• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Originalkvitto vid försäljning

Nu är ju både identitetsstölder samt inbrott hos välmående individer inget man kanske ska bagatellisera men jag vill nästan påstå att det inte är värre än att köra runt med en lite finare bil registrerad på dig. Det är lätt att söka upp personer med bra inkomster och från vilken dator som helst egentligen gräva fram fulla identitetsuppgifter, inkomst, skulder, osv...

En modern dyr bil är lite svårare att stjäla, och ännu svårare att sälja, och den garanterar inte något byte vid tex ett inbrott. Få saker som klockor kan uppnå väldigt höga värden samtidigt som de ryms i fickan eller på armen, och lätta att sälja. Juveler och smycken är lite samma kategori, men däremot bra mycket svårare att sälja till vettig peng utan att sälja som tex skrotguld då de ofta är personliga i design.

blev lite rörigt här nu, men jag tror du förstår vad jag menar.
 
Ber om ursäkt i förväg om det redan finns en tråd om detta :)
(Sökte men hittade ingen)

Hur gör ni med originalkvittot när ni köper och säljer begagnade klockor?
Saknar det någon större betydelse så länge klockan har ett värderingsintyg?

Kanske lite luddigt frågat men hoppas ni förstår!

Klart det har en betydelse, åtminstone om klockan är upp till tre år gammal. Köper jag en klocka som är införskaffad inom rikets gränser och den är "ny" dvs 1-3 år så vill jag ha med kvittot
 

månljus

Panerai
Har inte gett ut originalkvitto vid någon av mina klockförsäljningar, har i och för sig inte rört sig om så många och så dyra klockor. Dock rätt nya.
 
Topp