Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Svenska aktier ska du inte underskatta, har använt cirka en tredjedel av vad jag tjänat på (till stor del) svenska aktier till att köpa klockor för och jag har köpt många och dyra klockor de senaste åren.
Sedan det där med bostadsbubbla så har det tjatats om det de senaste 15 åren. Boende är ändå något du konsumerar, du bor där. Samt om du ser det på lång sikt och planerar att bo kvar ett tag så är risken låg. Skulle dock inte spekulera i bostäder men om du räknar med att bo där i alla fall en så där 10 år samt inte överbelånar dig så är risken ganska så låg.
Jag har också tjänat fina pengar på svenska aktier. Men jag tittar framåt i tiden.
Jag håller med om att det pratats länge om bostadsbubbla, det gör den dock tyvärr inte mindre reell.
Boendet är något man konsumerar, men i så fall borde väl folk amortera? Vilket de inte gör.
Självklart minskar risken vid längre ägande. Men vem kan garantera att man inte behöver flytta av jobb eller familjeskäl?
Och vad är att överbelåna sig?
Priserna på BRF har gått upp nästan 15% på ett år på vissa ställen. Antag att man köper med insparad kontantinsats. Denna "marginal" är då bara 1 år gammal - kan utan problem försvinna på lika kort tid.
Många sparar inte ens till kontantinsatsen. Statliga SBAB har på sin website blankoerbjudanden som rundar bolånetakets 85% på samma sida websida som resten av lånekalkylen.
Snudd på att man ber om aktietips i den här tråden...
Köp bostadsrätt. Hyr ut ett år och så vips så har du råd med en rolex och kan flytta in i lägenheten eller låta personen få fortsätta hyra så du kan få in mer. Annat mer riskfyllt alternativt är att köpa, renovera, sälja med vinst.![]()
Go 2års bump.Klocka givetvis
Var tog @Nexus vägen?