• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 335 52.2%
  • Hesalit

    Röster: 307 47.8%

  • Totala väljare
    642

CalleHalmstad

Breitling
130805C0-7337-4B80-B86F-A7F405EB5139.jpeg
Hej, vad kan vara ett okey pris att ge för en Seamaster Sedna på gummistrap?
Har sett att där ligger ute en här i vårt förutom för 47 000kr och en på tradera som dom begär 40 000kr.
Någon som haft denna variant?

Tycker den ser ganska trevlig ut :)
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Hej.
Ny här på detta trevliga forum. Behöver lite råd när det gäller speedmaster. Jag har en liten samling av omega klockor som jag älskar men saknar enligt min mening en speedmaster. Jag vill inte lägga en förmögenhet på ytterligare en klocka. Gärna storlek 40mm och uppåt. Vad skall man köpa?
Bifogar en bild på det jag har och ser fram emot tips.
Tack på förhand.
Bra trippel! Bjud gärna lite mer bilder på AT'n, är det den bruna tavlan? :)
Personligen hade jag nog dock sålt PO'n och köpt en ny 005. istället..
 

Lauda

Patek
2-Faktor
-Endast Speedy av klockorna nedan som är i mitt ägo idag.

De andra Seamasters har varit klockor som jag ville uppleva och testa ”på riktigt”. Nu långt efteråt känner jag att det hade blivit en fantastisk trio att ha dem ihop.

Kanske köper jag en Seamaster vintage igen och en SMPC enligt nedan.

Jag har provat den nya. Otroligt fin, men storleken på Seamastern nedan passar bättre för mig.
:omega:

06E0ED62-FD8E-4831-AFE1-14B3FEDDCB85.jpeg
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Usch.
Är inte sekundvisaren fel för den modellen också? Det skall såvitt jag vet bara en randig sekundvisare.
Tror kanske att det ska vara någon bastard på Spectre fast med fel tavla eller något, tror inte den ska föreställa en Gauss. Men har inte hundra koll på samtliga kombinationer av Aqua Terra Omega gjort heller om jag ska vara ärlig.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Tror kanske att det ska vara någon bastard på Spectre fast med fel tavla eller något, tror inte den ska föreställa en Gauss. Men har inte hundra koll på samtliga kombinationer av Aqua Terra Omega gjort heller om jag ska vara ärlig.
Nä, inte jag heller.
De har blandat ihop referenser en del, den modellen har ju inte samma infästning för länken som nya AT:n heller. Boxen ser också kass ut.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Och gummit ser ut att vara skit, men är man okunnig och bara tittar på håll så kan man säkert luras, jävla ful fisk.
Jag kan ha fel om det där med länken, men gummit ser verkligen skräp up också om man vet hur det skall se ut.
Nåväl, man får inse att allt kopieras nuförtiden. Fram med luppen!
 

KaiHaj

Omega
Några tips på hur man kan få ut vissa skruvar?
Planen är att byta spänne, men vissa skruvar sitter förjäkla hårt. Är så nojig över att dra sönder en gänga så att skruven sitter fast där forever and always :banghead:
 

Bilagor

  • 20200120_123133.jpg
    20200120_123133.jpg
    150.6 KB · Visningar: 60
Senast ändrad:

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Några tips på hur man kan få ut vissa skruvar?
Planen är att byta spänne, men vissa skruvar sitter förjäkla hårt. Är så nojig över att dra sönder en gänga så att skruven sitter fast där forever and always :banghead:
20200120_123133.jpg
Mja, du skulle nog gett fan i att försöka justera länken själv tycker jag det ser ut som :bag:

Skruvarna sitter fast med gänglås typ Loctite. Vad som brukar fungera är att värma länken rejält med exempelvis hårtork tills den är riktigt het, då mjukar gänglåset upp sig och skruvarna är lättare att skruva. I ditt fall skulle jag nog rekommendera att du går till en urmakare så att du inte riskerar att förstöra skruvskallarna ytterligare och dessutom i övrigt sabba länken vilket du ser ut att ha gjort runt skruvhålen. Needless to say, se till att ha rätt storlek på skruvmejseln också.
 

KaiHaj

Omega
Mja, du skulle nog gett fan i att försöka justera länken själv tycker jag det ser ut som :bag:

Skruvarna sitter fast med gänglås typ Loctite. Vad som brukar fungera är att värma länken rejält med exempelvis hårtork tills den är riktigt het, då mjukar gänglåset upp sig och skruvarna är lättare att skruva. I ditt fall skulle jag nog rekommendera att du går till en urmakare så att du inte riskerar att förstöra skruvskallarna ytterligare och dessutom i övrigt sabba länken vilket du ser ut att ha gjort runt skruvhålen. Needless to say, se till att ha rätt storlek på skruvmejseln också.
 
Senast ändrad:

MrIronMike

Panerai
Några tips på hur man kan få ut vissa skruvar?
Planen är att byta spänne, men vissa skruvar sitter förjäkla hårt. Är så nojig över att dra sönder en gänga så att skruven sitter fast där forever and always :banghead:
20200120_123133.jpg

OBS, endast en gissning, kan det vara någon loctite som gör det hela lite svårare? PS. Jag undrar också, varför ta bort skruvarna?
 
Topp