• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OMG vilken klocka!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

poormans

Rolex
Jag tycker snarare det handlarom att hur du verkar systematiskt ta vissa dåliga bilder till dina annonser för att dölja fel på dina objekt du säljer. Uppenbarligen lyckades du få fram okej bilder på gmtn via pm............


väldigt märkligt att ingen annan påpekat detta förut då??
 

poormans

Rolex
köpare till den rootbeeren var en handlare ifrån holland och han blev nöjd då hen antagligen ville åt den vikta TT oyster'n som den kom på
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
för det är inte direkt min första annons vare sig här eller på TTT
Jag reagerade bara på att du påstår att du alltid påtalar brister när du säljer. Det stämmer ju inte helt. Jag vet däremot inte om du är bättre eller sämre än alla andra hobbynasare som försöker tjäna lite pengar vid sidan om.
 

poormans

Rolex
bilderna jag skickade till per visar inte rootbeer klockan objektivt ??? eller någon av dessa bilder ur mina senaste annonser??


 

ZQT

The Banker
2-Faktor
köpare till den rootbeeren var en handlare ifrån holland och han blev nöjd då hen antagligen ville åt den vikta TT oyster'n som den kom på


Haha sluta nu...

Jag har gjort det tydligt, till och med så du kanske ska kunna förstå, att detta ser helt åt helvete ut. INGEN vill köpa en klocka som ser ut såhär om inte priset också är ett vrakpris.

Personligen tycker jag att det är mycket märkligt att någon ens köper en seiko av dig... Dels med tanke på din attityd och dels att du ljuger i dina annonser.

image.jpg
 
  • Like
Reactions: par

sveol

Cartier
Haha denna tråd borde modereras. Ot så att det bara skriker om det. Stäng skiten och öppna en ny där man klagar på säljbilder.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
 

poormans

Rolex
Haha sluta nu...

Jag har gjort det tydligt, till och med så du kanske ska kunna förstå, att detta ser helt åt helvete ut. INGEN vill köpa en klocka som ser ut såhär om inte priset också är ett vrakpris.

Personligen tycker jag att det är mycket märkligt att någon ens köper en seiko av dig... Dels med tanke på din attityd och dels att du ljuger i dina annonser.

image.jpg

om jag minns rätt så fick jag en del svar på den annonsen så jo det var några som ville köpa en klocka som såg ut så men givetvis till rätt pris för det är faktiskt så att alla rolex klockor har ett värde även de med relumade visare

är ej säker men tror jag fick nog runt 27,5 k (vrakpris?? ja kanske för en rootbeer med nipple dial som precis ruckats av rolex och kommer på vikt oyster TT) men det var ett tag sedan så jag är som sagt inte säker på priset

cheers
christian
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Innebär ruckning premium? Hade jag ingen aning om. Då måste min klocka ökat i värde igår efter att jag ruckade den. Häftigt.
 

poormans

Rolex
Denna klocka hade en riktigt risig bild i annonsen. Här är din beskrivning:



Gillar relumen som ser ut att vara gjord med en spackelspade. Inte ett ord om det i varken annons eller mail. Dock syns det iaf tydligare på bilderna du sen skickade. Gillar speciellt sekundvisaren. :)

Bilderna är dock klart skarpare. Cred för det.

image.jpg

image.jpg


utöver relumen är det något som ej stämmer i beskrivningen??
 

poormans

Rolex
så här skrev jag

"fast jag har rätt bra koll och berättar för ev köpare om ev skador osv

ska tex visa en annan glossy 16750 om några dagar där tavlan har små små bubblor runt index (VG index) vilket är väldigt vanligt på transitional klockorna glossy färgen reagerar med guldet
det skulle jag endast kunna fånga på bild med macro och avtaget glas vilket är rätt onödigt då köparen vill se den irl först
cheers
christian"

jag skrev inte att jag alltid skriver ut allt i annonserna

sen kan jag inte säga varför det inte stod med att visare var relumade i den annonsen kanske tyckte jag själv att det var rätt uppenbart ifrån de usla bilderna att den hade fått visare relumade

man jag har ju lagt upp lite klockor här senaste halvåret bla några datejust's tex en oysterquartz med svart tavla där informerade jag köparen att lumepluppar var skadade

jag sålde även en thunderbird DJ nyligen där en lumplupp var skadad, det informerades köparen om

cheers
christian
 
Tycker absolut inte att en säljare har någon slags skyldighet att ta foton som lever upp till vad vissa anser är en viss kvalitet. Det fina med en marknadsekonomi är ju att båda parter tjänar på en affär – annars äger den inte rum.

