• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oris Carl Brashear

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Läder bandet var inte någon höjdare, mörk brun blank...
Provade lite annat igår... Vet inte om det blev något bättre...
Vad tycks?
Nu har ju jag inte Oris brons utan en annan i brons, men jag kör just nu på ett svart perlon som faktiskt ser riktigt trevligt ut. Sedan är ju det badbart också :). Jag trodde blått skulle passa till brons, men min bronspatina vs den lite klarblå färgen på bandet jag hade blev inte helt 100. Men din skulle säkert passa bra till ett mörkblått alligator eller mörk petrolium blå av den sorten Sjöö Sandström har på sin Royal Steel med silvertavlan...
 

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Tjena

Jag har bara kört med nageurbandet.

Tänkte jag skall be Micke gör ett band åt mig snart.
Finns inte så många som säljer 21mm
Fan är det 21mm....?
Mätte med det man hade hemma och fick det till 20, sen när jag provade 20mm band finns det en liten glipa i vissa vinklar...
Men det gröna nageur bandet ska vara 20 eller är den 21?
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Fan är det 21mm....?
Mätte med det man hade hemma och fick det till 20, sen när jag provade 20mm band finns det en liten glipa i vissa vinklar...
Men det gröna nageur bandet ska vara 20 eller är den 21?
Det skalm vara 21mm mellan bandhornen.

Nageurbandet är 21mm om jag inte missminner mig(det jag beställde i alla fall)
 

Kron

Breitling
Någon som har använt klockan flitigt och fått uppleva den estetiska förändringen i materialet? Ros eller ris?
 

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Någon som har använt klockan flitigt och fått uppleva den estetiska förändringen i materialet? Ros eller ris?
Nu har jag inte haft den så länge men absolut Ros, älskar att klockan börjat mörkna.
Du får även med en beskrivning i lådan med hur du kan tvätta rent klockan för att få den i nyskick om man gillar det
 

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    102.7 KB · Visningar: 243
  • image.jpeg
    image.jpeg
    154.5 KB · Visningar: 252
  • image.jpeg
    image.jpeg
    152.3 KB · Visningar: 250

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Om tavlan på Orisen ens är hälften så fantastisk i verklighet som den ter sig på bild så slår den ju Tudorn med hästlängder.
Den är mer levande än Tudorn.
Blå tavla, mörk nästan svart i dåligt ljus, jättefin i solljus.
Va förbi Klockmäster i Globen förra helgen och de hade en inne.
Blev lite förvånad då jag trodde de va slutsålda vid de här laget, de hade beställt in fler efter att jag köpte den sista förra sommarn.
 
Senast ändrad:

azcii

Patek
2-Faktor
Den är mer levande än Tudorn.
Blå tavla, mörk nästan svart i dåligt ljus, jättefin i sol ljus.
Va förbi Klockmäster i Globen förra helgen och de hade en inne.
Blev lite förvånad då jag trodde de va slutsålda vid de här laget, de hade beställt in fler efter att jag köpte den sista förra sommarn.
Vad får man ge för en på klockmaster?
 

Essen

Omega
Måste fråga församlingen och er som har klockan om ni har någon koll på vilken brons klockan är tillverkad av?
Anledningen till frågan är att på era bilder, och nästan alla andra som jag sett av den här klockan så verkar den få en ganska mörk patina. Och även rätt så fort verkar det som... Jag har en Stevral Moray i brons som jag bär nästan varje dag, och har gjort så sen i september, och den visar nästan ingen patina än... Liite mörkare kanske, men jag trodde det skulle gå snabbare... Eller kan det vara något annat? Min bezel (och resten av klockan) är borstad... Hur är finishen på Orisens bezel mellan siffrorna? Jag tycker nästan den ser blästrad ut, skulle det kunna skynda på patineringen? Hur är er patinering på boetten jämfört med bezeln?
IMG_1145.JPG

Lite mer patina på kronan dock:)

IMG_1143.JPG

Hyfsat nördig frågeställning, men jag tycker det är kul att jämföra:) Alltid lär man sig något!
Måste oxå säga att Orisen är grymt snygg och jag hade gärna haft en oxå!!!
 
Senast ändrad:

ScubaKing

Audemars
Måste fråga församlingen och er som har klockan om ni har någon koll på vilken brons klockan är tillverkad av?
Anledningen till frågan är att på era bilder, och nästan alla andra som jag sett av den här klockan så verkar den få en ganska mörk patina. Och även rätt så fort verkar det som... Jag har en Stevral Moray i brons som jag bär nästan varje dag, och har gjort så sen i september, och den visar nästan ingen patina än... Liite mörkare kanske, men jag trodde det skulle gå snabbare... Eller kan det vara något annat? Min bezel (och resten av klockan) är borstad... Hur är finishen på Orisens bezel mellan siffrorna? Jag tycker nästan den ser blästrad ut, skulle det kunna skynda på patineringen? Hur är er patinering på boetten jämfört med bezeln?
IMG_1145.JPG

Lite mer patina på kronan dock:)

IMG_1143.JPG

Hyfsat nördig frågeställning, men jag tycker det är kul att jämföra:) Alltid lär man sig något!
Måste oxå säga att Orisen är grymt snygg och jag hade gärna haft en oxå!!!

Klockbrons består av 78–85 % koppar och 15–22 % tenn. Ibland ingår 1–3 % bly istället för lika mycket tenn
 

PSV

Breitling
Denna klocka är nu helt slutsåld på Oris. Kolla med fördel in _aboen på IG som har några härliga bilder av sin klocka
 
Topp