• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 412 54.2%
  • Hesalit

Röster: 348 45.8%

• Totala väljare
    760
_1270907-2.jpg
_1270907-1.jpg
Tycker du att den svarta är bäst?

Tycker du att den svarta är bäst?
Av de tre, har hver av dem sin egen sjarm. Av de tre, er det noe spesielt med den som har blå insert. Når det er sagt, så har jeg valgt å brtuke den orange gjennom OWG March. Etter nesten kun PO på armen siden medio desember 2025, så vet jeg nesten ikke hva jeg skal med de andre klokkene i samlingen...så en del av dem vil nok forsvinne ut av samlingen i 2026. Den nye PO er et friskt pust. Jeg selger sjelden klokker, men den nye PO har fått meg til å seriøst revurdere dette. Jeg forstår den nye PO ikke er for alle, og det er jo egentlig helt topp. Det betyr at de som ikke liker den sparer en del penger ved å ikke kjøpe den, og de som liker den får en mer "unik" og ikke "vintage homage" klokke "alle andre" går rundt med i dag og de neste årene.

Senast ändrad:
De har verkligen lyckats med boett och länkinfästning, lugg till lugg är den väl mer eller mindre exakt lika stor som nuvarande Submariner. Dock liiiite knubbigare, men det är också en mycket mer avancerad klocka. Frågan är dock om def är en klocka man kommer att älska länge eller om det är en passerande kärlek 🤔 Jag blev väldigt förälskad i den nya orange SMP och den är avsevärt billigare, lite svårt att känna mig motiverad över priset på denna.
Hur många av dina klockor har du ”älskat” länge ? ;)

Nu när jag sett o klämt på nya PO medger jag att jag gillar den. Hade kunnat tänka mig den på länk och gummi. Priset är tyvärr avskräckande även vid bra rabatt. Hörde även nåt om en prishöjning om en liten framöver….

Nu när jag sett o klämt på nya PO medger jag att jag gillar den. Hade kunnat tänka mig den på länk och gummi. Priset är tyvärr avskräckande även vid bra rabatt. Hörde även nåt om en prishöjning om en liten framöver….
Omega borde verkligen sitta still i båten med sina höjningar. Räcker det inte med att tappa från plats två till plats fem på några år? Tänker de fortsätta höja tills de börjar slåss med Tissot om tiondeplatsen?

Speedmaster! Fortfarande lika älskad sedan 2018 och har aldrig tänkt ens en begynnande tanke på att den skulle kunna säljas 😂

Senast ändrad:
Enkelte sa tidlig når den nye PO ble lansert, ar «…urskiven er så liten i forhold til bezelen…». Så, stemmer det?

Hvis man sammenligner med forrige utgave; enig i endringen.

Hvis vi sammenligner med en Sub, er det jo faktisk Sub’n som … ja, bildet sier alt.

IMG_7046.jpeg
Hmm, har du mätt? Visuellt upplever jag att Omegans urtavla är mindre i förhållande till bezeln men jag kan också bli lurad av att bezeln är större än Submarinerns.

Hmm, har du mätt? Visuellt upplever jag att Omegans urtavla är mindre i förhållande till bezeln men jag kan också bli lurad av att bezeln är större än Submarinerns.
Det visuelle betyr mer for en klokke, enn millimetermål. Ta en sort og hvit Speedmaster som eksempel. De er like store når de måles, men den hvite oppleves visuelt større på armen.

Senast ändrad:
Vad säger ni övriga, är jag tokig som går i tankarna att byta ut min Aqua Terra mot en 300? :rolleyes:

AT-300.png
Nej, jag gillar den där 300:an skarpt ! Senast jag hade den var hösten -21 och den stannade bara någon månad då jag ville ha en Speedy 3861. Provade en hos Krons (preowned) nyligen och kände att jag verkligen skulle vilja ha en igen. Men det skall vara just den här äldre utgåvan, den nuvarande har jag inte riktigt fastnat för. Min enda kritik mot den är att AR inte är något vidare så där kan du kanske bli besviken jämfört med din AT. AR finns men bara på glasets insida.

Tänkte rådfråga gruppen - hur har era boetter tett sig efter service hos SGN? Upplever ni att kanterna är vassare än vid nyköp?
Har en som varit på service där jag blivit lite skeptisk till om poleringen gjordes upp till spec efter att ha sett den från sidan och i annat ljus. Upplever också boetten som kanske något för vass underifrån.
Eller så inbillar jag mig alltihopa.

Tänkte rådfråga gruppen - hur har era boetter tett sig efter service hos SGN? Upplever ni att kanterna är vassare än vid nyköp?
Har en som varit på service där jag blivit lite skeptisk till om poleringen gjordes upp till spec efter att ha sett den från sidan och i annat ljus. Upplever också boetten som kanske något för vass underifrån.
Eller så inbillar jag mig alltihopa.
Är det din AT 8500? Boetten är ganska vass undertill, alltså de undre kanterna på långsidorna. Kanterna ligger dock inte an mot huden på grund av baklockets upphöjning, så det stör inte på något sätt. Så att de känns vassa vid beröring är helt i sin ordning.

Det andra kan jag inte uttala mig om. Har nämligen aldrig polerat när jag servat hos SGN.

Tillbaka
Topp