• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Oristråden!

Jag har den här till salu på Köp&Sälj om någon är intresserad 😊

Sol ute, Oris får blinga idag :)
1000020225.jpg

Någon som varit med om att Quick set slutat fungera på caliber 400? För någon vecka sen fastnade datumet och jag knackade till på klockan så hoppade det på plats. Idag skulle jag använda Quick set och så fastnade datumet och sen gick det inte längre att byta. Går fortfarande att byte genom att snurra runt tiden.

Tänker om någon lämnat in liknande på garanti?

Någon som varit med om att Quick set slutat fungera på caliber 400? För någon vecka sen fastnade datumet och jag knackade till på klockan så hoppade det på plats. Idag skulle jag använda Quick set och så fastnade datumet och sen gick det inte längre att byta. Går fortfarande att byte genom att snurra runt tiden.

Tänker om någon lämnat in liknande på garanti?
Ja min snabbjustering av datumet slutade också fungera. Eftersom det var tredje felet fick jag en ny klocka på garanti.

Ja min snabbjustering av datumet slutade också fungera. Eftersom det var tredje felet fick jag en ny klocka på garanti.
En likadan? Är än så länge endast uppe i två fel. Sist bytte de hela urverket till 400-2. Läst att det finns ett 400-3 också, men det kanske lider av liknande problem också?

Hur som helst inlämnad nu så får vi se vad som sker.

Tillbaka
Topp