Är man osäker på ett objekt till salu så gör man klokt i att avstå. Om jag får spekulera så tror jag dock att poormans blir av med en del business på grund av sina bilder som inte är perfekta alla gånger. Än sen? Det kan väl knappast vara någon annans bekymmer än hans egna?

Vill påpeka att jag aldrig träffat eller för all del köpt någon klocka av poormans, detta är min principiella åsikt.

Själv försöker jag efter bästa förmåga alltid ta så bra foton som möjligt när jag säljer – för min egen skull så att jag uppfattas som seriös och så att objektets status tydligt framgår. Kommer ihåg när jag sålde en 16600 på TTT och lade ner några timmar på text och foton vilket också uppskattades – klockan såldes på någon halvtimma trots att jag absolut inte lade ut den till något vrakpris.

Ett annat exempel på samma tema är min kära DD. Första fotot är säljarens, andra tog jag själv med min iPhone 4 på balkongen i kvällssolen efter leverans från Ponycar på VRF.


IMG_2333.JPG
frontdown02.png
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Jag mailade inte ens dig om den. Jag fick en fråga från en potentiell köpare om vad jag tyckte om den. Då såg jag mailväxlingen. Jag håller med dig om att det är uppenbart på de andra bilderna. Den bilden du hade i annonsen är så liten så det är svårt att se om det är en klocka eller ej. Än mindre om visarna är relumade. :)

Du är inte ensam om att ha bristfälliga annonser så ta inte min kritik alltför personligt. Önskar bara att fler säljare var mer transparenta och använde forumet för hobbyn och inte för ekonomisk vinning. Köper man bra så blir klockorna mer värda med tiden ändå.

Trevlig kväll!
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
jag skrev inte att jag alltid skriver ut allt i annonserna

kanske tyckte jag själv att det var rätt uppenbart ifrån de usla bilderna att den hade fått visare relumade

Är det inte lite märkligt att skriva ut vissa saker, men inte allt? Sådant som är uppenbart för dig kanske inte är lika uppenbart för andra.

Framförallt på ett klockforum där nybörjare ofta får rådet att "köpa av en forummedlem istället för av skojarna på blocket".

Jag är själv nybörjare och inte särskilt kunnig, och i mina öron låter det som att säljare med den inställningen kanske man ska akta sig för att göra affärer med? Nu finns dessutom inte möjligheten att kommentera direkt i annonser längre, vilket ju ökar risken ytterligare.

Ju mer man hänger här märker man ju att det finns en hel del som både finansierar sin egen hobby, och med största sannolikhet även drygar ut semesterkassan, genom att köpa och sälja klockor (nya och begagnade) i en takt som knappast kan klassas som privathandel längre. Och då ökar såklart också risken för "bilhandlarsnack".
 

sveol

Cartier
DU menar att det vi diskuterar inte är relevant? Off topic för trådnamnet kanske men jävligt On topic för forumet.

Nope det är inte relevant om man ser på ts rubrik. Men relevant generellt. Öppna en ny tråd och belys eventuella funderingar där.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Nope det är inte relevant om man ser på ts rubrik. Men relevant generellt. Öppna en ny tråd och klaga där.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

Tycker att det är bättre att moderator byter rubrik på tråden i så fall. Tycker att det den utvecklades till är i högsta grad relevant och intressant. Betydligt mer än ursprungsämnet.
 

poormans

Rolex
Jag mailade inte ens dig om den. Jag fick en fråga från en potentiell köpare om vad jag tyckte om den. Då såg jag mailväxlingen. Jag håller med dig om att det är uppenbart på de andra bilderna. Den bilden du hade i annonsen är så liten så det är svårt att se om det är en klocka eller ej. Än mindre om visarna är relumade. :)

Du är inte ensam om att ha bristfälliga annonser så ta inte min kritik alltför personligt. Önskar bara att fler säljare var mer transparenta och använde forumet för hobbyn och inte för ekonomisk vinning. Köper man bra så blir klockorna mer värda med tiden ändå.

