• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OMRÖSTNING : Fuck bostadsrätt, jag ska ha en tråksub. Eller?

Behöver jag en tråksub?

  • Ja, en 116610LN.

    Röster: 39 30.2%
  • Ja, en 14060.

    Röster: 14 10.9%
  • Självklart. Helst en på varje hand.

    Röster: 15 11.6%
  • Nej.

    Röster: 61 47.3%

  • Totala väljare
    129
  • Enkät stängd .

brr

Omega
Med risk för att låta tråkig (men var i liknande sits för en månad sen) så skulle jag se till att köpa bostadsrätt innan jag går på subben. Jag såg till att det inte ens gick till budgivning och nu sneglar jag på GMT.
 

Nexus

Panerai
Vad är anledningen till att du skall köpa en bostadsrätt?
Börjar bli ganska trött på att bo i en 20kvadratslägenhet som i praktiken har förvandlats till jävligt stor humidor/klocklåda.
Men å andra sidan, det enda jag gör här ute är i stora drag : Glo på film, röka cigarrer, byta klocka och vara bakfull.
Allt socialt görs med fördel antingen på bortaplan, på stan eller i min sommarstuga.

Så, det går ju ingen större nöd på mig.
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Vänta tills bubblan spricker. Hör av dig om du vill släppa kontraktet.

Edit: Såg nu 20 m2. Du behöver inte höra av dig. :D

Edit igen: Du kan alltid försöka byta till dig en lya med planerad ombildning. En del kan/vill inte bo i bostadsrätt så möjligheten finns.
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Börjar bli ganska trött på att bo i en 20kvadratslägenhet som i praktiken har förvandlats till jävligt stor humidor/klocklåda.
Men å andra sidan, det enda jag gör här ute är i stora drag : Glo på film, röka cigarrer, byta klocka och vara bakfull.
Allt socialt görs med fördel antingen på bortaplan, på stan eller i min sommarstuga.

Så, det går ju ingen större nöd på mig.

Har du inget förråd där du kan ha lite egentid i ?
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Bostad alla dagar i veckan. Köp dig en stadig bostad, och en Rolex går snabbt att fixa med lite vilja.
Tror knappast på en bostadsbubbla. Snabb växande efterfrågan på bostadsrätter förstärker saken.
Nån bygg direktör påstod att det tar ca 15 år att komma ikapp bostadsbehovet i Stockholm om vi börjar bygga på allvar från och med nu.

/Magnus
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Flytta till en annan stad! Då kan du köpa både Sub och lägenhet!
Läste i helgen att Stockholm låg jäkligt högt på ngn lista när det gällde m2 pris.
 

OBRKV

Cartier
Kan säga såhär: Gick på gissningsvis 30 visningar och budade på kanske 7-8 av dem. Köpte Rolex efter att jag hade vunnit budgivningen och köpt nödvändiga möbler och annat. Känner helt rätt och hade inte gjort något annat.

Så lägenhet först, saker för att klara vardagen sen, Rolex sist. Lite som en inflyttningspresent till dig själv.
 

TicTack

Cartier
Vi är på toppen av Sveriges största bostadsbubbla någonsin, och du undrar om du skall köpa en bostad?

Jag kan säga mer vad du inte skall ha: pengar i SEK och svenska aktier.

Det finns många samverkande faktorer som snart kommer placera Sverige i en gigantisk skitstorm - bostadsbubblan och överbelåningen är en av dem - man får vara blind eller hjärntvättad för att inte se detta.

Glöm bostadsrätt då du inte ens har något behov av den. Köp en fin klocka och ha den på armen när du går på planet från Sverige.

http://www.svd.se/naringsliv/pengar/bostad/vi-avvaktar-hur-bostadsmarknaden-reagerar_4088929.svd
 

Marckus

Panerai
Vi är på toppen av Sveriges största bostadsbubbla någonsin, och du undrar om du skall köpa en bostad?

Jag kan säga mer vad du inte skall ha: pengar i SEK och svenska aktier.

Det finns många samverkande faktorer som snart kommer placera Sverige i en gigantisk skitstorm - bostadsbubblan och överbelåningen är en av dem - man får vara blind eller hjärntvättad för att inte se detta.

Glöm bostadsrätt då du inte ens har något behov av den. Köp en fin klocka och ha den på armen när du går på planet från Sverige.

http://www.svd.se/naringsliv/pengar/bostad/vi-avvaktar-hur-bostadsmarknaden-reagerar_4088929.svd

Hyresrätt + foliehatt + gulddressare?
 

Klockers

Cartier
Vi är på toppen av Sveriges största bostadsbubbla någonsin, och du undrar om du skall köpa en bostad?

Jag kan säga mer vad du inte skall ha: pengar i SEK och svenska aktier.

Det finns många samverkande faktorer som snart kommer placera Sverige i en gigantisk skitstorm - bostadsbubblan och överbelåningen är en av dem - man får vara blind eller hjärntvättad för att inte se detta.

Glöm bostadsrätt då du inte ens har något behov av den. Köp en fin klocka och ha den på armen när du går på planet från Sverige.

http://www.svd.se/naringsliv/pengar/bostad/vi-avvaktar-hur-bostadsmarknaden-reagerar_4088929.svd

Äntligen har lite folk från flashbacks mörkaste hörn hittat till KS...
 

Apansson

Torpare
Vi är på toppen av Sveriges största bostadsbubbla någonsin, och du undrar om du skall köpa en bostad?

Jag kan säga mer vad du inte skall ha: pengar i SEK och svenska aktier.

Det finns många samverkande faktorer som snart kommer placera Sverige i en gigantisk skitstorm - bostadsbubblan och överbelåningen är en av dem - man får vara blind eller hjärntvättad för att inte se detta.

Glöm bostadsrätt då du inte ens har något behov av den. Köp en fin klocka och ha den på armen när du går på planet från Sverige.

http://www.svd.se/naringsliv/pengar/bostad/vi-avvaktar-hur-bostadsmarknaden-reagerar_4088929.svd
Förlåt va? Dåligt att ha pengar i svenska aktier? Går ganska bra för mig på sistonde...
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Vi är på toppen av Sveriges största bostadsbubbla någonsin, och du undrar om du skall köpa en bostad?

Jag kan säga mer vad du inte skall ha: pengar i SEK och svenska aktier.

Det finns många samverkande faktorer som snart kommer placera Sverige i en gigantisk skitstorm - bostadsbubblan och överbelåningen är en av dem - man får vara blind eller hjärntvättad för att inte se detta.

Glöm bostadsrätt då du inte ens har något behov av den. Köp en fin klocka och ha den på armen när du går på planet från Sverige.

http://www.svd.se/naringsliv/pengar/bostad/vi-avvaktar-hur-bostadsmarknaden-reagerar_4088929.svd

Svenska aktier ska du inte underskatta, har använt cirka en tredjedel av vad jag tjänat på (till stor del) svenska aktier till att köpa klockor för och jag har köpt många och dyra klockor de senaste åren.
Sedan det där med bostadsbubbla så har det tjatats om det de senaste 15 åren. Boende är ändå något du konsumerar, du bor där. Samt om du ser det på lång sikt och planerar att bo kvar ett tag så är risken låg. Skulle dock inte spekulera i bostäder men om du räknar med att bo där i alla fall en så där 10 år samt inte överbelånar dig så är risken ganska så låg.
 
Topp