• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Oristråden!

Jag har den här till salu på Köp&Sälj om någon är intresserad 😊

Sol ute, Oris får blinga idag :)
1000020225.jpg

Någon som varit med om att Quick set slutat fungera på caliber 400? För någon vecka sen fastnade datumet och jag knackade till på klockan så hoppade det på plats. Idag skulle jag använda Quick set och så fastnade datumet och sen gick det inte längre att byta. Går fortfarande att byte genom att snurra runt tiden.

Tänker om någon lämnat in liknande på garanti?

Någon som varit med om att Quick set slutat fungera på caliber 400? För någon vecka sen fastnade datumet och jag knackade till på klockan så hoppade det på plats. Idag skulle jag använda Quick set och så fastnade datumet och sen gick det inte längre att byta. Går fortfarande att byte genom att snurra runt tiden.

Tänker om någon lämnat in liknande på garanti?
Ja min snabbjustering av datumet slutade också fungera. Eftersom det var tredje felet fick jag en ny klocka på garanti.

Ja min snabbjustering av datumet slutade också fungera. Eftersom det var tredje felet fick jag en ny klocka på garanti.
En likadan? Är än så länge endast uppe i två fel. Sist bytte de hela urverket till 400-2. Läst att det finns ett 400-3 också, men det kanske lider av liknande problem också?

Hur som helst inlämnad nu så får vi se vad som sker.

Du brukar ju ha rätt bra fart i klockbytena, vilka är årets höjdpunkter?
Bra fråga, känns som att jag generellt tycker lite udda och annorlunda klockor är roligast just nu. Denna Oris är nog en av höjdpunkterna, kul material och färg på urtavlan. Trodde inte rosa skulle vara så pass bra som den är, bronset gör ju sitt som kontrast till urtavlan, rosa/stål skulle nog inte bli lika snyggt.

Vilken är höjdpunkten för dig?

Bra fråga, känns som att jag generellt tycker lite udda och annorlunda klockor är roligast just nu. Denna Oris är nog en av höjdpunkterna, kul material och färg på urtavlan. Trodde inte rosa skulle vara så pass bra som den är, bronset gör ju sitt som kontrast till urtavlan, rosa/stål skulle nog inte bli lika snyggt.

Den senaste in brukar det nog vara 😄
Så jag får nog säga Seamaster som svar. Den är fantastiskt fin 🥰
Annars har det varit ett Garmintungt år. Inte heller dumma, men nu känner jag att det börjat dra i den konventionella tarmen igen s a s. Bara födelsedagen infinner sig så man får inviga Seamastern 🙄. Men i väntan på den finns det lite annat att njuta av. Har ju syrran till din rosa bronsare liggande, så den får nog titta fram vad det lider också.

Senast ändrad:
Den senaste in brukar det nog vara 😄
Så jag får nog säga Seamaster som svar. Den är fantastiskt fin 🥰
Annars har det varit ett Garmintungt år. Inte heller dumma, men nu känner jag att det börjat dra i den konventionella tarmen igen s a s. Bara födelsedagen infinner sig så man går inviga Seamastern 🙄. Men i väntan på den finns det lite annat att njuta av. Har ju syrran till din rosa bronsare liggande, så den får nog titta fram vad det lider också.
Inte helt ovanligt att det blir så 😅 Kul med Seamastern, grattis i förskott! Den kommer du bli mer än nöjd med. Har haft den blå och grå urtavlan på senaste Seamastern men tycker nog att den vita är snyggast. Klart du måste köra lite brons, på med den och upp med bilder på patinan 😀

Du har ju även förmågan att lyckas ta extremt skarpa bilder, så ja, förstår att den rosa är fin, den ser verkligen mysig ut 😃

Brons idag. Tvättade den med AJAX igår, det går på några sekunder. Men den har ingen lyster att tala om. Funderar på att testa Skultunas koppar- / brons- / mässingsrengöring. Den ska vara skonsam men effektiv och ger även en skyddande yta.

Vi får se om jag trillar över den på Cervera.
20250623_121630.jpg

Tillbaka
Topp