DrDre
Diamant
Omega påstår att orange är lite dyrare/svårare att tillverka.Vänta nu. Varför är orange bezel dyrare än blå?
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Omega påstår att orange är lite dyrare/svårare att tillverka.Vänta nu. Varför är orange bezel dyrare än blå?
![]()
Ja, från ett initialt vafan till inte dumt alls. Man behöver vänja sig. Men varför skall det vara så blingit och denna repmagnet till clasp? Det är ju länken alltså. Men det är ju en del av hela designen så inte bara att borsta den. Gummi kanske riktigt bra men ändlänken där med PCL känns fel. Rätt kluven till denna.
Men vill påpeka att det är tunnaste PO'n ever på 13,79mm, under 42mm 2500 och under 39,5 8800 som bägge ligger på över 14. Folk fick vad dom ville ha, en mer slimmad PO.
![]()
![]()
Det löser sig?Hur ska man få ut allt helium nu?
Det kommer inte in något helium i denna konstruktionHur ska man få ut allt helium nu?
Och då har ju ändå priset gått ner på orange den senaste tidenOmega påstår att orange är lite dyrare/svårare att tillverka.
En skillnad mellan kulörerna är att den med orange vridring har en dyk-skala i vit "hybrid ceramic", medan de andra kulörerna har vit emalj.Vänta nu. Varför är orange bezel dyrare än blå?
![]()
Det ser stort ut?Nya viklåset med snabbjustering.
![]()
Väldigt stort och väldigt polerat. Smidigt med sminkspegel på handleden kanske?Det ser stort ut?
Fränt! Den kom ifrån ”tjockheten” som jag har svårt för. Känns inte alls klumpig och knubbig på samma sätt!ID guy's idé
![]()
![]()
Jag har inte koll på ID guy. Har han presenterat sitt koncept som en reaktion på lanseringen? Alltså något som han vill se i stället för den riktiga klockan, eller vad menas?ID guy's idé
![]()
![]()
En designer på YouTube som har ett klockintresse som brukar skissa om modeller.Jag har inte koll på ID guy. Har han presenterat sitt koncept som en reaktion på lanseringen? Alltså något som han vill se i stället för den riktiga klockan, eller vad menas?
Nu får jag rätta mig själv lite. Och alltid lika dumt att såga något med en gång. Efter att ha sett lite videos så har den vuxit lite mer på mig och tycker att den inte är så dum trots allt. Den blankpolerade länken stör lite fortfarandeTänker att omega vill hoppa på tåget med känslan av integrerad länk. Det är också lite åt samma formspråk som rolex gjorde med land dwellern och zenith med defy chrono USM. Där gjorde båda märkena lite nostalgiska förflyttningar och det är kanske samma sak omega vill göra nu.
För mig så tycker jag det är kass gjort och den saknar allt vad tool-watch innebär.
Nya Planet Ocean väcker verkligen ha-begär hos mig. Gillar 70-talskänslan. Hodinkee lade upp en bra bild som också visar det här med att profilen är relativt smäcker, och klossig på samma gång.Den nya kommer att vara betydligt nättare. Från ABW.
Mindre diameter, tunnare, kortare lug to lug och en vridning som sitter lägre (blir inte den där hockeypuck känslan som t.ex Squale har).
![]()
Rejäl miss, till och med Certinas boettlock är mera detaljerat liksom...Alltså, vilket baklock.
![]()
Jämför t ex med PO Summer Blue som släpptes för ett par år sedan.
![]()
Från den där vinkeln ser den betydligt mer nedtonad ut. Fin profil på mellanboetten. Det får mig att undra om de kommer att släppa helborstade varianter framöver, som de gjorde med förra generationen. Kanske i andra material. Tänk en monokrom helborstad titanare à la Pelagos. Det hade nog jag gått igång på.Nya Planet Ocean väcker verkligen ha-begär hos mig. Gillar 70-talskänslan. Hodinkee lade upp en bra bild som också visar det här med att profilen är relativt smäcker, och klossig på samma gång.
![]()
Inte helt oväntat om Bond kör en borstad PO i titan framöverFrån den där vinkeln ser den betydligt mer nedtonad ut. Fin profil på mellanboetten. Det får mig att undra om de kommer att släppa helborstade varianter framöver, som de gjorde med förra generationen. Kanske i andra material. Tänk en monokrom helborstad titanare à la Pelagos. Det hade nog jag gått igång på.
![]()
Det hade vartFrån den där vinkeln ser den betydligt mer nedtonad ut. Fin profil på mellanboetten. Det får mig att undra om de kommer att släppa helborstade varianter framöver, som de gjorde med förra generationen. Kanske i andra material. Tänk en monokrom helborstad titanare à la Pelagos. Det hade nog jag gått igång på.
![]()
Är det något som är säkert så är det att Omega kommer producera varianter!Det hade vartKänns väl inte helt orimligt att det kommer ett antal varianter.
Som andra skrivit tidigare, nya PO blir bättre ju mer man ser på den. Från yeeech till hmm... ok, och fortsätter att stigaVerkar vara perfekt storlek.![]()
Ja, så var det verkligen. De läckta bilderna som kom för några veckor sedan tyckte jag såg bra ut, men när jag såg den läckta videon som kom ett par dagar innan ryste jag nästan av obehag. Men när folk fotar och filmar i normalt ljus och inte i det överdrivna spotljuset hos återförsäljare ser det mycket bättre ut. Hade länken varit helborstad tror jag mycket hade varit vunnet från början. Profilen tycker jag är väldigt smäcker och fin. Den växer som sagt.Som andra skrivit tidigare, nya PO blir bättre ju mer man ser på den. Från yeeech till hmm... ok, och fortsätter att stiga.
Tror det var du eller någon annan som nämnde en helborstad titanare. Det skulle kunna vara tuft och mera tooligt.Ja, så var det verkligen. De läckta bilderna som kom för några veckor sedan tyckte jag såg bra ut, men när jag såg den läckta videon som kom ett par dagar innan ryste jag nästan av obehag. Men när folk fotar och filmar i normalt ljus och inte i det överdrivna spotljuset hos återförsäljare ser det mycket bättre ut. Hade länken varit helborstad tror jag mycket hade varit vunnet från början. Profilen tycker jag är väldigt smäcker och fin. Den växer som sagt.
Ser bra ut faktiskt, och äntligen har den där heliumventilen försvunnit.Verkar vara perfekt storlek.![]()
Hade helt klart varit att föredra redan från början. Din fick även tillbaka HEVJag bad Nano Banana göra länken helborstad. Inte ett perfekt resultat, men man anar hur det skulle kunna se ut. Som sagt, en helborstad titanare hade gjort den till en ganska rå toolklocka tror jag.
![]()
Klargörande bild, ser fram emot att testa den.Verkar vara perfekt storlek.![]()