• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omröstning: Samlingen idag, vilken/vilka ska bort ...

Vilken skall bort?

  • Ecozilla

    Röster: 76 54.3%
  • Pan-Pie

    Röster: 17 12.1%
  • Incursore

    Röster: 52 37.1%
  • Airman

    Röster: 32 22.9%
  • Squale

    Röster: 33 23.6%
  • SubC

    Röster: 14 10.0%
  • ExpII

    Röster: 18 12.9%
  • Speedy Olympic

    Röster: 63 45.0%
  • Svensson "Bond"

    Röster: 31 22.1%

  • Totala väljare
    140
  • Enkät stängd .
... och vilka skall in.
Med undantag för två keepers (som jag inte avslöjar här och nu) är samlingen under ständig utveckling.

Jag har en rätt klar bild för mig vad som skall ut och vad som skall in.
Men vore kul att höra panelens åsikt. Begränsningen är mekaniskt ur och en prislapp inte över en SubC.

Lägg märke till ordet panel, alltså inte jury, så jag tar mig friheten att följa mitt eget hjärta även om alla input uppskattas : )

Så, som Brasse skulle ha sagt, vilken skall bort, vilken skall bort?
Eller för er yngre. Vilka är bra och vilka är anus.




IMG_0042.jpg
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Hmmm... 5 likadana klockor ligger ute på blocket sedan den 5 mars? Märkligt sammanträffande??
 
Hmmm... 5 likadana klockor ligger ute på blocket sedan den 5 mars? Märkligt sammanträffande??
Självklart inte. Men du hittar nio kockor i omröstningen ovan. Kanske en ledtråd till vilka som blir kvar.

Hittills är resultatet i omröstningen rätt förväntat tycker jag.

Men inga tips på vad som skall in, om man bortser från förslag att byta till en mer renlärig speedy.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Tycker du ska ta in en riktigt tunn vintagedressare och kanske en vintagekrono.
Edit: bort med eco och inc
 
Senast ändrad:

Edin

Panerai
Fin samling måste jag ändå börja med att säga. Men iom att det är en omröstning och du ber panelen (KS) om råd så landar min röst på Incursore. Ut med den och in med en Panna. Det saknas i din samling och den ter sig rätt "toolig" så du måste ju in med en Panna. @E.Z. har en fin 312 ut på här på KS. ;)

https://klocksnack.se/threads/panerai-pam-312.51424/

Jag fattar dock inte varför alla är så negativa mot Ecozilla? Jag kan hålla med om att den inte är den snyggaste av Aqualand men ändå.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kul!
Behåll Squale, Pie Pan och Ecozilla, resten är tråkklockor. ;)

Så skönt att få tokdissa någons låda bara sådär, in ska en 1655. :)
Denna typen av trådar blir ju lite löjliga när man inte har kännedom om dina preferenser, har svårt att se en röd tråd i din låda.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Ecozilla kvar: Annorlunda, kul och tool! Snart sommar!
Squale kvar: Färgglad, snart sommar!
Rolex exp ii och sub: Vit är ju kul ha, sub perfekt till allt

Resten, sälj ;)
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Ut: glycinerna, ecozillan, samt omegachronon
In med en Tudor bigblockchrono med pandadial samt en Panerai. Spara Squalen som beater
Sen singlar du slant om Omega 300 ska vara kvar
 

LJS

Omega
Fin samling! Skulle säga in med en riktig dressare i stål. Lite mer färg kanske? Blå urtvala kanske? Skulle säga ut med explorer och in med en dressare, JLC kanske?
 
Sälj Svensson-Bond och Ecozillan. Morgan tycker jag är lite tråkig och som tidigare sagts är Ecozillan tyvärr inte speciellt vacker.
Men en mycket fin samling tycker jag! :)
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Trevliga klockor. Jag röstade ut tre klockor som inte föll mig i smaken. Jag spred mitt ris rättvist till Ecozillan, Expl2 (som inte är en favorit med vit tavla) och Speedyn (som föll på indexen). Näst på tur står Glycinen. Vad som ska in överlåter jag till dig.
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Jag röstade ut på Glycine (ej airman) och speedy. Rent utseendemässigt. Glycine påminde om U-boat vilket inte är min favorit tyvärr. Återkommer vad som ska in :)
 

Gurgel

Cartier
Röstade bort hela främre raden och Airman. Någon för att den inte är tillräckligt snygg, de andra för att de är så förutsägbara. De som blir kvar är alla grymma på sitt sätt! In med en day-date/JLC-dressare och en annan Heuer chronograph istället! Blir det pengar över går de till en panna! Kul att få rösta på någon annans samling utan att anses ouppfostrad!
 
Topp