Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Också mycket nöjd med min som jag hämtade i tisdags. Inga issues alls med vridringen, men jag jämför ju bara med en SKX007...
Lite förvånad över hur tung den känns trots sin smidighet, rejäl boett och så safirglaset kanske väger en del. Men det ger bara en än mer gedigen känsla. Om de släpper en länk kommer den kännas riktigt massiv!![]()
Är det ingen här på forumet som har skrivit någon recension på klockan? Hade varit kul att läsa om hur den är efter ett tag. Sugen på köp men rädd att man kanske tröttnar snabbt på den. Gillar inte att flippa grejer![]()
Bilder!För min del är den här 100 ggr snyggare än LLD som alla jämför medHar haft den i snart 2 månader och älskar den
Göaset är helt fantastiskt
![]()
Designmässigt en riktig jävla fullträff. Skulle göra sig riktigt bra på nitad stållänk (inget fel på bandet dock).
Ja jävlar, att man gått och blivit klärvoajant!Och hur rätt fick inte du då.
@M.L
Ja jävlar, att man gått och blivit klärvoajant!
Vad mer vill ni veta om framtida klocksläpp?![]()
Minns någon hur man ställer datum på selittaverket? Alltså inte bara frammåt den första om månaden har 30 dagar, utan tid och datum?
Står i manualen men jag den inte här. Normalt ställer jag datumet och vrider sen fram tiden, över tolv om det är eftermiddag eftersom datumbytet ju ska ses som midnatt. Och såklart inget datumbytet mellan 22-02.
Men på Orisen blir det lätt fel, så den inte byter vid 24, utan vid 12.
Provade denna idag. Blev tyvärr mäkta besviken på allt utom gummibandet... Plastigare känsla får man leta efterDykarringen kändes sjukt rapplig och fakepatinan såg verkligen fake ut... Synd eftersom jag verkligen gillar den på bild
![]()
Tjockleken har jag inget problem med, men det känns som att ringen är gjord av plast och det ger lite leksaksklockintryck. Nu överdriver jag såklart men du fattar vad jag menar. Känns inte gedigen helt enkelt. Index är fakepatinerade (gula) för att e en vintagekänsla (antar jag) och det störde mig när jag såg den irl.Jag gillar att den passar till allt! Ringen känns liksom "tunn" tycker jag, inte mycket motstånd heller, men sen är det ju inte heller en toolig klocka.
Vilken fakepatina menar du?
Iaf den på Kungsholmen.Någon som har koll på vilka (om några) Klockmaster-butiker i Stockholm som har sextiofemman inne för tillfället?
Snygg!Finns i ny version. Gillar!
Absolut! Men hur många ska de göra? Känns lite som att de rider på vågen och kastar ut klocka efter klocka i vintage-stil. Jag är inte säker på vad jag tycker om det. Måste fundera...