• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Oristråden!

Har säkert spanat på den här modellen/tavlan i 10års tid, men nu var det dags! Charmig och rolig klocka. 😍👍🏻
20251112_152339.jpg
20251112_090632.jpg

Har säkert spanat på den här modellen/tavlan i 10års tid, men nu var det dags! Charmig och rolig klocka. 😍👍🏻
20251112_152339.jpg
20251112_090632.jpg
Även om datumet smälter in bra så ogillar jag det en aning då det visar hur litet urverket är jämfört med boetten så där får 60th modellen ett litet extra plus. Men ändå riktigt läcker helhet så bara att njuta av den

Även om datumet smälter in bra så ogillar jag det en aning då det visar hur litet urverket är jämfört med boetten så där får 60th modellen ett litet extra plus. Men ändå riktigt läcker helhet så bara att njuta av den
Haha, något jag absolut inte skulle kunna störa mig på faktiskt. Tycker tvärtom där, datumet äter upp för mycket av siffran kl 3 på originalet, så här tycker jag Oris har lyckats perfekt. 😃👌🏻

Tjena ks! Jag tycker att big crown pointer date med lilla sekundvisaren är riktigt snygg. Någon som fått känna och klämma vill dela med sig om upplevelsen?
Inte känt eller klämt tyvärr, men såg den i en monter idag på Åhléns city (Sthlm). Riktigt snygg tycker jag! Bilderna gör den inte rättvisa.

De har för övrigt 20% på alla Oris också iom black week osv. Tips 👍🏼

Hej Oris-fantaster!
Jag ruvar på en svart Aquis 39,5mm som jag köpte ny 2019 och är lite inne på att sälja den för att köpa en annan klocka. Hur ser intresset ut för de lite mindre Aquis-modellerna här?

Hej Oris-fantaster!
Jag ruvar på en svart Aquis 39,5mm som jag köpte ny 2019 och är lite inne på att sälja den för att köpa en annan klocka. Hur ser intresset ut för de lite mindre Aquis-modellerna här?
Personligen så skulle jag gå på den storleken om jag får för mig att äga en igen. Ägde en 41.5mm cherry ett tag men valde att låta den gå kanske inte mest på grund av storleken men nog hade jag föredragit den något mindre 😁 Svart 39.5mm lär inte vara svårsåld är det jag försöker säga 😁

Tack för ditt svar! Ja det var just det som jag också fastnade för hos den efter att ha provat ett par olika. Har spanat lite på Sixty Five också, har du provat dem? :D

Tack för ditt svar! Ja det var just det som jag också fastnade för hos den efter att ha provat ett par olika. Har spanat lite på Sixty Five också, har du provat dem? :D
Ja jag har ägt en två-ton i brons, ett par cotton Candy också varav ena i brons och andra i stål 😁 Dom är lite roliga! Hade kunnat tänka mig att äga en två-ton i brons igen! Den var tuff 😁

Edit: kan ju bistå med lite bilder också även om ingen av dom är kvar!

IMG_7319.jpeg IMG_3967.jpeg IMG_3169.jpeg IMG_3124.jpeg

Senast ändrad:
Efter att varit hangaround länge på forumet så tänkte jag att det var dags att posta nåt. Passar på att dela mina två första icke-kvartare. Oris Big Crown Chronograph och Oris Frank Sinatra. Sinatran är i kraftigt behov av service. Ska bara…

Bilagor

• IMG_4430.jpeg
    IMG_4430.jpeg
    990.4 KB · Visningar: 13
Tillbaka
Topp