I det här fallet tror jag det är till SM300 eller möjligen en större 44mm Speedmaster (eller så har dom samma?). Den är större på alla ledder och jag tycker det ser "fel" ut på 005/006-länken. Åsikterna går givetvis isär här, vissa tycker det är värt det för justeringsmöjligheten. Min åsikt är att om du får till en ok passform med standard-claspen så lämna det vid det. Kolla video och bilder...
Edit: Erikson får svara på det men vill tro att dom i det här fallet tar betalt vad delarna kostar och arbetet ingår. Omega-delar är dyrt!
https://forums.watchuseek.com/f20/speedmaster-adjustable-clasp-finally-done-3372618.html
Testat att peta in en till länkbit och ställa claspen på innersta?Tack för utförligt svar. Länken sitter perfekt eller ett uns för tight nu, frågan är när det närmar sig 25 grader varmt och jag är varm. Behöver jag lägga på en länk (sitter i yttersta läget på claspen) i varje säsongsvariation... Nåväl, får kolla på klippet och fnula en sväng.
Idag åkte speedy o jag till jobbet![]()
Ja, det stämmer! Hade jag ingen aning om faktiskt men bra, det förändrar ju saken @Hampusss (det är inte den claspen på det jag hittade).det claspet med tre stegs justering aitter nu som standard i speedmaster tokyo 2020 klockorna som är vanliga safir speedys och det ser ej konstigt ut alls!!
@Hampusss jag hade en smpc ett tag och köpte till ett clasp till den via jarl sandin som kunde skicka dessa saker med posten
dessutom var dom billigast!
tror sm300(och väl dom.större PO modellerna) claspet har 5-6 steg medans detta claspet är det som först satt på PO 39.5 modellenJa, det stämmer! Hade jag ingen aning om faktiskt men bra, det förändrar ju saken @Hampusss (det är inte den claspen på det jag hittade).
https://forums.watchuseek.com/f20/tokyo-2020-speedmaster-panda-4974327.html
![]()
Ah coolt va det den som hade dolt spänne om en omegalogga i guld?Grattis! Mycket trevlig och lite underskattad modell. Omega bemödade sig att göra en ”true GMT” av 1120-verket och benämde det 1128. Man slipper heliumventil om man inte gillar det. Hade en sån här i flera år och gillade den verkligen, borde ha behållt den. Min var äldre och kom på Bond-länk utan clasp men den här är bättre.
Exakt, råkar ha kvar bilder i telefonen från när jag sålde den förra åretAh coolt va det den som hade dolt spänne om en omegalogga i guld?denna är riktigt skön, hela klockan samt (speedylänk med seamasterspänne?) Känns välbyggd och gedigen
får se hur länge den stannar.
Precis den jag tänkte på! Klart underskattad modell helt klart och man ser dem inte så ofta! Lite ovant med en seamaster med två vägs vridring!Exakt, råkar ha kvar bilder i telefonen från när jag sålde den förra året
![]()
sparaaaaa!!!Plockade fram SMP:n för att se om jag ska avyttra den. Blir använd lite för sällan. Men ... den är lite för fin. Blir lite kär på nytt när ljuset speglar sig i tavlan. Djupaste blå!
![]()
![]()

Plockade fram SMP:n för att se om jag ska avyttra den. Blir använd lite för sällan. Men ... den är lite för fin. Blir lite kär på nytt när ljuset speglar sig i tavlan. Djupaste blå!
![]()
![]()
Ja, det stämmer! Hade jag ingen aning om faktiskt men bra, det förändrar ju saken @Hampusss (det är inte den claspen på det jag hittade).
https://forums.watchuseek.com/f20/tokyo-2020-speedmaster-panda-4974327.html
![]()