VRD
Basic
Någon här som vågat sig på att borsta länken?(ej min)
Jag borstade min gamla oris med titanlänk när jag tröttnade på fula repor, blev riktigt nöjd inte bästa bilderna just på länken dock.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Någon här som vågat sig på att borsta länken?(ej min)
Mycket läckerHär kommer det lite bilder! Supernöjd med klockan
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Sugen på att göra det men vet inte om jag vågar
Snyggt!Jag borstade min gamla oris med titanlänk när jag tröttnade på fula repor, blev riktigt nöjd inte bästa bilderna just på länken dock.
![]()
![]()
Trevligt med en Oristråd![]()
![]()
Mycket snygg!Trevligt med en Oristråd![]()
![]()
Övre bandet var trevligtDen första klockan som jag betalade för själv back in the days (2007).... TT1 Diver Titan Chronograph med länk
Borde aldrig ha sålt den, högst oklart varför jag sålde den, faen. Experimenterade med lite olika band
![]()
![]()
![]()
![]()
Fick hem denna på posten idag. Grymt nöjd med första intrycket man fått än så länge. Jag funderar dock på att inhandla en länk. Någon som vet en sida med bra pris på länken? Hittar bara kompletta klockor, mina google skills kanske är rätt sunkiga![]()
Jäklar vilken snygg Oris, har kollat på liknande med orangea inslag och det är mycket möjligt att något sådant blir mitt nästa köp.Har två Oris dykare, prodivern och en Aquis Maldives. Otroligt grymma klockor som jag skattar väldigt högt.
Ursäkta den dåliga bilden, dottern vägrar flytta på sig. Lol
Hittade den här länken tidigare i tråden, har inte själv handlat där men gick tydligen smidigt för Ronnie_82. Priserna verkar vara bra!
http://www.olfert-co.de/ORIS-Uhrenarmbaender
Jag har gillat Oris en längre tid men tyvärr inte kommit längre än ett inköp av en Big Crown Pointer Day (den gamla modellen). Lite av en best på handleden och används alldeles för lite.
![]()
Idag var det dock dags att skaffa en släkting till Big Crown. Jag har varit sugen på en Aquis Date ett tag och när jag ändå skulle till favoriturmakaren i Globen och skaffa winders, passade jag på att kolla extra noga. Den som fanns på radarn var den grå/gröna men den föll mig inte alls på läppen. Den grå urtavlan var alldeles för ljus för min smak. Jag frågade då Urmakare Nilsson om den nya Aquis med urtavla i Deep Blue och blev då tipsad om att fråga herren som precis kommit in i butiken och som visade sig vara den skandinaviske representanten för Oris. Vissa dagar skall man inhandla sig en skraplott.....
Fick berättat att den skandinaviska marknaden hade blivit tilldelad fem (5!) ex i ett initialt skede och att de skulle komma in vilken dag som helst. Svante högg på två av dessa direkt, den danske representanten log och jag bad om ett samtal så snart dessa anlänt.
Idag kom samtalet så jag smet iväg från kontoret och befann mig en bilkö i Södra Länken senare i butiken. Den vaaaar magisk!Egentligen avsåg jag tänka över saken över helgen då jag gärna tar större ekonomiska beslut påverkad av alkohol (Bl.a bestämde mig lagom ölfryntlig en gång att köpa en Pontiac Firebird Esprit -75, samma som James Garner i The Rockford Files körde, och gjorde det också). Nåja. denna gång så körde vi på nyktert så en länkförkortning senare satt den på handleden och min Airman åkte ned i Orisasken.
Bilder nedan. Ursäkta kvaliteten men det var lite knepigt att få fram The Deep Blue på ett sätt som verkligen gör det rättvisa. Bör hellre upplevas så ta en sväng till Klockmäster Globen och kika själv. Rekommenderar dock att skynda på för det finns som sagt endast ett ex kvar. Brorsan följde med mig...
![]()
![]()
![]()
MÄKTIG!Hejs!
Fick hem denna häromdagen, 46mm är inget att skämta omStor, men inte överdrivet tung (Titan).
![]()
Hejs!
Fick hem denna häromdagen, 46mm är inget att skämta omStor, men inte överdrivet tung (Titan).
![]()
Tack!MÄKTIG!![]()
Tackar!Vilken krigarklocka!Grattis!
Köpt gummi där, gick smidigt utan problemTackar, ska se om urhandlaren här i stan kan matcha deras priser. Annars får det bli en beställning därifrån![]()
Köpt gummi där, gick smidigt utan problem![]()
Med de gamla låsen var det annorlunda så då gick det inte att byta emellan. Vet ej med de nyaÄr de någon som vet:
Om man köper ett gummi till Aquisen utan spänne, kan man använda spännet från länken? Eller är det två helt olika mekanismer?
SNYGG!Hejs!
![]()