• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oris movember

Engel

Omega
Ser riktigt Shyst och och för en god sak
604275A5-FFC0-401F-B13C-8660A278945D.png
någon som har mer info om hur många som kommer till Sverige
https://www.oris.ch/watch/oris-movember-edition/01-733-7707-4084-set-ls
 
Senast ändrad:

Simpano

Breitling
2-Faktor
Ser riktigt snygg ut tycker jag. Lite lik Tudors svarta Black Bay.
Intressant med storleken på 40mm.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
1950€. Man blir lite nyfiken på hur mycket av intäkterna som går vidare till movember-kassan. /

Det är absolut viktigt att detta redogörs ordentligt.
Har ändå svårt att se mig själv lägga 20k på en Oris. Finns mycket annat skoj för pengen.
Tänker spontant på Seiko MM300 eller någon trevlig Sinn. :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Det är absolut viktigt att detta redogörs ordentligt.
Har ändå svårt att se mig själv lägga 20k på en Oris. Finns mycket annat skoj för pengen.
Tänker spontant på Seiko MM300 eller någon trevlig Sinn. :)

Tänker på den typen av julkort där delar går till BCF eller UNHCR som ofta kan kosta en hundralapp för ett paket, men där inte ens en tia går till ändamålet. Finns ingen anledning att inte skicka hundringen direkt till rätt organisation istället.
 

DrDre

Patek
Gillar deras hela vintage serie (65 heter den väl?), men frågan är inte denna varianten är den allra mest lyckade.
 

mmh

Panerai
2-Faktor
image.jpg
Jag högg en! 2000 kr till movember-kampanjen! Natot är gräsligt, ska komplettera med en länk istället! :)
Jag testade en sådan idag och gillar den skarpt. Perfekt storlek och riktigt snygg! Funderar faktiskt på att slå till men skulle ju egentligen köpa en Rolex DJ...
Har du redan skaffat en länk till den? Passar vanliga Oris Sixty-five 20mm länken till den?
14EB760C-222A-4E82-9328-3B39F8AC7DE0.jpeg
 

Roffe

Panerai
2-Faktor
Jag testade en sådan idag och gillar den skarpt. Perfekt storlek och riktigt snygg! Funderar faktiskt på att slå till men skulle ju egentligen köpa en Rolex DJ...
Har du redan skaffat en länk till den? Passar vanliga Oris Sixty-five 20mm länken till den?
14EB760C-222A-4E82-9328-3B39F8AC7DE0.jpeg
Har ännu inte kompletterat med länk, men ska passa vad jag hört! :)
 

Roxny

Omega
Finns ett ex i Eskilstuna fortfarande, var och
klämde på den idag. Riktigt trevlig klocka, är faktiskt lite sugen på att slå till. Tycker natot såg riktigt bra ut på den också, men har svårt att se mig använda det själv pga färgkombinationen som inte riktigt passar mig.
 
Topp