Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Inte koll på just Aquis, men det låter rimligt i mina öron.Nån som har servat en Aquis och kan mellan tumme och pekfinger uppskatta en servicekostnad? Jag har fått ett prisförslag på 4k för en genomgång. Rimligt eller dyrt?
Jag har fått prisuppgifter på 6k resp ca 7k från olika ställen, vilket jag tycker är i häftigaste laget med tanke på värdet på klockan.Nån som har servat en Aquis och kan mellan tumme och pekfinger uppskatta en servicekostnad? Jag har fått ett prisförslag på 4k för en genomgång. Rimligt eller dyrt?
Jag har fått prisuppgifter på 6k resp ca 7k från olika ställen, vilket jag tycker är i häftigaste laget med tanke på värdet på klockan.
Riktigt läcker! Stort grattis till ett fint urHallå Orisare, sitter på balkongen med inköpt ur och en kall pilsner. Spanat in diver 65:an ganska länge utan att trycka på knappen men nu så kom jag till skott.
Varit utan Oris länge men nu så är man tillbaka och riktigt nöjd med köpet
![]()
Verkar vara rätt grovyxad finish dockJag snubblade över detta konto på IG. Jag har ingen aning om vem det är eller vad det är för kvalité på grejerna. Men då jag får för mig att det är ganska ovanligt med folk som gör band till just Aquis så tyckte jag det var lite intressant
![]()
Själv tyckte jag att adapters med Nato såg rätt häftigt ut.Båda dessa tycker jag illustrerar att integrerade bandhorn inte lämpar sig för bandbyten![]()
Inget fel på Sandin men Hanssons är snabbare. Tror bara det är Sandin och Hanssons (Frölunda torg) som trycker klockor i GBG.Jamen då får det bli dit jag går. Sandin var det första jag tänkte när det gäller GBG. Tack för tipset.
Beso i Antikhallarna kan oxå trycka, vet dock inte hur högt då moderna dykarur inte riktigt är hans primära genre.Inget fel på Sandin men Hanssons är snabbare. Tror bara det är Sandin och Hanssons (Frölunda torg) som trycker klockor i GBG.
Många många år sedan jag var där. Då skickade de till någon annan som tryckte.Beso i Antikhallarna kan oxå trycka, vet dock inte hur högt då moderna dykarur inte riktigt är hans primära genre.
Passade på att fråga om han kunde trycka min gamle sextiotals-Tudor när jag var in och letade vintage åt en vän. Det var inga bekymmer sa han och ville bara ha nån hundralapp för besväret, så lät absolut som att han gjorde det själv.Många många år sedan jag var där. Då skickade de till någon annan som tryckte.
Du frågade inte om det tar 10min eller 2 dagar.Passade på att fråga om han kunde trycka min gamle sextiotals-Tudor när jag var in och letade vintage åt en vän. Det var inga bekymmer sa han och ville bara ha nån hundralapp för besväret, så lät absolut som att han gjorde det själv.
Nä jag gjorde inte det, vilket gjort att jag grämt mig så mycket att jag inte gått in med klockan ännu, trots att det var ett halvår sedanDu frågade inte om det tar 10min eller 2 dagar.Jättebra om de trycker såklart.
Klockan är provtryckt och godkänd via Magnussons ur. Var först in på Sandin för det var närmast och jag var latInget fel på Sandin men Hanssons är snabbare. Tror bara det är Sandin och Hanssons (Frölunda torg) som trycker klockor i GBG.
Kul ändå att de inte vågar trycka en Oris.Klockan är provtryckt och godkänd via Magnussons ur. Var först in på Sandin för det var närmast och jag var lat. Men eftersom dom inte sålde Oris ville dom inte provtrycka utan hänvisade då till Magnussons Ur. Sandin var f.ö väldigt trevliga och kollade upp adress osv. till Magnussons så hatten av till dom.
Ja hon sa kort och gott att det var en försäkringsgrej om dom skulle spränga klockan.Kul ändå att de inte vågar trycka en Oris.
Bra där! Ska bli 32*c idag så ett dopp behövs.Ja hon sa kort och gott att det var en försäkringsgrej om dom skulle spränga klockan.
Oavsett så är den då tät vilket var skönt. Nu vågar jag vara i djupa delen av bassängen.![]()
Sålde tyvärr min gröna på 39,5 förra veckan då annat är påväg in, oavsett så är det en riktigt trevlig sommardykare som jag var väldigt nöjd med-Jag är lite sugen på en Aquis. Jag hade en på lån för två år sedan. Den var på 43,5cm. Den här gången kommer jag gå ner till 39,5cm tror jag. En grön Aquis på 39,5cm skulle sitta bra
![]()
![]()
![]()
Sålde tyvärr min gröna på 39,5 förra veckan då annat är påväg in, oavsett så är det en riktigt trevlig sommardykare som jag var väldigt nöjd med
![]()
Jag är också sugen på en aquis, 43:an blir för stor för mig,39 va väldigt liten men 41,5 blev mycke bättre så det lutar åt 41 för mig-Jag är lite sugen på en Aquis. Jag hade en på lån för två år sedan. Den var på 43,5cm. Den här gången kommer jag gå ner till 39,5cm tror jag. En grön Aquis på 39,5cm skulle sitta bra
![]()
![]()
![]()
Någon här som sitter på en oris aquis carysfort och vill vädra sina åsikter, börjar bli grymt sugen på en, men vill veta lite vad forumet tycker och tänker (ni som haft den)? Är det värt dubbla pengen mot en vanlig aquis?