Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja det är lite synd..Absolut! Men hur många ska de göra? Känns lite som att de rider på vågen och kastar ut klocka efter klocka i vintage-stil. Jag är inte säker på vad jag tycker om det. Måste fundera...
Önskar inte jag fick bånge på annat, för då hade jag behållt den. Kunde iofs väntat lite grann och haft kvar den... men jaja. Den är grym, kvalitetsmässigt. Rotorn är tyst och fin, tavlan är fantastisk.. boetten är strax under 13mm totalt, så mer eller mindre som en Sub i tjocklek, men byggd som en gammal dykare från 60-talet (den är trots allt baserad på en dykare som Oris tillverkade 1965), så den känns mycket tunnare och mer elegant. Grym!Bump
Går i köptankar, men innan vore det kul att höra vad ni som ägt en ett tag har att säga om den!
Kvalite, +/- dygn, känsla.....
Vad kör du för armband på bilden?Fick ingen direkt wow-känsla av den blåa..
Denna får nog stanna att bra tag dock!![]()
![]()
Originalgummit!Vad kör du för armband på bilden?
Bump
Går i köptankar, men innan vore det kul att höra vad ni som ägt en ett tag har att säga om den!
Precis så som jag känner. Jag misstänker att det är en sån klocka man gillar jättemycket i början och sedan tröttnar lite på. På gränsen till gimmickig i det avseendet tyvärr. Men den är ju cool. Spontant tycker jag den är aningen för dyr också som flera anmärkt på tidigare. Listpris på 15 hade känts mer rimligt, i linje med deras propilot date ungefär för det är ungefär samma klocka.Gillade inte modellen när den släpptes. När den kom på länk började jag mjukas upp lite och provade den i butik men den kändes inte rätt. Sen började jag kolla bilder på nätet och fick för mig att fan, kanske måste ha en iallafall! Riktigt märklig klockaBlir inte klok på den.
Härligt läderband. Var hittade du det?Så den ska användas!
Min har fått ett alldeles eget läder, inte så praktiskt vid dykning men det har gjort att den numera får agera min "vara fin och träffa kunder på jobbet -klocka" vilket inte alls var planen från början.![]()
![]()
Precis så som jag känner. Jag misstänker att det är en sån klocka man gillar jättemycket i början och sedan tröttnar lite på. På gränsen till gimmickig i det avseendet tyvärr. Men den är ju cool. Spontant tycker jag den är aningen för dyr också som flera anmärkt på tidigare. Listpris på 15 hade känts mer rimligt, i linje med deras propilot date ungefär för det är ungefär samma klocka.
Det är en riktig toppenklocka enligt mig, som @Norra säger så känns den tunnare än vad den är vilket är ett stort plus.Bump
Skulle snarare säga att ringen är väldigt "klickig", inget som är plastigt för de pengarna.. men som du säger, inget i jämförelse med RÖWLÄX!Det är en riktig toppenklocka enligt mig, som @Norra säger så känns den tunnare än vad den är vilket är ett stort plus.
Det enda som känns sämre är vridringen som känns lite plastig men då jämför jag med SubC som är betydligt dyrare, inget att fundera på klipp till!
Gummibandet är helt fantastiskt & då gillar jag inte ens gummiband
Dum fråga men hur tar man bort gummibandet?
Hade den i jan-feb men den fick vandra vidare. Hade många rätt (tavla, glas, krona och inte minst det sköna tropic bandet) men som flera har skrivit här så kändes vridringen väl plastig i både material och vrid.
Oh den va fin, vad är det för band?Fick hem min Topper Edition i går
![]()
Tack, Sherwan! Det är Oris originalstrap. Dubbelvikt nylon. Lite stelt nu när det är helt nytt men känns väldigt gediget och lovande.Oh den va fin, vad är det för band?
Grattis![]()
Den måste kollas upp, tror den skulle passa bra med brons variantenTack, Sherwan! Det är Oris originalstrap. Dubbelvikt nylon. Lite stelt nu när det är helt nytt men känns väldigt gediget och lovande.
Så här ser spännet ut:Den måste kollas upp, tror den skulle passa bra med brons varianten![]()