kabro
Basic
Där satt den, snyyyyyggt!!Orange gummi på! Flyger enligt mig.
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Där satt den, snyyyyyggt!!Orange gummi på! Flyger enligt mig.
![]()
Orange gummi på! Flyger enligt mig.
![]()
Bra val av färgBara kör! Stod mellan grön och blå när jag köpte. Blev en blå för min del. Den gröna har fördelen att finns med small seconds.
Oris känns som väldigt mycket kvalitet för pengarna.
![]()
![]()
Jag har en gummilänk som aldrig används. Du får gärna köpa denVad fick du ge för länken? Sugen på att skaffa en till min också.
Edit: läste vidare i tråden och fann svaret på min fråga.![]()
Jag har en gummilänk som aldrig används. Du får gärna köpa den
Svart med silverfärgat spänneVilken färg?
Pris?Svart med silverfärgat spänne
300kr
Det är den verkligen men vet inte om jag vill ge 46000kr för en Oris. Jag tokgillade både min artilier och diverse date men en av anledningarna va även priset. Äh, kanske bara jag som är feg och tänker för mkt på andrahandsvärdet, den är kanske värd så mkt nu iom inhouse och finishenTycker att denna verkar rätt cool:
http://www.ablogtowatch.com/oris-big-crown-propilot-calibre-111-watch/
Ja att Oris gör grymma klockor är det inget snack om! Tror kanske att Oris inte vill lämna för stor lucka upp till tillverkarna i nästa prisklass som alla har höjt sina priser. Man får spana på begagnade om något årKan nog hålla med...lite. Fast min aquis chrono kostade en del och är skitnöjd med den fastän det sitter ett sellitta-verk i. Men att det just är inhouse i propiloten kanske verifierar priset? Har ingen aning egentligen, dreglar fortfarande lite över bilderna och är allmänt borta just nu... Laddar inför U21-finalen!![]()
Så jäkla drillat! Kul köp... Om du är en av velarna i "jagändrarmighelatidenvilkenorisjagskaha" så säger jag äntligen. Är du inte det så säger jag - pågar, bestäm er för helveteJag har gillat Oris en längre tid men tyvärr inte kommit längre än ett inköp av en Big Crown Pointer Day (den gamla modellen). Lite av en best på handleden och används alldeles för lite.
![]()
Idag var det dock dags att skaffa en släkting till Big Crown. Jag har varit sugen på en Aquis Date ett tag och när jag ändå skulle till favoriturmakaren i Globen och skaffa winders, passade jag på att kolla extra noga. Den som fanns på radarn var den grå/gröna men den föll mig inte alls på läppen. Den grå urtavlan var alldeles för ljus för min smak. Jag frågade då Urmakare Nilsson om den nya Aquis med urtavla i Deep Blue och blev då tipsad om att fråga herren som precis kommit in i butiken och som visade sig vara den skandinaviske representanten för Oris. Vissa dagar skall man inhandla sig en skraplott.....
Fick berättat att den skandinaviska marknaden hade blivit tilldelad fem (5!) ex i ett initialt skede och att de skulle komma in vilken dag som helst. Svante högg på två av dessa direkt, den danske representanten log och jag bad om ett samtal så snart dessa anlänt.
Idag kom samtalet så jag smet iväg från kontoret och befann mig en bilkö i Södra Länken senare i butiken. Den vaaaar magisk!Egentligen avsåg jag tänka över saken över helgen då jag gärna tar större ekonomiska beslut påverkad av alkohol (Bl.a bestämde mig lagom ölfryntlig en gång att köpa en Pontiac Firebird Esprit -75, samma som James Garner i The Rockford Files körde, och gjorde det också). Nåja. denna gång så körde vi på nyktert så en länkförkortning senare satt den på handleden och min Airman åkte ned i Orisasken.
Bilder nedan. Ursäkta kvaliteten men det var lite knepigt att få fram The Deep Blue på ett sätt som verkligen gör det rättvisa. Bör hellre upplevas så ta en sväng till Klockmäster Globen och kika själv. Rekommenderar dock att skynda på för det finns som sagt endast ett ex kvar. Brorsan följde med mig...
![]()
![]()
![]()
Så jäkla drillat! Kul köp... Om du är en av velarna i "jagändrarmighelatidenvilkenorisjagskaha" så säger jag äntligen. Är du inte det så säger jag - pågar, bestäm er för helvete![]()
Den är svart som ett semiblankt sotararschel. Mycket stilfullt mot den fina urtavlan....Jäääklar vad snyggt, precis vad som behövdes!!
