• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 394 53.7%
  • Hesalit

Röster: 340 46.3%

• Totala väljare
    734
Jag har börjat snegla på Omega dykare, aldrig ägt en Omega.

Pga smal handled och att jag gillar när klockorna sitter kort så ”måste” jag ha kort lug 2 lug. Sätter ett max på 44mm för att göra det konkret.

Provade en Planet Ocean 39,5 vilken var riktigt riktigt fin. Dock rejält hög o tjock förstås. Plus relativt dyr.

Har då även börjat kolla in diverse beggade midsize modeller, dvs 36mm. Jag tycker också att t.ex SMP300 har snyggare proportioner i 41mm, men är för lång. 36mm kommer funka när jag vant mig tror jag.

Som extra info så vill jag inte heller ha den klassiska femdelade SMP länken, men sett att det finns varianter med annan länk.

Så ni som kan Omega sortimentet, kan ni hjälpa mig med vilka referenser jag ska titta på? Får inte ordning på alla varianter. Här kommer alltså mina önskemål.

• Svart tavla
  • Automatisk
  • Max L2L 44mm
  • Gärna inte ”för hög”
  • Länk, men inte den ”klassiska”
  • Beggad

Bild på en jag hittade som jag gillar, vet dock ej referens.

Tack!

IMG_6748.png
Den där svarta gillar jag - har haft 41 mm-versionen. Kaliber 1120 är ett bra verk.

Tack för alla snabba svar. kslike 2252.50 verkar ju klockren!
När man söker på forumet så verkar dom säljas väldigt sällan. är 2252.50 så ovanlig? Ser att det ligger en ute nu, men jag är inte i köpartagen för stunden, så försöker skapa mig en uppfattning om var man får tag i dessa.
Beror på hur länge du kan vänta. Jag hittade min på blocket när det begav sig men fick hålla utkik ett halvår.
Köpesannons här är ingen dum idé. C24 är ju såklart snabbaste sättet, men också dyrast.

Tack för alla snabba svar. kslike 2252.50 verkar ju klockren!
När man söker på forumet så verkar dom säljas väldigt sällan. är 2252.50 så ovanlig? Ser att det ligger en ute nu, men jag är inte i köpartagen för stunden, så försöker skapa mig en uppfattning om var man får tag i dessa.
Killgissar att den är ovanligare pga att den är Midsize. Jag har själv smala handleder(55mm bredd) men jag skräms inte för att bära mina fullsize Seamasters. SMPc:n är ju åt det knubbigare hållet pga urverket, så den lyfter lite från handleden. Electric Blue är på pappret 1 mm mindre på både bredden och höjden och bärs mer slim men ser på något märkligt sätt större ut i omkrets. Antagligen bezeln som lurar ögat. Har du inte extremt smala handleder kan en 41mm Peter Blake passa(nästan identiska mått som EB). Kanske kan du få till en kaffe med en klocksnackare som har en för att testa.
1000007062.jpg

SMP i orange. Herregud så snyggt! 😍 Har alltid varit väldigt svag för dykare med orange gummin och matchande detaljer på tavlan.

1000021203.jpg

1000021204.jpg

kul släpp men inget jag skulle byta min mot.
Orange OEM gummi däremot 👍

Lite sen på bollen här. Fint släpp men lite för lik min PO för att motivera ett köp.

Men som sagt: orange gummi 😍 Antar att det även borde passa PO 8500 med 20mm bandbredd?

IMG_4513.jpeg

Tillbaka
Topp