• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Oris Aquis vs Tag Heuer Aquaracer: innan köp

Hade valt en blå tag, riktigt snygg klocka! Hade en aquaracer TT som första bättre klocka och har bara gott att säga om den :) oris är fina också men tycker tag känns lite roligare :)

Hade valt en blå tag, riktigt snygg klocka! Hade en aquaracer TT som första bättre klocka och har bara gott att säga om den :) oris är fina också men tycker tag känns lite roligare :)
Det blir antagligen en blå Tag för mig! Blå dykare känns som ett bra komplement till min speedmaster:) har du möjligtvis kvar din?

Alla dagar :)
55754D67-A025-4A84-813D-1219D5CD721C.jpeg

Jag hade en aquis 43,5mm tidigare (svart).
Jättefin klocka! Det jag kom fram till att jag inte var så förtjust i var dels gångreserven, 38h tycker jag är lite snålt, men är väl ett ickeproblem om det är enda klockan man använder. Sen att länken är polerad funkade inte riktigt för mig. En borstad dykare känns mer tooligt och rätt imho.
Du går nog inte fel med någon. Köper du begagnad är den ekomiska smällen ganska liten och du har råd att byta och prova båda utan att förlora några större pengar. Köp en och prova, sen är du inne i cirkusen med att byta klockor :)
Annars gör ju Seiko grymma dykare för lite mindre pengar men det var ju inte frågan ;)

Jag vet inte hur väl det stämmer men jag har hört av en i övrigt lysande AD att Oris är mer petiga med garanti ifht till andra om man köpt via gråis. Så värt att verkligen kolla att garantin funkar. Sedan generellt tror jag man tröttnar lätt på grönt. Det gjorde iaf jag med Alpinist. Jättesnygg först men sedan bara omöjlig att bära utan att det känns som att "jag har en grön klocka på mig idag" .... Förstår verkligen inte hur man kan gilla "Hulk" tex. Aquisen är bättre men fortfarande grön....
Har köpt Oris via gråis och det var inget problem att registrera klockan på MyOris och därmed få förlängd garanti.

Jag hade en aquis 43,5mm tidigare (svart).
Jättefin klocka! Det jag kom fram till att jag inte var så förtjust i var dels gångreserven, 38h tycker jag är lite snålt, men är väl ett ickeproblem om det är enda klockan man använder. Sen att länken är polerad funkade inte riktigt för mig. En borstad dykare känns mer tooligt och rätt imho.
Du går nog inte fel med någon. Köper du begagnad är den ekomiska smällen ganska liten och du har råd att byta och prova båda utan att förlora några större pengar. Köp en och prova, sen är du inne i cirkusen med att byta klockor :)
Annars gör ju Seiko grymma dykare för lite mindre pengar men det var ju inte frågan ;)
Tack för svar! Jag har just nu en seiko spb053 på gummi, klockan är väldigt fin och har en bra känsla men jag är inte förtjust i gummit och att köpa till en original seiko länk ligger på 4k, då köper jag hellre en lite finare dykare. Men jag tror på tagen, jag gillar också den borstade länken bättre, dock tycker jag att en polerad kan vara lite lagom bling i vissa fall:)

Aldrig testat tagen men blev grymt imponerad av Orisen när jag testat. Känns som en riktigt rejäl pjäs Skulle personligen tagit den.

Tack för svar! Jag har just nu en seiko spb053 på gummi, klockan är väldigt fin och har en bra känsla men jag är inte förtjust i gummit och att köpa till en original seiko länk ligger på 4k, då köper jag hellre en lite finare dykare. Men jag tror på tagen, jag gillar också den borstade länken bättre, dock tycker jag att en polerad kan vara lite lagom bling i vissa fall:)
053an är ju jättefin. Själv har jag siktat in mig på 071 som nästa klocka egentligen. Men blir din till salu så kan du ju lägga ett PM ;)

Tag var min första finklocka, därefter gick de utför.... Tagen håller swiss made känsla all the way, kör på Tag! Prova Orisen framöver istället.

Är Oris swiss made :angel:

Märkesmässigt hade jag tagit Oris varje dag över Tag Heuer. Hade du däremot haft en Heuer dykare hade det varit lite att fundera på :) Med det sagt, köp den du blir glad av. Det är för din skull du köper klockan, inte för någon annan.

Märkesmässigt hade jag tagit Oris varje dag över Tag Heuer. Hade du däremot haft en Heuer dykare hade det varit lite att fundera på :) Med det sagt, köp den du blir glad av. Det är för din skull du köper klockan, inte för någon annan.
Tycker Oris är ett grymt märke, men just bland dykarna tilltalar Tagen mig mer:) tack för input!

Tillbaka
Topp