Men vad är det egentligen för färg på bezelen, ser den lite brun ut på första bilden?!
Den är svart som ett semiblankt sotararschel. Mycket stilfullt mot den fina urtavlan....
Grattis till (statement) snyggaste dykarn 2015!!!Jag har gillat Oris en längre tid men tyvärr inte kommit längre än ett inköp av en Big Crown Pointer Day (den gamla modellen). Lite av en best på handleden och används alldeles för lite.
![]()
Idag var det dock dags att skaffa en släkting till Big Crown. Jag har varit sugen på en Aquis Date ett tag och när jag ändå skulle till favoriturmakaren i Globen och skaffa winders, passade jag på att kolla extra noga. Den som fanns på radarn var den grå/gröna men den föll mig inte alls på läppen. Den grå urtavlan var alldeles för ljus för min smak. Jag frågade då Urmakare Nilsson om den nya Aquis med urtavla i Deep Blue och blev då tipsad om att fråga herren som precis kommit in i butiken och som visade sig vara den skandinaviske representanten för Oris. Vissa dagar skall man inhandla sig en skraplott.....
Fick berättat att den skandinaviska marknaden hade blivit tilldelad fem (5!) ex i ett initialt skede och att de skulle komma in vilken dag som helst. Svante högg på två av dessa direkt, den danske representanten log och jag bad om ett samtal så snart dessa anlänt.
Idag kom samtalet så jag smet iväg från kontoret och befann mig en bilkö i Södra Länken senare i butiken. Den vaaaar magisk!Egentligen avsåg jag tänka över saken över helgen då jag gärna tar större ekonomiska beslut påverkad av alkohol (Bl.a bestämde mig lagom ölfryntlig en gång att köpa en Pontiac Firebird Esprit -75, samma som James Garner i The Rockford Files körde, och gjorde det också). Nåja. denna gång så körde vi på nyktert så en länkförkortning senare satt den på handleden och min Airman åkte ned i Orisasken.
Bilder nedan. Ursäkta kvaliteten men det var lite knepigt att få fram The Deep Blue på ett sätt som verkligen gör det rättvisa. Bör hellre upplevas så ta en sväng till Klockmäster Globen och kika själv. Rekommenderar dock att skynda på för det finns som sagt endast ett ex kvar. Brorsan följde med mig...
![]()
![]()
![]()
Jag har gillat Oris en längre tid men tyvärr inte kommit längre än ett inköp av en Big Crown Pointer Day (den gamla modellen). Lite av en best på handleden och används alldeles för lite.
![]()
![]()
![]()
![]()
Jag är inne på min sjätte prodiver. En klocka som inte lämnar något att önska. Fy satan vad bra den är. Den enda nackdelen är att ingen av mina andra klockor får någon handledstid
Jag kommer att skaffa mig en prodiver utan kronograf också eftersom den är ett litet snäpp mindre med sina 49mm så att jag har något att sporta till kostym.
Denna är 51mm exkl knapparna som är ganska rejäla dom också..![]()
![]()
![]()
![]()
Hyfsad närvaro på handleden om man säger så.
I Love![]()
Grymt fin. Stilren och passar till allt. Har själv beställt en Classic med vit urtavla och läderband.Hej!
Jag har blivit väldigt intresserad av en Oris Artix Date med blå urtavla. Vad tycker ni Orisägare? Är det något att satsa på? Jag är inte så intresserad av dykare, annars är flera stycken i tråden väldigt fina, men det får bli nästa klocka i så fall.
http://www.oris.ch/en/watches/oris-artix-date/01-733-7642-4035-07-8-21-80
![]()
Absolut något att satsa på!! DEn finns med på min klocklista...Hej!
Jag har blivit väldigt intresserad av en Oris Artix Date med blå urtavla. Vad tycker ni Orisägare? Är det något att satsa på? Jag är inte så intresserad av dykare, annars är flera stycken i tråden väldigt fina, men det får bli nästa klocka i så fall.
http://www.oris.ch/en/watches/oris-artix-date/01-733-7642-4035-07-8-21-80
![]()
Utveckla gärna!Absolut något att satsa på!! DEn finns med på min klocklista...![]()