Hej
@eeee,
Angående ångerrätt, när köpet är genomfört, påbörjas Omnivalors tjänst att föra klockan från säljare till köpare och däremellan kontrollera den. När klockan når köparen, så är Omnivalors tjänst fullgjord. Ångerrätten kan avtals bort, då det gäller tjänster.
Vår tjänst innebär delvis att vi går igenom produkten, därav att vi dokumenterar klockans skick, så att det inte finns några oklarheter i vad som har skickat till köparen. Om klockan inte uppfyller vad annonsören angett, så fungerar Omnivalor som ett filter, klockan ska aldrig nå köparen i de fallen. Om köparen skulle ångra sig pga av tycke och smak inom 14 dagar, så erbjuder vi kommissionsfri försäljning till samma pris som klockan såldes för.
Vi förbehåller oss rätten att sälja och dela information med samarbetspartners. I punkt 5, står det i vilka syften detta skulle vara för, men viktigt att betona är att användarnas anonymitet är superviktigt för oss.
För att sälja en klocka via Omnivalor, så måste ett konto skapas upp. Görs detta är användaren tvungen att godkänna villkoren för att kunna fortsätta. Om villkoren för tjänsten ändras kommer samtliga användare att informeras om detta, och för att kunna göra ny försäljning vi oss, måste det nya villkoren godkännas.
Vid köp däremot, så godkänner man våra villkor genom Klarna checkout. "By clicking Place Order I approve
Klarna’s User Terms and confirm that I have read
Klarna’s Privacy Notice and approve
Omnivalor terms & conditions."
Jag hoppas det är svar på frågorna. Vi har byggt en tjänst där vi vill vara så schyssta som möjligt gentemot både säljare och köpare. Sedan finns det alltid utrymme för förbättringar och förslag mottages gärna