• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OneWatchGuy 2017

Kommer jag som superflippare klara detta?

  • Ja

  • Nej


Resultatet är endast synligt efter enkät.
Det är aldrig för sent att ge upp som sagt.
Inte för tidigt heller vad det verkar!
Det här vore ett ganska meningslöst forum om følk höll sig och va OWGs.
Hade nog blivit mer klocksmåsnack då. Eller kanske klockmummel.. så tack för att du för facklan vidare!..
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Denna update blir aningen pinsam.. :bag:

Efter exakt 20 dagar hände det som inte fick hända, jag råkade klicka hem en klocka från Köp & Sälj. Klockan jag klickade hem hade jag i för sig tänkt köpa så fort den dök upp någonstans begagnad.. Detta sedan flera år tillbaka och den är inte direkt vanlig på andrahandsmarknaden. Jag vet att det inte är en ursäkt godtagbar för att svika mina 62 klockkompisar som trodde på mig. Men framförallt så suger det för att jag nu i efterhand är besviken på mig själv.

Jag vet inte hur jag ska kunna erkänna för min bättre hälft att jag förlorat vadet, hon kommer håna mig resten av året då jag verkligen gick in i vadet med tron om att jag skulle vinna utan problem. Förra gången var det mycket lättare, med detta sagt kanske några av er hade rätt. Det var kanske helt enkelt fel klocka att köra med.

För att avsluta detta kommer nu jag göra två saker, eller rättare sagt göra en sak och lova att inte göra den andra.

Jag lovar helt enkelt att aldrig påstå att jag ska vara OWG under en tidsbestämd period igen och därmed aldrig starta en liknande tråd igen :hilarious:

Det andra är tillskottet till BCF som följer nedan.

För att ni som läst, gillat, kommenterat eller röstat i denna tråd ska få ut något av det här (mer än att skratta åt min pinsamma insats) så kommer jag skänka pengar efter ert engagemang.

Röst (JA) [62 st] = 10 kr per röst (tack för att ni trodde på mig och jag är ledsen att jag svek er)
Röst (NEJ) [154 st] = 1 kr per röst (kan bara inte ge er mer för att ni röstade nej) :D
Likes [177 st] = 2 kr per like
Kommentarer [147 st] = 5 kr per kommentar

Om jag räknat rätt så blir det alltså en insättning på 1863 kronor (vilket är lite roligt för er med koll på Omega) till Barncancerfonden. Men för att vara på säkra sidan så sätter jag in 2000 kronor jämnt.

Slutligen så vill jag passa på att tacka alla er som hjälpt till med pengarna till Barncancerfonden!

Hoppas ni alla får ett underbart år :)

Snälla låt denna tråd dö ut nu så jag slipper påminnas om den.. :sorry:

/Asplund
100.gif
 
D

Deleted member 14209

Guest
Skulle inte kunna ge ett sådan löfte... varför sluta med klockor, godis, vin eller annat som gör livet roligt att leva? ;)

(Om man nu prompt inte är missbrukare förstås. Fast nu har jag tagit för givet att du inte sitter på behandlingshem för allvarligt klockberoende)
 

The lord

Audemars
Haha, detta var verkligen i tidigaste laget. :). Stort ändå att gå ut med det så tidigt. Hade du något annat nyårslöfte?
 

Nedro

Panerai
2-Faktor
skoj läsning, men trodde det skulle hålla lite längre än så.
Dock så ser jag att summan du skulle betala in direkt visade att med en Speedy som du först tänkte skulle det gått, har passerat 1 år som OWG.
Men nu börjar det blir lite jobbigt. Som du säger behöver man något bättre till bad/lek/sommar och är naket utan klocka...
 

Ncs

Rolex
2-Faktor
Det var faktiskt riktigt kul att följa den här tråden från start till en stundande död. Såg din DJ på K&S innan jag såg ditt inlägg här och förstod att något gått snett, fick mig ett gott skratt! :D
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Äsch med mycket pilsner och en vilja av stål så går det bra! Varit "owg" med den här madamen i 1 år och 10 dagar nu:
IMG_1323.JPG

Men gudarna skall veta att det var nära det blev en seiko i höstas, men härdar man ut "vill ha"-suget så går det fint :)

Synd det inte funkade längre för dig!!
Men den där är ju så jävla bra också! Jag har ju blivit kär i nästan alla Rolexmodeller jag köpt förutom 116610 så vi får se om kärleken svalnar även för denna men som tidigare innehavare av 216570 visste jag ju vad jag fick. Förstår att det är möjligt att vara OWG med en vit 216570.
 

niklaspåwebben

Breitling
2-Faktor
Haha! Kul tråd! Sedan jag skaffa min första Rolex, en Explorer 114270 så har jag använt den varje dag. Snart 6 månader nu! Inte tröttnat. Funderar på att sälja alla andra klockor. OWG2k17.
 

16610

Patek
2-Faktor
thi :) kul försök ändå..

Vet inte hur många ggr jag själv har försökt och misslyckats vara owg. Här på KS är man iaf i gott sällskap :)
 
Men den där är ju så jävla bra också! Jag har ju blivit kär i nästan alla Rolexmodeller jag köpt förutom 116610 så vi får se om kärleken svalnar även för denna men som tidigare innehavare av 216570 visste jag ju vad jag fick. Förstår att det är möjligt att vara OWG med en vit 216570.
Ja det är inte så svårt med den här klockan! Den har i princip allt jag efterfrågar levererat snyggt och stilfullt.

Har ingen direkt "användning" för fler klockor mer än det roliga i det och det panikartade vill ha - suget! Köper jag en till att varva med så är nog siktet inställt på vintage i bra/nos-skick att ha som finklocka :)

Men tills det kan bli aktuellt med sådant inköp så kör jag owg med explorern :)
 

Lund

Cartier
Tråkigt att det gick så fort :p följde tråden med spänning och hade hoppats på minst 1-2 månader iaf :) Men nu till det viktiga vad blev det för något nyförvärv? @Asplund
 
Topp