• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Oris Aquis vs Tag Heuer Aquaracer: innan köp

Tag var min första finklocka, därefter gick de utför.... Tagen håller swiss made känsla all the way, kör på Tag! Prova Orisen framöver istället.

Är Oris swiss made :angel:
Ja, Oris är Swiss made. Och, i min mening, en av dom tillverkare i mellansegmentet som har lite integritet. Skulle satsa på Orisen alla dar i veckan. Skit i gråhandlare och snacka med Klockmaster Globen om du är någotsånär i närheten. Dom är bra att ha att göra med.

Hade båda ett tag Oris i den magiska blå men ser svart ut på bilden.
Tag 43mm med keramisk bezel.
Jag sj gillade Tagen mer:
Magisk lume
Kantiga bezelen
Underbar länk
Ball tavla
Nja den kändes mer värd sin peng.
4867CE18-4D20-4AE6-A6F0-DD11939511E1.jpeg
B2C710A9-D9FC-4D6E-9018-4F19EE381AEA.jpeg

Tack för svar! Jag har just nu en seiko spb053 på gummi, klockan är väldigt fin och har en bra känsla men jag är inte förtjust i gummit och att köpa till en original seiko länk ligger på 4k, då köper jag hellre en lite finare dykare. Men jag tror på tagen, jag gillar också den borstade länken bättre, dock tycker jag att en polerad kan vara lite lagom bling i vissa fall:)
Utan att ägt varken TAG eller ORIS så lägger jag en röst för TAGen, iaf snyggast på bild!
Angående länk till din seiko så kom jag över en sida som heter strapcode.com där finns massor med länkar dock utan seiko på spännet men till betydligt bättre pris, inte beställt därifrån själv men kanske nån annan här har nått att tillägga om det.

Hade båda ett tag Oris i den magiska blå men ser svart ut på bilden.
Tag 43mm med keramisk bezel.
Jag sj gillade Tagen mer:
Magisk lume
Kantiga bezelen
Underbar länk
Ball tavla
Nja den kändes mer värd sin peng.
4867CE18-4D20-4AE6-A6F0-DD11939511E1.jpeg
B2C710A9-D9FC-4D6E-9018-4F19EE381AEA.jpeg
Men varför i hela världen har Tag förstoringsglas? Funktionsmässigt är det uppenbart, men designmässigt är det ju självmord! Om fonten var elegant vore det en sak. Men som nu :stop:
Annars är den fin. Men det där... Showstopper.

67915031-1BC3-4E41-885F-223020F72929.jpeg

Köp min första automatiska klocka för precis ett år sen. En dykare var på önskelistan och det blev en Oris. Fastnade för den direkt när jag bildgooglade dykare.

81C16249-FCC6-460A-8A7D-0B9167071E89.jpeg
Men varför i hela världen har Tag förstoringsglas? Funktionsmässigt är det uppenbart, men designmässigt är det ju självmord! Om fonten var elegant vore det en sak. Men som nu :stop:
Håller med lite! Höll mig till lillebror i aquaracern, bättre storlek för min smak och finare i detaljerna!

Utan att ägt varken TAG eller ORIS så lägger jag en röst för TAGen, iaf snyggast på bild!
Angående länk till din seiko så kom jag över en sida som heter strapcode.com där finns massor med länkar dock utan seiko på spännet men till betydligt bättre pris, inte beställt därifrån själv men kanske nån annan här har nått att tillägga om det.
Tack för tipset får kolla in den:)

Det va en grej jag störde mig på hela tiden,såg ut som en vårta på glaset,så håller med till fullo. :banghead:

Tillbaka
Topp