Jag har originalgummit till min titanare. Där hade en tidigare ägare fimpat gummit för att det inte skulle bygga så mycket på höjden. Men en avkapad ände innerst mot huden var väl inte så genomtänkt kanske, det blir ju ett vasst hörn istället.HeheIof inte värre än att skippa nästa klockköp, lär använda aquis mestadels ändå. Iaf på gummi då den kommer minska avsevärt i vikt.
Får gå in och prova hur jag gillar originalgummina hos AD, om att ha överflödet av bandet under låset (eller hur jag ska förklara) passar min handled. Ser ut att bygga lite undertill när jag kollar bilder. Jag gillar egentligen estetisk bäst när de klipps till likt den tt1 jag hade typ som detta
![]()
Black Rubber Strap Bracelet for Oris Aquis – 24x11mm |
Looking for a brand new strap for Oris Aquis - 24x11mm? We have in stock a Black Rubber Strap Bracelet. Get your old strap replaced now!www.partsforwatch.com
Så jag har gjort så att jag tunnat ner det ordentligt och rundat av kanten som var klippt. Summa summarum så blev det inte lika bulkigt och faktiskt rätt bra.
...det är väl inget man gör med ett nytt gummi direkt, men det är ett alternativ om man tycker att det blir alldeles för tjockt.
En annan detalj med dessa gummin är att de är rätt tjocka uppe vid boetten, medan de är tunnare nedtill, så att det är där de böjer sig. De vill helst inte böja sig alls där det står ORIS. Precis som bilderna ovan visar. Jag hade föredragit att de böjt sig lika mycket överallt, men så är inte fallet.