• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 389 53.6%
  • Hesalit

Röster: 337 46.4%

• Totala väljare
    726
Från kanonrummet på jagaren Sundsvall 758, R.I.P

IMG_7793.jpeg
IMG_7794.jpeg
Mumma! Subsekund, breguetvisare, arabiska siffror, minutskala i form av järnvägräls. Ett väldigt stilrent och vackert marinur. Man får ju hjärtsnörp.

Har haft svart och blå tidigare men den gröna är strået vassare. Hade inte sett den innan inköp och den pendlar från nästan svart till grå och i ljus olika nyanser av grön. Magisk tavla i mitt tycke. Bild från idag.
IMG_3375.jpeg
Jäsiken vad snygg, funderar på att gå över till en Omega Seamaster 300, var helt inne på svart tills jag såg din bild!

Det där var ju kul! Vågar du använda den eller blir det en safequeen?
Bra fråga! Känns ju tråkigt att köpa en pjäs man aldrig skulle få njuta av, så är väl inne på att åtminstone justera länken (som aldrig verkar ha justerats), så jag kan bära den vid särskilda tillfällen i alla fall. Den röda lilla markeringen i kanten på baksidan av boetten sitter också kvar, vilket indikerar på att den aldrig har öppnats 🤔

Men lite av en ögonsten blir det väl för mig trots att det inte är någon speciell referens på något sätt 😁

Lite kul tycker jag att min första var en ny SMPc (första generationen, svart), gjordes mellan 2012-2018, sedan en 2220.80 som gjordes mellan 2006-2012 och nu en oanvänd 2531.80 som gjordes mellan 1993-2006, så jag dras väl lite mer mot dom klassiska 41mm (bond) referenserna, har kvar alla än så länge 😁

Tillbaka
Topp