• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oris Aquis från Chrono24

Degnell

Cartier
2-Faktor
Ny på forumet då jag går i tankar att köpa mitt första automatiska ur. Har sedan tidigare två certinor, en victorinox och ett par "dressklockor" i 1-2000:- klassen, men inget som är något märkvärdigt. Dock har jag länge varit sugen på att skaffa ett automatiskt dykur, vilket leder till denna tråd. Har kollat på Oris Aquis Date och den ligger bra i pris på chrono24, kanske lite för bra?

http://www.chrono24.se/oris/aquis-d...rlSubpath=/oris/index.htm&manufacturerIds=188

Någon som handlat från den dealern eller kan ge mig några råd i frågan?
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
C24 är ungefär som Blocket men det borde vara OK att köpa en ny klocka från en handlare i Schweiz.
 

wadstroem

Cartier
Jag har inte personligen handlat från just denna dealer, men detta bör ju rimligtvis betyda att säljaren är säker.

Skärmavbild 2015-02-04 kl. 23.44.54.png
 

Degnell

Cartier
2-Faktor
Jasså, gör det alltid det eller är det från några länder man kan slippa detta? Är det samma oavsett om man köper nytt/ begagnat och av privatperson eller företag?
 

Degnell

Cartier
2-Faktor
Tack för svar! Har hittat flera nya Oris under 10k från trusted dealers i eu-länder med, så då är väl bara frågan om man ska sikta på en Divers Date eller Aquis Date. Båda ser riktigt fina ut. Har redan två ur på länk, men inget på gummi. Med mina tunna handleder får jag dessutom för mig att klockan ser mindre ut på gummi, eller har jag fel?
 

Degnell

Cartier
2-Faktor
Har letat efter vad ett orginal gummiband kostar att komplettera med, men utan någon vidare framgång. Någon som har koll på det?
 

CarlV

Cartier
Det är inte säkert att man åker på tull och moms! Handlat helikopter prylar ifrån Kina ett trettiotal gånger. En gång har jag fått betala moms och tull!
 

Degnell

Cartier
2-Faktor
Kina har jag också beställt en hel del elektronikprylar från, men då har dom alltid märkt grejerna med "gift" och då har jag sluppit "kringkostnaderna" :)
 
Topp