• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OMG vilken klocka!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Men om skicket inte går att bedöma på grund av kassa bilder så ligger väl ansvaret på köparen som valt att lägga 30 K på en lottsedel? Ingen tvingar någon att köpa klockor som annonseras med dåliga foton. Avstå köp vid oklarheter, är mitt råd!
Säljare var väl ett visst ansvar att ge en ärlig bild av objekten denne försöker sälja? Om jag med flit "missar" att fota en skada på klockan, är det köparens fel då oxå?
 

par

Patek
2-Faktor
Men om skicket inte går att bedöma på grund av kassa bilder så ligger väl ansvaret på köparen som valt att lägga 30 K på en lottsedel? Ingen tvingar någon att köpa klockor som annonseras med dåliga foton. Avstå köp vid oklarheter, är mitt råd!
Tycker det är fel inställning att "köparen får skylla sig själv"
 

poormans

Rolex
Ja eller grymt besviken att denne betalat 30,000 för junk... Eftersom skicket inte gick att se och den är sämre än väntat

fast skicket gick att se rätt ok, enligt mig och bilden var som sagt större än i pers exempel och jag beskrev klockan korrekt förutom relumen

sen kostade den aldrig 30k jag begärde 29,5k och fick (tror jag 27,5k)

vilket jag tycker är helt ok pris för en 1675 TT som är nyruckad/nytt glas har snygg nipple dial, blekt men matchande insert och vikt TT oyster !!!! men ja tyvärr med relumade visare

jämför det priset med den fullservade svarta 1675 TT på jubile för 40k på KS just nu

jag hade köpt tillbaka den jag hade alla dagar i veckan för 27,5k
 
Säljare var väl ett visst ansvar att ge en ärlig bild av objekten denne försöker sälja? Om jag med flit "missar" att fota en skada på klockan, är det köparens fel då oxå?


Tycker det är fel inställning att "köparen får skylla sig själv"


Självklart har säljaren ett ansvar att presentera sin klocka så objektivt det bara går - gärna med tydliga foton. Jag förespråkar inte något slags bedrägeri här och tog för givet att ingen kunde tro det. Men om köparen finner fotografierna vara undermåliga så är det enklaste att helt enkelt undvika det objektet.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
fast skicket gick att se rätt ok, enligt mig och bilden var som sagt större än i pers exempel och jag beskrev klockan korrekt förutom relumen

sen kostade den aldrig 30k jag begärde 29,5k och fick (tror jag 27,5k)

vilket jag tycker är helt ok pris för en 1675 TT som är nyruckad/nytt glas har snygg nipple dial, blekt men matchande insert och vikt TT oyster !!!! men ja tyvärr med relumade visare

jämför det priset med den fullservade svarta 1675 TT på jubile för 40k på KS just nu

jag hade köpt tillbaka den jag hade alla dagar i veckan för 27,5k
Menade generellt och ej i det specifika fallet du refererar till ;)
 

poormans

Rolex
Tycker det är fel inställning att "köparen får skylla sig själv"


alla säljare råkar ut för missnöjda köpare eller hur???

men hur du kan anklaga mig för att systematiskt ta dåliga bilder för att medvetet dölja fel, då skulle det väl rimligtvis ha påpekats i de annonstrådar jag haft här när man fick kommentera i trådarna

rätt magstarkt då jag har haft uppe kanske 10 annonser sen i februar och inte haft klagomål på någon annons här tidigare

här är några exempel på mina annonser här tidigare, några oklarheter i beskrivning eller bilder??

https://klocksnack.se/threads/bytes-rolex-5512-med-2-4-milj-serie-nr-feetfirst-tavla.21036/

https://klocksnack.se/threads/fs-explorer-ii-16570-s-serie-t-dial-fullset.21567/

https://klocksnack.se/threads/fs-ro...omega-seamaster-120-enicar-sherpa-date.22250/
 

Sond

Patek
Till de/den som tycker att det är köparens ansvar att granska objektet vill jag bara säga att K&S här på KS bör hålla en högre nivå. Detta är ett entusiasforum där vi bör värna om varandra och om forumets ryckte. Som redan påpekats brukar ett allmänt råd till inte minst nybörjare vara att handla just här på K&S för att få lite extra säkerhet. Det för med sig ett ökat ansvar hos de som annonserar. Därför är denna tråd verkligen bra. Särskilt om det det blir en pekpinne åt alla som annonserar.

Edit: Ändrade textstorleken som av någon anledning blev konstig.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Till de/den som tycker att det är köparens ansvar att granska objektet vill jag bara säga att K&S här på KS bör hålla en högre nivå. Detta är ett entusiasforum där vi bör värna om varandra och om forumets ryckte. Som redan påpekats brukar ett allmänt råd till inte minst nybörjare vara att handla just här på K&S för att få lite extra säkerhet. Det för med sig ett ökat ansvar hos de som annonserar. Därför är denna tråd verkligen bra. Särskilt om det det blir en pekpinne åt alla som annonserar.
Är det svårt att ha samma stl på texten?;)

Tycker också denna tråd är bra för att det verkar som det finns mkt som ligger och bubblar som behöver tas upp.
Jag säljer lite och min personliga åsikt är att självklart ta bra bilder som visar objektet och komplettera med text.

För mig är det ganska enkelt då jag själv reagerar på dåliga bilder
 

frere

Audemars
2-Faktor
För en liten del av medlemmarna är det vardagsmat att köpa och sälja klockor för +30kkr. En del hinner kolla upp mycket på kort tid och vet precis vad de köper och säljer. Sen finns det andra som mer verkar ryckas med och leker affär i internets låtsasvärld för att det är kul. Fort in, fort ut, adrenalin och snabba cash, kom igen liksom, vem har tid att kolla upp grejer och mäta tidshållningen i flera dygn. Eller fota ordentligt.

Och för många av oss andra är klockor något man köper och säljer efter research och funderande, i syfte att äga snarare än "testa", spekulera eller göra bra business.

Jag tycker att vi har sett många krockar mellan dessa beteenden på sistone och det är väl bra att alla får en tankeställare mellan varven. Just nu handlar det om poormans bilder, men det kunde lika gärna ha börjat med en datejust med fel glas eller en omega som tappar 20 s/dygn. Att sälja slarvigt och sen ta fullt ansvar mot köparen blir väldigt dyrt i längden, så de flesta lär sig nog av sina misstag och presterar bättre annonser framöver. Men vill man fortsätta sälja slarvigt och gå +/-0 (eller plus) på sitt intresse får man helt enkelt stå ut med att man inte blir älskad av alla.
 
Topp