Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Står i kö för andra dosen...
![]()
Är gummit ett hemmabygge?![]()
Jaha! Jag trodde bara det fanns svart gummi med snabblåset.Nop, det är original.
Det röda fick jag modda lite för att passa på 41,5mm Aquis Cherry.
Jaha! Jag trodde bara det fanns svart gummi med snabblåset.Var köper man dessa?
![]()
Jaha, se där ja. Då lärde jag mig något nyttDet är inte med snabblåset.
Alla gamla gummi passar till Aquis 400:an, du får bara använda triwing-mejseln.
Dagens inköp, så jäkla nöjd![]()
Tackar. Köpte också gummiarmband till den men det dyker upp nästa vecka förhoppningsvisGrattis och välkommen hit
Helt klart ett bra köp![]()
Riktigt bra gummi!Tackar. Köpte också gummiarmband till den men det dyker upp nästa vecka förhoppningsvis![]()
Vad kostade gummiarmbandet med snabbfäste att köpa till?Tackar. Köpte också gummiarmband till den men det dyker upp nästa vecka förhoppningsvis![]()
Har en med blå tavla. Är lätt min mest använda klocka. Skulle nog vara den enda klockan jag behöver. Passar till allt. Föredrar med bara date och inte day/date. Jag skulle köra på Grå. Mer mångsidigt och snyggare ton. Svart blir lite platt.Är det ingen här som har en Big Crown ProPilot? Funderar på att köpa en men har väldigt svårt att bestämma mig om jag skall ha grå eller svart tavla…
Jag fick det för 2500 med viklås. Enligt lirarn bakom disken så var normalpris 4-5k... Blev uppringd av butiken idag för det var tydligen 4-5 veckors leveranstid på armbandetVad kostade gummiarmbandet med snabbfäste att köpa till?
Trevligt! Har kollat på day/date varianten i butik men tycker att den blir för stor med sina 45 mm. Grå känns mer mångsidig men samtidigt gillar jag det hårda utseendet på den svarta. Svårt val...Har en med blå tavla. Är lätt min mest använda klocka. Skulle nog vara den enda klockan jag behöver. Passar till allt. Föredrar med bara date och inte day/date. Jag skulle köra på Grå. Mer mångsidigt och snyggare ton. Svart blir lite platt.
Säger hej i tråden med första Orisklockan.
![]()
Säger hej i tråden med första Orisklockan.
![]()
Maskinen mäter hur glaset flexar. Om man sätter klockan fel så visar den ”otät”, även om man trycker med för lågt tryck på en sådan tjockis. Har du det utskrivna resultatet?Provtryckte nyss den här i Luleå med ett underkänt resultat. Dock så blev jag lite skeptisk då hon som utförde testet inte kunde förklara riktigt på vilket sätt. Ska till Göteborg nästa vecka och tänkte lämna den på Jarl Sandin så får vi se. Men lite puls fick man då jag badade med den i förrgår...
Dock har man ju hört om klockor som blivit underkända i en butik och godkända i en annan. Är f.ö tredje kanske fjärde provtryckningen jag gjort på den dock första i Luleå. Dom tidigare har alla varit godkända.
Vad tänker ni?
![]()
Nej, det kastade hon i samma veva som hon hänvisade till urmakare. Känns ju lite lugnare att höra iaf. Tack för svaret.Maskinen mäter hur glaset flexar. Om man sätter klockan fel så visar den ”otät”, även om man trycker med för lågt tryck på en sådan tjockis. Har du det utskrivna resultatet?
En av de snyggaste klockor jag vet! Önskar bara att oris kunde bestämma sig för en nyans på lumen istället för att använda 3 olika nyanser på index, visare och sekundvisare. I övrigt en fullträff!Säger hej i tråden med första Orisklockan.
![]()
Är det verkligen till Jarl Sandin du ska? Mig veterligen har de inte Oris i sitt sortiment (var iofs länge sen jag var där nu, och de kanske provtrycker alla märken...). Magnussons (ett stenkast därifrån) eller Klockmäster Hansson på Frölunda torg är båda AD och väl förtrogna med Oris.Nej, det kastade hon i samma veva som hon hänvisade till urmakare. Känns ju lite lugnare att höra iaf. Tack för svaret.
Jag får återkoppla efter Sandin.
Välkommen hit
Bra val av första Oris
Var och testade den för ett tag sen men orginalarmbandet var alldeles för kort för mig.
Drog ut den till största läget men den gick knappt över handen och fick typ blodstoppning när jag till slut fick på mig den.
Lite synd då jag både gillar klockan och bandet.
Jamen då får det bli dit jag går. Sandin var det första jag tänkte när det gäller GBG. Tack för tipset.Är det verkligen till Jarl Sandin du ska? Mig veterligen har de inte Oris i sitt sortiment (var iofs länge sen jag var där nu, och de kanske provtrycker alla märken...). Magnussons (ett stenkast därifrån) eller Klockmäster Hansson på Frölunda torg är båda AD och väl förtrogna med Oris.