Will do itTröttnar du så hör av dig![]()
![Frog :frog: 🐸](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f438.png)
![Winking face with tongue :stuck_out_tongue_winking_eye: 😜](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f61c.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Will do itTröttnar du så hör av dig![]()
Fram med skruvmejseln!Will do itFörst ska jag bara sizea länken
![]()
Bra där!
För mig satt de inte alls så hårt, så det var enkelt att skruva loss skruvarnaHar du tips om skruvarna sitter stenhårt? Försökte justera länken på min Oris idag men satan vad den satt. Försökte värma upp länken först under varmt vatten men ingen skillnad.
Tackar!![]()
Aha du knep den @Limeee hadeDuschad och klar efter dagens arbete och väntar på att grillen ska göra sitt.
Då är det trevligt att vila ögonen på denna!
![]()
![]()
![]()
Är det koscher att rådfråga om rimlig prissättning i den här tråden (ska sälja min Oris) eller hänvisas jag bara till tråden ”vad är ett rimligt pris för..”?
Tack!Nej då, kör på så försöker vi hjälpa dig.
Tack!
Okej - Oris Aquis 43.5 med blå tavlan.
Uttagen av mig på Fredmans Ur i Stockholm 2017. Gamla visarna.
Absolut använd men i rotation med andra skrivbordsdykare.
Swirls/hairlines finns självklart på lås och polerade ytor på länken men inga dings eller hack.
Givetvis full-set med alla länk-bitar.
Ett mycket sparsamt orginalgummi i svart med lås har jag också som fortfarande doftar starkt av vanilj
Servad vid ett tillfälle (ett år efter inköp och då hos Fredman) som ingick vid köp som goodwill.
Upplever inget behov av service gällande gångavvikelse men det är ju högst amatörmässigt uppskattat.
Blev en slarvig bild nu bara för att komplettera beskrivningen.
Älskar den (min första ”riktiga” klocka till mig själv i examenspresent). Men den har senaste året/åren fått på tok för lite uppskattning då jag insett har jag med min något smalare kropp/handled inte bär upp den.
![]()
Tack för svar! Okej, ditt svar är det enda jag har att gå på så jag får helt enkelt börja därJag skulle säga 10'-11' är en rimlig prissättning.
Vad är det för för din rackare du har?
En Oris big crown diver 7502, relativt sällsynt modell från tidigt 2000 talVad är det för för din rackare du har?
Tuff ju! Aldrig sett förut. Har du länk till också?En Oris big crown diver 7502, relativt sällsynt modell från tidigt 2000 tal![]()
Jag har en Oris gimmilänk med metallspänne som dessvärre är sizead för liten för mig.Tuff ju! Aldrig sett förut. Har du länk till också?
En tumregel är; ju större diameter, ju mer svårsåld.Såg att någon ovan frågat om prissättning. Slänger in samma fråga jag då
Lagt ut på Blocket för 15k, nu sänkt till 14 500kr.
Känns det rimligt tycker ni?
Oris Aquis Date 43,5 mm - Svart urtavla.
Ref: 01 733 7730 4134
Komplett med lådor, manual, garantikort och extra länkar
Inköpt på Uret i oktober 2022. Registrerad i MyOris med förlängd fabriksgaranti fram till 2025-08-31. Dessutom 3 års försäkring via Uret.
Fint skick, inga dings eller djupa repor. Endast normala "hairlines" på armband och spänne
![]()
![]()