Trevlig kväll!


reagerade på storleken på bilden i annonsen, för mina bilder brukar vara rätt stora

kollade på TTT och annonsen finns kvar men bara bilden på en annan 16753 jag sålde samtidigt, 1675/3 bilden är borta och hittar den inte i hinken heller

cheers
christian
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
reagerade på storleken på bilden i annonsen, för mina bilder brukar vara rätt stora

kollade på TTT och annonsen finns kvar men bara bilden på en annan 16753 jag sålde samtidigt, 1675/3 bilden är borta och hittar den inte i hinken heller

cheers
christian
Google has it. :)

Den andra bilden är klart större. Även hos Google.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
poormans - tycker du inte det är rimligt att en person som vill köpa en klocka för 20-40,000 kr över nätet förtjänar bra bilder för att bedömma skicket? Det är ju inte begagnade legoklossar du säljer

Skicket på bilder och presentation (fakta, språk, korrespondens etc) säger massor om en säljare.... Så varför gör du det så svårt för dig genom dina usla bilder? Du säger att folk klagat i 10 år på dina bristfälliga bilder, men du har inte gjort nått för att förbättra dig?

Det låter som en säljare som skiter i vad potentiella kunder tycker. Vilket är självmord inom försäljning... Jag skulle aldrig våra köpa nått av dig då jag inte skulle vara säker på vad jsg skulle få
 

poormans

Rolex
v
poormans - tycker du inte det är rimligt att en person som vill köpa en klocka för 20-40,000 kr över nätet förtjänar bra bilder för att bedömma skicket? Det är ju inte begagnade legoklossar du säljer

Skicket på bilder och presentation (fakta, språk, korrespondens etc) säger massor om en säljare.... Så varför gör du det så svårt för dig genom dina usla bilder? Du säger att folk klagat i 10 år på dina bristfälliga bilder, men du har inte gjort nått för att förbättra dig?

Det låter som en säljare som skiter i vad potentiella kunder tycker. Vilket är självmord inom försäljning... Jag skulle aldrig våra köpa nått av dig då jag inte skulle vara säker på vad jsg skulle få

vaaaa??? när har jag skrivit att folk har klagat på bilderna i 10 år?? för då blev det fel någonstans

jag har sålt lite klockor de senaste 10 åren och visst jag har fått skicka fler bilder på dem då och då men någon intresserad köpare eller annan iakttagare för övrigt har aldrig påpekat att bilderna var dåliga

för många poster nu och för sent, helsnurrigt, lovar att försöka ta bättre bilder i fortsättningen

cheers
christian
 

Fabian

Patek
2-Faktor
om jag minns rätt så fick jag en del svar på den annonsen så jo det var några som ville köpa en klocka som såg ut så men givetvis till rätt pris för det är faktiskt så att alla rolex klockor har ett värde även de med relumade visare

är ej säker men tror jag fick nog runt 27,5 k (vrakpris?? ja kanske för en rootbeer med nipple dial som precis ruckats av rolex och kommer på vikt oyster TT) men det var ett tag sedan så jag är som sagt inte säker på priset

cheers
christian

Du fick svar från mig. Jag hade vid denna period ytterst liten kunskap om rolex i allmänhet och denna modell o synnerhet.

Snälla. Ta till dig av den konstruktiva kritiken. Den skulle hjälpa dig och din business.

Det handlar om att göra bättre affärer för alla parter. Just nu, framstår du bara som sämre säljare med tanke på att verkar vägra ta till dig konstruktiv kritik. Är säker på att du har bra kanaler och får in roliga objekt, har god kunskap om klockor och de modeller du säljer. Men tyvärr framstår det som om du har något att dölja när du har kunskap om din bristande bilder men faktiskt inte vill göra något åt det.
 
Ja eller grymt besviken att denne betalat 30,000 för junk... Eftersom skicket inte gick att se och den är sämre än väntat


Men om skicket inte går att bedöma på grund av kassa bilder så ligger väl ansvaret på köparen som valt att lägga 30 K på en lottsedel? Ingen tvingar någon att köpa klockor som annonseras med dåliga foton. Avstå köp vid oklarheter, är mitt råd!
 
Topp