• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Oristråden!

Nån som har servat en Aquis och kan mellan tumme och pekfinger uppskatta en servicekostnad? Jag har fått ett prisförslag på 4k för en genomgång. Rimligt eller dyrt?

Nån som har servat en Aquis och kan mellan tumme och pekfinger uppskatta en servicekostnad? Jag har fått ett prisförslag på 4k för en genomgång. Rimligt eller dyrt?
Inte koll på just Aquis, men det låter rimligt i mina öron.
Jobbet är ju ungefär detsamma oavsett klocka, resten handlar mest om risker.
Edit: givet samma komplikationer.

Jag har fått prisuppgifter på 6k resp ca 7k från olika ställen, vilket jag tycker är i häftigaste laget med tanke på värdet på klockan.

Klockia tar 4000 för en vanlig Oris Automat, 5900 för kronografer:

Screenshot_20210710-072011_Chrome.jpg

Jag snubblade över detta konto på IG. Jag har ingen aning om vem det är eller vad det är för kvalité på grejerna. Men då jag får för mig att det är ganska ovanligt med folk som gör band till just Aquis så tyckte jag det var lite intressant 😊

Screenshot_20210710-100459_Instagram.jpg

Många många år sedan jag var där. Då skickade de till någon annan som tryckte.
Passade på att fråga om han kunde trycka min gamle sextiotals-Tudor när jag var in och letade vintage åt en vän. Det var inga bekymmer sa han och ville bara ha nån hundralapp för besväret, så lät absolut som att han gjorde det själv.

Passade på att fråga om han kunde trycka min gamle sextiotals-Tudor när jag var in och letade vintage åt en vän. Det var inga bekymmer sa han och ville bara ha nån hundralapp för besväret, så lät absolut som att han gjorde det själv.
Du frågade inte om det tar 10min eller 2 dagar. ;) Jättebra om de trycker såklart.

Inget fel på Sandin men Hanssons är snabbare. Tror bara det är Sandin och Hanssons (Frölunda torg) som trycker klockor i GBG.
Klockan är provtryckt och godkänd via Magnussons ur. Var först in på Sandin för det var närmast och jag var lat 😁. Men eftersom dom inte sålde Oris ville dom inte provtrycka utan hänvisade då till Magnussons Ur. Sandin var f.ö väldigt trevliga och kollade upp adress osv. till Magnussons så hatten av till dom.

Klockan är provtryckt och godkänd via Magnussons ur. Var först in på Sandin för det var närmast och jag var lat 😁. Men eftersom dom inte sålde Oris ville dom inte provtrycka utan hänvisade då till Magnussons Ur. Sandin var f.ö väldigt trevliga och kollade upp adress osv. till Magnussons så hatten av till dom.
Kul ändå att de inte vågar trycka en Oris.

Någon här som sitter på en oris aquis carysfort och vill vädra sina åsikter, börjar bli grymt sugen på en, men vill veta lite vad forumet tycker och tänker (ni som haft den)? Är det värt dubbla pengen mot en vanlig aquis?

-Jag är lite sugen på en Aquis. Jag hade en på lån för två år sedan. Den var på 43,5cm. Den här gången kommer jag gå ner till 39,5cm tror jag. En grön Aquis på 39,5cm skulle sitta bra🤔🥰

097B4654-8532-4702-BD73-D75518108CD9.jpeg
AE0686ED-6C9F-4FA5-8EA2-0337F0A0BDE7.jpeg
6ACF74D6-97F3-4D04-8A9A-18C80517B614.jpeg
Jag är också sugen på en aquis, 43:an blir för stor för mig,39 va väldigt liten men 41,5 blev mycke bättre så det lutar åt 41 för mig

Någon här som sitter på en oris aquis carysfort och vill vädra sina åsikter, börjar bli grymt sugen på en, men vill veta lite vad forumet tycker och tänker (ni som haft den)? Är det värt dubbla pengen mot en vanlig aquis?

Jag hade denna som jag sålde till @Rolle50 här på forumet.

Jag tycker att det är en av dom snyggaste LE-modellerna Oris gjort, och har man både gummit och stållänken så blir den lite mer mångsidig.
Tavlan har grym sunburst som skiftar i allsköns blåa färger.
Jag kan tycka att den kan bli lite "rörig" om man bara ska ha en klocka, men att varva med annat så är den kanon.
Sedan är det alltid en smaksak.

Men inte tusan behöver du ge dubbelt mot en vanlig Aquis?

Tillbaka
Topp